Lokakuu 2006
Havainto
14.10.2006 23:01
Vilppulan Kolho ja Oriveden keskusta on hyväksytty Haapamäen ja Oriveden aseman välisen kiskobussiliikenteen uusiksi pysähdyspaikoiksi.
Liikenne- ja viestintäministeriön mukaan uudet pysäkit voidaan ottaa käyttöön kesäkuun alusta, mikäli kunnat ja Ratahallintokeskus luovat tarvittavan infrastruktuurin siihen mennessä.
VR Osakeyhtiö esitti elokuussa, että kiskobussien tulon myötä välille voidaan lisätä kaksi uutta pysähdyspaikkaa. Tarjolla oli myös Lyly, mutta kolmatta pysähdystä ei kaikkien vaihtoyhteyksien saavuttaminen olisi yhtiön mukaan enää suonut.
Keskisuomalainen: //tinyurl.com/y3xbrm
Kommentit
15.10.2006 09:17 | Oskari Väisänen | Mahtavaa! :) |
15.10.2006 11:58 | Lauri Marjamäki | hyvähyvä! Ehkä kiskobusseja ruvetaankin sitten vihdoinkin käyttämään järkevästi. |
15.10.2006 11:59 | Oskari Väisänen | Niimpä. :) |
15.10.2006 12:21 | Ilkka Kudjoi | Pitäisikö orgissa sopia joku yhtenäinen merkistökäytäntö? Headereissa ei oteta mitään kantaa merkistöön, HTTP-headereista en tiedä, mikä lie sitten standardi.. Joka tapauksessa Laurin kommentti on aika lukukelvoton minun selaimessani. |
15.10.2006 12:59 | Che | Kyllähän tuota on vuosien varrella jo oppinut lukemaan... :) |
15.10.2006 16:42 | Teemu Sirkiä | HTTP-Headerkaan ei näytä sisältävän mitään tietoa merkistökoodauksesta. Käytettävä merkistö näyttää siis jäävän täysin selaimen päätettäväksi. |
15.10.2006 16:53 | pjh | Response-headerissa ei ole charsettia. Okea tapa tietenkin olisi, että charset kerrottaisiin sivulla meta-tagissa. |
15.10.2006 21:20 | calm | Minnekäs merkistötieto on jäänyt, oli se oikealla paikallaan siellä missä sen pitääkin olla vielä edellisellä palvelimella. Tutkitaan. |
15.10.2006 21:28 | calm | Nytpä palvelin taas kertoo käytettävän merkistön oikein, mutta eihän se toki estä käyttäjiä lähettämästä mitä sattuu, jos merkistön itse pakottavat. |
15.10.2006 21:47 | pjh | Jep, nyt tulee palvelimelta kyllä response headerissa charset, mutta eikö sen voisi lisätä myös sivulle meta tagiin vaikka samalla kun fiksaat joskus tämän pikku koppakuoriaisen: //tinyurl.com/tj2we |
15.10.2006 21:52 | calm | pjh: En näe mitään tarvetta meta-tagille, kun se olisi vain purkkaviritys oikealle headerille. (Jatkokeskustelu sopii sitten jonnekin ihan muualle kuin tähän..) |
16.10.2006 13:07 | Sakari Kestinen | Mutta hieno juttu, että lisäpysähdykset saadaan. Pitääkin sitten käydä avajaisissa ;)... Harmi vain, että merkittävien taajamien ohi ajetaan silti: mm. Kangasalla asemanseutu ja Suinula, mutta etenkin Kolhon kokoinen vaikka tiiviimpi Ruutana jää yhä ilman pysähdystä. Ehkä VR laskee, että se saa isommat tulot kaukaa Kolhosta tulevilta matkustajilta kuin Tampereen läheltä Ruutanasta. :( |
16.10.2006 14:50 | Repe | Varmaa on ainoastaan, että lipputuloja ei tule paikkakunnilta, joilla ei pysähdytä. En ymmärrä ajatusta taajamajunaliikenteestä, jossa vain harvojen suurten taajamakeskusten väestölle suodaan raideliikenteen palvelua samalla kun pienempien taajamien väki joutuu tyytymään katselemaan ohikiitävien junien menoa. Kiitokyytiä varten meillä on Pendo-liikenne - ainakin periaatteessa. |
16.10.2006 15:59 | Sakari Kestinen | Lisää keskustelua aiheesta: //jlf.fi/f19/1339-dm12-pysahdykset-orivesi-kesk-ja-kolho/ |
16.10.2006 16:00 | Sakari Kestinen | Pakko mainostaa, että tuolla on myös aikataululaskelmani sellaiselle liikenteelle Haapamäen kolmiossa, jossa pysähdyttäisiin huomattavasti nykyistä useammin välillä Tampere-Haapamäki, mutta vaihtoyhteydet säilyisivät enimmäkseen kunnossa (lukuunottamatta P834 Sk-Tpe -> S92 Tpe-Hki -yhteyttä) |
17.10.2006 21:07 | JR | Kolholaisten riemua voi aistia //www.kolho.fi/ -sivuilta. Tulevan seisakkeen tarkka paikka on vielä tutkittavana, tuleeko Kolhon vai Loilan puolelle virtaa. |