Havaintohaku

Havainnot Heinäkuu 2003

<< Kesäkuu - Elokuu >>

30.07.2003 14:35

Eilen (29.7.2003) Mennyt T7051 (Jns - Olt) oli huomattavan pitkä. Junan kokoonpano oli
Dv12 2630+2527+26xx+13*Vok+Hkba+Hai-t+6*Hbi+Hai-t+2*Hbi+3*Lgjn+2*Hbi+2*Hkb+3*Hio+11*Hai-t+Hio

Video junasta saatavilla:...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Perttu Karttunen

30.07.2003 13:18

pikajuna P 54 (veturina uuden toimitussarjan Sr2) hyytyi reiluksi kymmeneksi minuutiksi Rajaperkiön liikennepaikalle heti Kauhavalta lähdön jälkeen. Konduktööri kuulutti syyksi veturin tekniset ongelmat. Seisonta-aikana junarungon jarruja...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Teemu Vehkaoja

27.07.2003 19:05

Perjantaina 25.7.2003 IC2 125:n (lähtö Hki 9.03) veturin (Sr2 3234) ja ensimmäisen vaunun (Ed 28040) väli katkesi lähtökiihdytyksessä. Vaunun 1500v kaapeli ja rasia hajosivat, muut välikytkennät pysyivät ehjinä. Veturi ajoi ilmalaan, Dv16 20202...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Juha Vuorinen

21.07.2003 09:02

H425:n (Tre-Hpk) vetokone Dv12 2555 hajosi Juupajoen liikennepaikalle perjantai iltapäivällä. Apuun tuli Vilppulasta toinen deeveri, jonka avulla juna saatiin Haapamäelle n. tunnin myöhässä

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Juha Vuorinen

20.07.2003 21:19

P5:n Sr1-veturi oli tulessa Riihimäellä 18.7., eräs tuttuni oli ollut kyydissä. Mistään en ole löytänyt mitään tietoa tästä onnettomuudesta. Veturi oli vaihdettu Riihimäellä ja matka oli jatkunut puoli tuntia myöhässä.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Teemu Sirkiä

20.07.2003 14:18

Muutama kuva metromaailmasta näytillä. Jos "yleisö" tahtoo lisää, niin laittakaa kommentteja. Kertokaa myös millaisille kuville olisi kiinnostusta.
Loma edessä... aikaa on ;>

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Markku K

19.07.2003 21:59

Eio(c)-vaunujen lämpökalvotekniikalla toimineissa lipunmyynnistä ilmoittaneissa kilpilaitteissa on ollut ongelmia koko niiden historian ajan. Viime aikoina kilvet ovat olleet kokonaan pois käytöstä. Nyt ainakin Eioc 6293 on saanut ikkunoihinsa...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Pasi Hölttä

18.07.2003 19:41

Dv12 2540 ja 2622 avustivat IC- junia työntämällä turmapaikan ohi, joka sijaitsee n. 3km Hammaslahdelta Tikkalaan päin.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Perttu Karttunen

18.07.2003 19:39

P10 on muuttunut IC 10:ksi. täten Joensuun ja Helsingin välillä ei enää pikajunia ole.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Perttu Karttunen

18.07.2003 19:39

Joensuussa liikenne on sekaisin, Ei riittänyt se että Keskiviikkona putosi kiskoilta tavarajuna, tänään ukkonen aiheutti turvalaitevian Kiteen ja Tikkalan välillä, ja kaikki junat ajoivat tämän välin 50km/h


Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Perttu Karttunen

18.07.2003 19:38

H 853/854 veturina oli Dv12 2733.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Perttu Karttunen

18.07.2003 11:58

Useamman päivän ajan Ilmalan ratapihan tavarapuolella, Transpointin terminaalin tienoilla on seissyt muutama Sdggnqss-w -vaunu (meniköhän oikein). Ilmeisesti ovat uudehkoja, kun on uudet tavaravaunutelitkin alla. Ovat vähän Rbnqss:n tapaisia....

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Pasi Hölttä

18.07.2003 11:54

Jazz-juna M223 Poriin lähti Helsingistä viitisen minuuttia myöhässä (n. klo 11.00) mukanaan Sr1 3097+A 20+3 CEmt+Rbkt+A 40.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Pasi Hölttä

16.07.2003 22:21

Tavarajunan 12 venäläistä vaunua suistui kiskoilta Pyhäselässä, ja junaliikenne Joensuun ja Kiteen välillä on poikki. Onnettomuudessa kaatui myös 10 sähkötolppaa, ja rata saadaan dieselkalustolla liikennöitäväänkuntoon huomisaamuun mennessä....

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Perttu Karttunen

16.07.2003 21:13

Ulvilan vanha rautatieasema tuhoutuu juuri parasta aikaa tulipalossa. Asema ei ollut enää käytössä vaan siellä oli bändien treenitiloja. Sähköt oli katkaistu aseman kohdalta ja Porin IC rullasi aseman oli ilman virtaa. Syttymissyy on vielä...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Tero Korkeakoski

16.07.2003 03:19

Eip 23150:n ja EFit 23517:n kyljet on sotkettu ikkunoita myöten graffiteilla.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Petri Liedes

15.07.2003 09:25

Sr2 3221 toi Ouluun vetovoimaansa nähden mitättömän kokoisen tavarajunan junan: 16 akselia. Kokoonpano: Sonk, Tabkk, Snps, ja BSo.

T5014 puolestaan saapui Kemistä Ouluun yhden Deeverin (Dv12 2512) vetämänä, vaikka vedettävää olisi ollut vaikka...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Teemu Vehkaoja

14.07.2003 10:40

Joensuu: Ylimääräinen Rok-juna P210 kulki kokoonpanolla Sr1 + 5x (Ein/Eit/Efit) + 9x Eil. Melkein kaikki Eil:it olivat saneerattuja (uudet ovet). Näin pitkä matkustajajuna mahtuu vain harvalle laiturille Karjalan radalla.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Tomi Lapinlampi

11.07.2003 16:31

Haukiputaan asemalle on jo asetettu paikalleen uuden turvalaitteen vaatimat opastinmastot. Vanhat, vuoden 1978 mallin mukaiset, sekä myös uudemmat, opastinmastot siis poistuvat ja ne korvataan kokonaan uusilla. Ratapihan eteläpäässä pääopastimen E...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Teemu Vehkaoja

10.07.2003 15:15

Ja Sitten Lisää Rautatieharrastjien Wirallisen Tietotoimiston Uutisia! Haapamäen höyryvetupuiston vuokraaja, yrittäjä Martti Vainio (Martin safarit oy) on peruuttanut Haapamäen Museoveturiyhdistykseltä tilaamansa ajon, jonka oli määrä olla...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Juha Vuorinen

10.07.2003 12:51

Kylläpäs nyt sattuu noita "kirotusvireitä"
Siis... edellisessä viestissä piti olla: Tieto 160km/h Sr1:sten Sn:nän laskemisesta on totta. Nyt kun Sr2:sia on liikenteessä jo yli 40, ei näitä "satasarjalaisia" susia enää tarvita nopeissa junissa ja ne...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Juha Vuorinen

10.07.2003 08:40

Tieto 160km/h Sr1:sten Sn:nän laskemisesta on totta. Nyt kun Sr2:sia on liikenteessä jo yli 40 ei susia enää tarvita nopeissa junissa ja muutetaan takaisin 140:iin

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Juha Vuorinen

09.07.2003 23:42

Kouvola: Lauritsalassa 1.7. kolaroitu Dv12 2759 seisoi veturitallien edessä, lyhyt nokka rutussa. Sr1 3109:ssa oli edelleen Sn160-kilvet ja telien kiertoliikkeen vaimentimet, vaikka joku on tainnut väittää että noita olisi muutettu näkyviltäkin...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Tomi Lapinlampi

09.07.2003 18:26

VR:n lippujenmyyntijärjestelmässä oli toimintakatkos (ainakin osassa suomea mukaan lukien Seinäjoki) klo 14-15 aikoihin. Syynä oli kuulemma kaivinkoneen poikkikaivama tiedonsiirtokaapeli. Tilanne korjaantui noin tunnissa.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Jukka Haaramo

06.07.2003 21:16

Könönpellon sivuraide on poistettu käytöstä, eli vaihteet ovat kadonneet. Itse raidetta oli vielä paikallaan muutama sata metriä. Varkauden ratapihaa kunnostettiin tällä viikolla, ainakin sepelöintiä uusittiin ja puisia pölkkyjä oli vaihtunut...

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Tomi Lapinlampi

04.07.2003 15:34

Savonlinnassa seuraavat deeverit:
2602+2625,2751,2749+2760.

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Sami Matthews

03.07.2003 15:08

Juojärven sivuraiteet on purettu pois. Nyt Varkauden ja Viinijärven välillä on enää Syrjän vaihde Heinäveden ja Vihtarin lisäksi. Sappu purettiin jo aikaisemmin keväällä. Onkohan Könönpellon sivuraide vielä jäljellä?

Lue lisää (0 kommenttia)
Lähettäjä: Jouni Hytönen