Lokakuu 2006

Havainto

23.10.2006 17:43

Viime päivien sateet ovat vaurioittaneet Rantarataa. Espoon Mankissa liikenne kulkee vain yhtä raidetta, koska toisen raiteen alla on sortumavaara. Tämän vuoksi lähi- ja kaukoliikenteen junat myöhästelevät viidestä viitentoista minuuttiin.

Lähde YLE Teksti-tv s. 103/2

Lähettäjä: Pertti Heikkinen

Kommentit

23.10.2006 18:21 tks Kellään tietoa milloin tämä outo järjestely loppuu?! Tietäisi lähteäkö nyt sateisena iltna vai huomenna rauhassa kuvaamaan.
23.10.2006 20:02 jpl Siellä Mankissahan on vikaa radassa jo valmiiksi. Ainakin joku viikko sitten ajeltiin pitkästi kahtakymppiä eteläisellä raiteella.
23.10.2006 20:08 JT Tänään kuulin, että 6.55 Kirkkonummelta lähtenyt 3-yksikön U-juna olisi jäänyt "mäkeen" Mankissa. Siitä johtuen tämä oli Leppävaarassa noin 20 min myöhässä ja näin ollen myös sitä seurannut Y-juna myöhästyi muutaman minuutin.
23.10.2006 21:26 okeskira Mankissa on pitkään ollut sn30 eteläisellä raiteella kallioleikkauksen stabiloinnin takia.
23.10.2006 21:26 okeskira Tuo mäkeenjääntihän johtuu paikalla olevien rajoitusten lisäksi erotusjaksosta ja mutkasta/ylämäestä jotka sattuvat sopivasti kaikki samaan kohtaan :)
24.10.2006 08:25 tasajuh Mankin ja Luoman välillä on radan alla vielä puupölkyt ja ratatekniikka vaikuttaa olevan 1960 -luvulta. Milloin VR laittaa betonipölkyt alle ja korjaa koko parin kilometrin osuuden ?
24.10.2006 11:41 jpl Sitten tulee kyllä betonipölkyt, kun RHK ensin tilaa kunnostustyön. Mankki-Luoma alueella on laajahko pehmeikköalue juurikin tuolla kunnostamatta jätetyllä osuudella. Rata kannattaisi paaluttaa, että se pysyisi kunnossa ja paikoillaan jatkossakin...
24.10.2006 22:13 Ari P Onko jollakulla tietoa, milloin Mankki, Luoma, Jorvas ja Tolsa mahdollisesti saavat korkeat laiturit? RHK:n sivuilta ei tällaisia suunnitelmia löydy. Jorvaksessa ja Tolsassa pohjoisen raiteen laituri on kivireunainen ja eteläisen raiteen betonireunainen. Siitä lienee pääteltävissä, millä kohtaa ratalinja on ollut yksiraiteisena aikana. Ovatkohan Mankki ja Luoma (ent. Nokka) sen verran uusia, että niitä perustettaessa on jo käytetty betonireunoja, vai mikä lie syynä niillä seisakkeilla kivireunattomuuteen? Sekin on mielenkiintoinen seikka, miksi Mankin eteläinen laituri on puinen.
25.10.2006 08:42 Teppo Niemi Kun Mankin seisake tuli nykyiselle paikalleen rataoikaisun yhteydessä, niin molemmat laiturit olivat puisia. Siitä, milloin pohjoinen laituri on muutettu betonireunoille ja eteläinen laituri levennetty, ei minulla ole mitään muistikuvaa. Olisikohan syynä puulaiturin säilymiseen maaperä, sillä aikoinaan penkkassa oli käytetty täytteenä höyryveturin kuonaa, normaalin soran sijasta.
25.10.2006 19:51 jko Edullisin / halvin urakoitsijako lienee valittu maahommiin ? Levyenliikenteen väylillä usein tehdään niin, ja lopputulos on taattu: asfaltti halki ensimmäisen talven jälkeen, yms
25.10.2006 19:52 jko Kevyenliikenteen..
26.10.2006 20:19 Ari P Teppo: Kiitokset Mankin laitureita koskevista historiatiedoista.