Lokakuu 2006

Havainto

13.10.2006 08:16

Turun Sanomissa juttu junien viimeaikaisista vaikeuksista
Valvova viranomainen suhtautuu yhä kärsivällisesti VR:n vastoinkäymisiin
//www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2006-10-13,104:2:411550,1:0:0:0:0:0:

Lähettäjä: Eija Mari

Kommentit

13.10.2006 09:04 Esa Leskinen Vähän on juttu tehty tyyliin "tikusta asiaa". Kun tietyltä ajalta summataan vähäisimmätkin vastoinkäymiset yhteen, niin siitä saadaan ihan niin painajaismainen kun halutaan.
13.10.2006 12:55 Dakkus Lisäksi suurin osa noista ongelmista on muiden kuin VR:n syytä. Uskaltaisin jopa väittää, että vaikka se pendo olisikin ne langat itse alas kiskonut, lankojen voisi kyllä odottaa pysyvän ylhäällä. Miten virroittimella voi saada langan alas, jos virroitin ei edes revi sitä lankaa mihinkään suuntaan?
13.10.2006 13:26 Simo Toikkanen Alppivuori tuntee matkustajajunien katkeamiset melko huonosti, tai sitten ei uskalla mainita, että aiemminkin on juna katkennut. Näiltäkin sivuilta löytyy kuva yhdestä tapauksesta: //vaunut.org/kuvasivu/6215
13.10.2006 14:43 Niemi Iiro Eräs tuttuni kertoi olleensa kerran Savonlinna-Parikkala välillä junassa, jonka vaunut irtosivat veturista vauhdissa. Hän oli ihmetellyt kun juna pysähtyi linjalle, ja mentyään katsomaan tilannetta näki veturin kauempana vaunuista ja junahenkilökuntaa radalla. Kun konnari kulki seuraavan kerran ohitse oli hän kysynyt irtosiko veturi vaunuista? Konduktööri oli vain lupsakasti todennut että näin pääsi käymään. Tämä tapahtui joskus 90 -luvun puolivälissä. Sitä vaan jäin silloin miettimään että eikös jarruletkut kärsi vaurioita tuollaisessa tilanteessa? Matka oli kuuleman mukaan taas jatkunut kun veturi oli saatu jälleen junaan kiinni.
13.10.2006 15:09 Tapani Kunnas Eikös noita letkuja ole jokaisen veturin ja vaunun päässä tuplat, eli jos yhdet menee rikki niin voidaan käyttää toista paria.
13.10.2006 19:00 -pk- Jostain muistan lukeneeni että letkujen kynsiliittimet irtoavat toisistaan liki hallitusti jos kytkin irtoaa ettei pelkällä letkulla tule vedetyksi junaa.
13.10.2006 21:48 jussi13 Pendolinon matka tyssäsi alkuunsa perjantaina Helsingin rautatieasemalla. Jyväskylän kautta Pieksämäelle iltapäivällä lähdössä olleen junan etupään Pendolino-yksikkö nimittäin teki tenän eikä hievahtanutkaan. Syyksi epäillään teknistä vikaa, kerrottiin VR:n liikenteenohjauskeskuksesta. Viallinen Pendolino-yksikkö jouduttiin siirtämään raiteilta pois, ja takapään Pendolino pääsi lopulta liikkeelle kello 17 eli puolisen tuntia alkuperäisestä aikataulustaan myöhässä. Turun Sanomat
14.10.2006 08:50 Jarkko Voutilainen Tottakai ajolankojen pitäisi pysyä kiinnikkeissään ja tolpissaan, mutta Pendolino -kalusto aiheuttaa ajonopeuden vuoksi muuhun kalustoon verrattuna poikkeuksellisia voimia ajolankaan ja sen kannattimiin. Tämän voi havaita itsekin, Pendolinon mentyä ohi heiluu ajolanka kuin heikkopäinen vielä pitkään verrattuna hitaampiin kulkijoihin. Virroitin ei ehkä "revi" lankaa mihinkään suuntaan mutta kyllä se painaa sitä voimakkaasti ylöspäin.
15.10.2006 13:36 Che Tuli tuo Nivalan tapaus kanssa mieleen kun luin tuota uutista. Ja varmasti on junien katkeamisia tapahtunut enemmänkin.