Eilen (29.7.2003) Mennyt T7051 (Jns - Olt) oli huomattavan pitkä. Junan kokoonpano oli
Dv12 2630+2527+26xx+13*Vok+Hkba+Hai-t+6*Hbi+Hai-t+2*Hbi+3*Lgjn+2*Hbi+2*Hkb+3*Hio+11*Hai-t+Hio
Video junasta saatavilla:...
pikajuna P 54 (veturina uuden toimitussarjan Sr2) hyytyi reiluksi kymmeneksi minuutiksi Rajaperkiön liikennepaikalle heti Kauhavalta lähdön jälkeen. Konduktööri kuulutti syyksi veturin tekniset ongelmat. Seisonta-aikana junarungon jarruja...
Lue lisää (0 kommenttia)Perjantaina 25.7.2003 IC2 125:n (lähtö Hki 9.03) veturin (Sr2 3234) ja ensimmäisen vaunun (Ed 28040) väli katkesi lähtökiihdytyksessä. Vaunun 1500v kaapeli ja rasia hajosivat, muut välikytkennät pysyivät ehjinä. Veturi ajoi ilmalaan, Dv16 20202...
Lue lisää (0 kommenttia)H425:n (Tre-Hpk) vetokone Dv12 2555 hajosi Juupajoen liikennepaikalle perjantai iltapäivällä. Apuun tuli Vilppulasta toinen deeveri, jonka avulla juna saatiin Haapamäelle n. tunnin myöhässä
Lue lisää (0 kommenttia)P5:n Sr1-veturi oli tulessa Riihimäellä 18.7., eräs tuttuni oli ollut kyydissä. Mistään en ole löytänyt mitään tietoa tästä onnettomuudesta. Veturi oli vaihdettu Riihimäellä ja matka oli jatkunut puoli tuntia myöhässä.
Lue lisää (0 kommenttia)
Muutama kuva metromaailmasta näytillä. Jos "yleisö" tahtoo lisää, niin laittakaa kommentteja. Kertokaa myös millaisille kuville olisi kiinnostusta.
Loma edessä... aikaa on ;>
Eio(c)-vaunujen lämpökalvotekniikalla toimineissa lipunmyynnistä ilmoittaneissa kilpilaitteissa on ollut ongelmia koko niiden historian ajan. Viime aikoina kilvet ovat olleet kokonaan pois käytöstä. Nyt ainakin Eioc 6293 on saanut ikkunoihinsa...
Lue lisää (0 kommenttia)Dv12 2540 ja 2622 avustivat IC- junia työntämällä turmapaikan ohi, joka sijaitsee n. 3km Hammaslahdelta Tikkalaan päin.
Lue lisää (0 kommenttia)
P10 on muuttunut IC 10:ksi. täten Joensuun ja Helsingin välillä ei enää pikajunia ole.
Joensuussa liikenne on sekaisin, Ei riittänyt se että Keskiviikkona putosi kiskoilta tavarajuna, tänään ukkonen aiheutti turvalaitevian Kiteen ja Tikkalan välillä, ja kaikki junat ajoivat tämän välin 50km/h
H 853/854 veturina oli Dv12 2733.
Lue lisää (0 kommenttia)Useamman päivän ajan Ilmalan ratapihan tavarapuolella, Transpointin terminaalin tienoilla on seissyt muutama Sdggnqss-w -vaunu (meniköhän oikein). Ilmeisesti ovat uudehkoja, kun on uudet tavaravaunutelitkin alla. Ovat vähän Rbnqss:n tapaisia....
Lue lisää (0 kommenttia)Jazz-juna M223 Poriin lähti Helsingistä viitisen minuuttia myöhässä (n. klo 11.00) mukanaan Sr1 3097+A 20+3 CEmt+Rbkt+A 40.
Lue lisää (0 kommenttia)Tavarajunan 12 venäläistä vaunua suistui kiskoilta Pyhäselässä, ja junaliikenne Joensuun ja Kiteen välillä on poikki. Onnettomuudessa kaatui myös 10 sähkötolppaa, ja rata saadaan dieselkalustolla liikennöitäväänkuntoon huomisaamuun mennessä....
Lue lisää (0 kommenttia)Ulvilan vanha rautatieasema tuhoutuu juuri parasta aikaa tulipalossa. Asema ei ollut enää käytössä vaan siellä oli bändien treenitiloja. Sähköt oli katkaistu aseman kohdalta ja Porin IC rullasi aseman oli ilman virtaa. Syttymissyy on vielä...
Lue lisää (0 kommenttia)Eip 23150:n ja EFit 23517:n kyljet on sotkettu ikkunoita myöten graffiteilla.
Lue lisää (0 kommenttia)
Sr2 3221 toi Ouluun vetovoimaansa nähden mitättömän kokoisen tavarajunan junan: 16 akselia. Kokoonpano: Sonk, Tabkk, Snps, ja BSo.
T5014 puolestaan saapui Kemistä Ouluun yhden Deeverin (Dv12 2512) vetämänä, vaikka vedettävää olisi ollut vaikka...
Joensuu: Ylimääräinen Rok-juna P210 kulki kokoonpanolla Sr1 + 5x (Ein/Eit/Efit) + 9x Eil. Melkein kaikki Eil:it olivat saneerattuja (uudet ovet). Näin pitkä matkustajajuna mahtuu vain harvalle laiturille Karjalan radalla.
Lue lisää (0 kommenttia)Haukiputaan asemalle on jo asetettu paikalleen uuden turvalaitteen vaatimat opastinmastot. Vanhat, vuoden 1978 mallin mukaiset, sekä myös uudemmat, opastinmastot siis poistuvat ja ne korvataan kokonaan uusilla. Ratapihan eteläpäässä pääopastimen E...
Lue lisää (0 kommenttia)Ja Sitten Lisää Rautatieharrastjien Wirallisen Tietotoimiston Uutisia! Haapamäen höyryvetupuiston vuokraaja, yrittäjä Martti Vainio (Martin safarit oy) on peruuttanut Haapamäen Museoveturiyhdistykseltä tilaamansa ajon, jonka oli määrä olla...
Lue lisää (0 kommenttia)
Kylläpäs nyt sattuu noita "kirotusvireitä"
Siis... edellisessä viestissä piti olla: Tieto 160km/h Sr1:sten Sn:nän laskemisesta on totta. Nyt kun Sr2:sia on liikenteessä jo yli 40, ei näitä "satasarjalaisia" susia enää tarvita nopeissa junissa ja ne...
Tieto 160km/h Sr1:sten Sn:nän laskemisesta on totta. Nyt kun Sr2:sia on liikenteessä jo yli 40 ei susia enää tarvita nopeissa junissa ja muutetaan takaisin 140:iin
Lue lisää (0 kommenttia)Kouvola: Lauritsalassa 1.7. kolaroitu Dv12 2759 seisoi veturitallien edessä, lyhyt nokka rutussa. Sr1 3109:ssa oli edelleen Sn160-kilvet ja telien kiertoliikkeen vaimentimet, vaikka joku on tainnut väittää että noita olisi muutettu näkyviltäkin...
Lue lisää (0 kommenttia)VR:n lippujenmyyntijärjestelmässä oli toimintakatkos (ainakin osassa suomea mukaan lukien Seinäjoki) klo 14-15 aikoihin. Syynä oli kuulemma kaivinkoneen poikkikaivama tiedonsiirtokaapeli. Tilanne korjaantui noin tunnissa.
Lue lisää (0 kommenttia)Könönpellon sivuraide on poistettu käytöstä, eli vaihteet ovat kadonneet. Itse raidetta oli vielä paikallaan muutama sata metriä. Varkauden ratapihaa kunnostettiin tällä viikolla, ainakin sepelöintiä uusittiin ja puisia pölkkyjä oli vaihtunut...
Lue lisää (0 kommenttia)
Savonlinnassa seuraavat deeverit:
2602+2625,2751,2749+2760.
Juojärven sivuraiteet on purettu pois. Nyt Varkauden ja Viinijärven välillä on enää Syrjän vaihde Heinäveden ja Vihtarin lisäksi. Sappu purettiin jo aikaisemmin keväällä. Onkohan Könönpellon sivuraide vielä jäljellä?
Lue lisää (0 kommenttia)