Nimi | Pituus (m) | Rataosa | Sijainti | Avattu | Suljettu | Huom. |
Kaivopuisto (vanha) | 74 | Helsingin satamarata | 1893 | 1952 | Katettu kallioleikkaus. | |
Pohjankuru (vanhin) | 156 | Karjaa–Salo | 1896 | 1964 | Edelleen käytössä teollisuusraiteena |
|
Pönttövuori (vanha) | 1 223 | Jyväskylä–Pieksämäki | 1918 | 1995 | ||
Möykynmäki | 350 | Haapamäki–Jyväskylä | 365+969–366+319 |
1926 | ||
Halikko (vanha) |
111 | Salo–Turku | 1927 | 1991 | ||
Kaivopuisto (uusi) |
100 | Helsingin satamarata | 1952 | 1980 | Katettu kallioleikkaus. Tunnelin eteläpäästä 20 m vanhaa tunnelia. |
|
Tottola | 520 | Karjaa–Salo | 139+084–139+615 | 1959 | ||
Voisalmensaari | 198 | Lappeenrannan teoll. rata | 1962 | |||
Pohjankuru (pohjoisin) | 345 | Karjaa–Salo | 1964 | 1990 | ||
Kangasvuori | 2 734 | Jyväskylä–Suolahti | 380+028–382+763 |
1964 | ||
Kumpula | 620 | Pasila–Sörnäinen | 1965 | 2009 | Osittain katettu kallioleikkaus. | |
Espoo | 99 | Pasila–Karjaa | 21+145–21+244 |
1966 | 2-raiteinen | |
Paksuniemi | 26 | Parikkala–Onkamo | 399+111–399+137 |
1966 | ||
Keljonkangas II | 193 | Jämsänkoski–Jyväskylä | 335+301–335+525 | 1967 | ||
Keljonkangas I | 1 064 | Jämsänkoski–Jyväskylä | 333+990–335+053 |
1968 | ||
Mustamäki | 250 | Pieksämäki–Kuopio | 416+963–417+212 |
1969 | ||
Mustavuori I | 282 | Pieksämäki–Kuopio | 417+795–418+078 | 1969 | ||
Mustavuori II | 373 | Pieksämäki–Kuopio | 418+344–418+718 |
1969 | ||
Paasivuori | 2 459 | Jämsänkoski–Jyväskylä | 330+112–332+570 |
1969 | ||
Kyrönniemi | 336 | Savonlinna–Parikkala | 483+892–484+228 |
1969 | ||
Venekallio (Multamäki) | 180 | Kouvola–Mikkeli | 204+400–204+580 |
1970 | alkujaan 2-raiteinen | |
Kulonpalonvuori | 418 | Kouvola–Mikkeli | 232+075–232+493 |
1970 | ||
Matomäki | 239 | Jämsänkoski–Jyväskylä | 304+011–304+249 |
1970 | ||
Lautakkomäki | 383 | Jämsänkoski–Jyväskylä | 321+169–321+551 |
1972 | ||
Sahinmäki | 154 | Jämsänkoski–Jyväskylä | 316+063–316+218 | 1973 | ||
Vuohijärvi | 191 | Kouvola–Mikkeli | 222+400–222+591 |
1974 | ||
Malminkartano | 230 | Huopalahti–Vantaankoski | 10+636–10+866 |
1974 | 2-raiteinen, matkustajalaiturit tunnelissa | |
Pieni Neulamäki | 1 002 | Pieksämäki–Kuopio | 454+288–455+291 |
1975 | ||
Lahdenvuori | 4 290 | Jämsänkoski–Jyväskylä | 308+220–312+508 |
1975 | ||
Paavalinvuori | 768 | Jämsänkoski–Jyväskylä | 328+364–329+132 |
1975 | ||
Kehä II | 388 | Kouvola–Kotka | 195+806–196+193 |
1977 | ||
Suurivuori | 765 | Juurikorpi–Hamina | 236+028–236+793 |
1983 | ||
Lillgård | 186 | Pasila–Karjaa | 46+790–46+977 | 1985 | ||
Riddarbacken | 274 | Pasila–Karjaa | 47+770–48+043 | 1985 | ||
Kaivosmäki | 98 | Karjaa–Salo | 113+961–114+060 | 1989 | ||
Haukkamäki | 436 | Karjaa–Salo | 114+304–114+740 | 1989 | ||
Harmaamäki | 265 | Karjaa–Salo | 115+150–115+415 | 1989 | ||
Pepallonmäki | 530 | Salo–Turku | 152+420–152+951 | 1989 | ||
Bäljens | 298 | Karjaa–Salo | 88+924–89+222 | 1990 | ||
Köpskog | 43 | Karjaa–Salo | 90+492–90+535 | 1990 | ||
Åminne | 101 | Karjaa–Salo | 92+391-92+492 | 1990 | ||
Högbacka |
200 | Karjaa–Salo | 94+365–94+565 | 1990 | Pohjankurun uusin tunneli. | |
Halikko (uusi) | 188 | Salo–Turku | 150+207–150+393 | 1991 | ||
Lemunmäki | 775 | Karjaa–Salo | 125+820–126+595 | 1992 | ||
Märjänmäki | 1 240 | Karjaa–Salo | 126+940–128+180 | 1992 | ||
Lavianmäki | 580 | Karjaa–Salo | 137+720–138+302 | 1992 | ||
Pönttövuori (uusi) | 1 429 | Jyväskylä–Pieksämäki |
394+632–395+855 |
1995 | ||
Savio | 13 575 | Kerava–Vuosaari | 32+659–46+234 | 2008 | ||
Labbacka | 651 | Kerava–Vuosaari | 48+728–49+379 | 2008 |
Päivitetty 2.8.2011.