Lokakuu 2006
Havainto
10.10.2006 11:15
RESIINA 3-2006 on ilmestynyt.
Lähettäjä: Lari NylundKommentit
10.10.2006 12:02 | Jape Ruotsalainen | Havainto radan varrelta? :D |
10.10.2006 12:07 | CoCoNut | Closet i naf. Havainto siitä, että postilaatikossa odottaa havaintoja radan varrelta, ja voihan kirjoittajan postilaatikko olla radan varressa |
10.10.2006 13:45 | Lari Nylund | Jape: Niin moni on kysellyt Resiinan ilmestymisestä tälläkin sivustolla, joten laitoin sen nyt oikein havainnoksi ettei tarvitse jännittää sen enempiä ja kysellä. Se on nyt siinä. |
10.10.2006 18:25 | Jape Ruotsalainen | Jepjep. Ihan huumorilla ajattelin. Siis, että resiina numeroltaan 3-2006 on nähty jossain radalla kulkeamassa...ääh. Huumoriani on hankala ymmärtää. :) |
10.10.2006 19:55 | Dm12 | Kyseisessä lehdessä kerrottiin, että Haapamäen CEit 2652 on romutettu. Onko totta? |
10.10.2006 22:09 | KooPee | Missäs niin sanotaan, kun minä en n e ä! |
10.10.2006 23:20 | jpl | CEit 2652 on nähty viimeksi Haapamäellä raiteella xyz tämän vuoden heinäkuussa. Tämän jälkeen vaunusta ei ole tehty tarkkoja havaintoja, mutta olettaisin sen olevan edelleen siellä, ellei vaunuvanhus itse ole romahtanut ja hajonnut jo atomeiksi. Tervetuloa kunnostamaan. |
10.10.2006 23:20 | Tuomas Myllylä | Siis ko. vaunu on ilmeisesti poistettu VR:n kirjoilta, ei suinkaan romutettu (Tasoristeys -> kalustomuutokset). |
10.10.2006 23:22 | jpl | Tuolle vaunulle muuten tulee kohtapuoliin täyteen kunnioitettavat viisi vuosikymmentä. Toivottavasti. |
11.10.2006 17:45 | Juha Vuorinen | Terveiset Amerikan mantereelta kaikille VOrgilaisille! CEit 2652 on edelleen Haapamäellä, sitä ei ole romutettu, eikä romuteta. |
12.10.2006 00:08 | pjh | Resiinasta muuten kävi ilmi, että 1) JT-laitevaatimus kaikelle kalustolla astuu voimaan vuoden 2009 alusta ja 2) ilmankin saa myös astumisen jälkeen ajaa, mutta sn on 50 ja on erikseen varmistettava, että radalla ei ole muuta liikennettä tai varauksia. Ilmeisesti siis PMR:n lätät voivat jatkaa ainakin Keravalle asti vuonna 2009 ja sen jälkeen. |
12.10.2006 01:48 | Sakari Kestinen | Silti olisi kuitenkin hyvä, jos JKV-laitteet hankittaisiin a) osaan lättäkalustosta (jolloin reunimmaiset lätät tulisivat vakiona päätykalustoksi) ja b) HMVY:n dieselveturikalustoon. Sn 50 ei sovellu edes Hki-Ke-Porvoo-retkille, jo Olli-Porvoo-väli tuntuu tarpeettomalta hidastukselta, vaikka Sn on radan kunnon vuoksi ymmärrettävä ja hyväksyttävä. Toki historiallisuutta katoaa JKV-laitteen myötä, mutta turvallisuus on tärkeintä. |
12.10.2006 15:46 | pjh | Toki, jos on rahaa hankkia. Eikös Olli-Porvoo-välillä sn ole 35 jo nyt? Hki-Ke-välille toki sn 50 tuntuu kovin hitaalta lätällä. |
12.10.2006 20:05 | Ari P | Resiinan mukaan ilman JKV-laitetta voi liikennöidä sn 50, jos liikennepaikkojen välillä ei ole muuta liikennettä tai varauksia. Mitähän tuolla liikennepaikka-käsitteellä tarkoitettaisiin esimerkiksi Pasilan ja Keravan välillä? Tarkoitetaanko sillä liikennepaikkoja, joilla on vaihteita (Pasila, Oulunkylä, Malmi, Tikkurila, Hanala, Kerava), vai kaikkia liikennepaikkoja (esim. Tapanila)? Olisihan aika outoa, jos vaikkapa Pukinmäen ja Malmin välillä Keravan suuntaan menevän lätän pitäisi odottaa Pukinmäessä raiteella 2, että raidetta 4 käyttävä I-juna Helsingin suuntaan ehtisi Malmilta Pukinmäkeen saakka. Vasta sitten lättä pääsisi jatkamaan Malmille. Tai vaihtoehtoisesti I-junan olisi hetken odotettava Malmilla, että lättä ehtisi sinne, ennen kuin voisi jatkaa Pukinmäkeen. Pukinmäen ja Malmin välillä junien olisi mahdotonta joutua samalle raiteelle, sillä kyseisellä välillä ei ole yhtään vaihdetta. |
12.10.2006 22:36 | pjh | Resiina nyt varmaankin kirjoitti tuon uutisen auki yksinkertaistettuna. Uskoakseni riittää sen varmistaminen, ettei käytetyyllä raiteella ole muuta liikennettä po. liikennepaikkavälillä. Tai mikä sitä nykyään vastaa? Lupapaikkojen väli? |