Magneettimyrsky vaivaa kaukoa ainakin täällä Savossa. Opastimet punaisina..
Lue lisää (0 kommenttia)Radantarkastusvaunu Emma tarkasti radan Parkano-Niinisalo ja mahdollisesti myös Kihniön baanan.
Lue lisää (0 kommenttia)Anteeksi kaikki modeemistit.. uusista kuvista on unohtunut skaalaus. Valitan tapahtunutta.
Lue lisää (0 kommenttia)S144 korvattiin jostain syystä IC2-rungolla, kyseisessä junassa oli lisäksi Rbkt-vaunu.
Lue lisää (0 kommenttia)A16-sähkötekninen mittausvaunu oli taas liikenteessä, tosin tällä kertaa junassa IC173.
Lue lisää (0 kommenttia)Pasilan raiteella 5B meni 21.10.03 ilmalan varikolle yksinäinen Sr2, joka päätti jostain syystä liikkeellä ollessaan (oisko ollu n. 20km/h) laskea virroittimen. Kenelläkään tietoa asiasta?
Lue lisää (0 kommenttia)Kello 15.54 K-juna Keravalle käytti malmin ja puistolan kohdalla raidetta 2, eli se ei pysähtynyt Puistolassa ollenkaan. (Normaalisti se käyttää 3-raidetta.)
Lue lisää (0 kommenttia)Pasilan alaratapihalla seisoo 7 kpl Ems-vaunuja, niistä kaksi on entistä Pot-vaunua (21562 ja joku muu) ja viisi Eit:stä muutettua.
Lue lisää (0 kommenttia)SYsmäjärven asemalla seisoi letka puutavaravaunuja, jossa oli mm. 2 hiljattain muutettua Sp - vaunua. Sp 211027-8 on Entinen OHr 78933. Myös 211053-4 on muutettu. Molemmat vaunut omistavat uuden valmistajalaatan, ja vaunut on muutettu Pieksämäen...
Lue lisää (0 kommenttia)IC9:n ensimmäinen vaunu oli A16-mittausvaunu.
Lue lisää (0 kommenttia)Pieksämäen konepajan pihalla näkyi muutama uudenkiiltävä Spa-litteralla varustettu puutavaravaunu (jos oikein näin). Huutokosken siipiopastimet ovat edelleen jäljellä.
Lue lisää (0 kommenttia)Riihimäen talliraiteista on purettu suuri osa. Junan ikkunasta näytti, että maahan upotettuja polttoainesäiliöitä kaivettiin ylös. Asemaa lähemmän tallikaaren kääntöpöydälle oli jäljellä yhteys.
Lue lisää (0 kommenttia)Nebula päivitti web-palvelimen Apache 2.0.x-sarjaan ja seurauksena oli tietysti sivujen melkoisen täydellinen hajoaminen. Nyt toiminta näyttäisi olevan taas enimmäkseen hallinnassa. Ilmoitattehan kaikki toiminnassa ilmenevät omituisuudet spostilla...
Lue lisää (0 kommenttia)
Oulun ja Kemin välillä on tehty/saatu päätökseen ratatöitä seuraavasti:
Olhavan eteläinen vaihdekuja on purettu rataoikaisun yhteydessä. Jyrkkä S-mutka on loivennettu ja kaarteen rajoitus on poistettu. Myös Olhavan opastimet on poistettu....
Ylihärmän radalta on nyt viimeisetkin kiskot otettu pois (Sanomalehti Pohjalainen 6.10.2003)
Jutussa mainitaan viimeisen junan lähteneen huhtikuussa 1990, kulettajanaan Matti Kojola.
Pala rautatiehistoriaa 90 vuoden ajalta sai päätöksen !
Metrokuvia lisätty 15kpl yleisön pyynnöstä.
Lue lisää (0 kommenttia)
Sibelius 35/36 oli harvinaisen pitkä, junassa oli 14 vaunua (joista 2 1.luokan ja 2 ravintolavaunua).
Vaunusto Helsingin päästä lukien:
Chfy 29902, Chfy 29901, Rky 29981, Rbkt 26905, Einy 29931, Einy 29921, Eity 29922, 4* Ein, Eifet 25304, Ein...
Sysmäjärven asemalla on lastattavana poikkeuksellisen pitkä letka puutavaravaunuja.
(Sp+Ocpp+Sp+2*Ocpp+3*Sp+Ocpp+Sp+Ocpp+4*Sp+11*Hkb)
Sokerijuurikaskuljetukset Säkylään alkavat 6.10. Junat kulkevat yöaikaan ja kulussa on nyt vain yksi junapari. (lähde Satakunnan Kansa)
Lue lisää (0 kommenttia)