Lokakuu 2006
Havainto
30.10.2006 09:54
Rantarada lähijunissa oli jotain häikkää. Espoon suuntaan junat olivat hiukan myöhässä, mutta Helsingin suuntaan paljon. Eniten oli U-juna Leppävaaraa Helsinkiin klo 8:41 joka oli 32 min myöhässä. Myös seuraava U klo 9:06 Leppävaarasta oli 16 min myöhässä. E-juna 8:56 oli 10 min myöhässä. Onko kellään tietoa ongelman luonteesta?
Lähettäjä: Kimmo KotimäkiKommentit
30.10.2006 10:01 | jpl | S123 oli Salossa puoli tuntia myöhässä. |
30.10.2006 10:10 | emppu | Kirkkonummella 9:30 Helsinkiin lähtevä juna tuli vasta kun 128 oli jo asemalla (normaalisti kyseinen sami odottelee 128:a lähtökuopissa). Lähijuna lähti poikkeuksellisesti laiturilta 1. 128 pysähtyi Kilossa (pääsi juuri ja juuri erotinjakson yli) ja mateli Leppävaaraan asti. Radalla oli jokin työryhmä, jota varoiteltiin äänimerkillä. |
30.10.2006 10:13 | Teppo Niemi | E 8304 oli aamulla Keran kohdalla 4 min myöhässä, Leppävaarassa 5 ja Pasilassa 6 min myöhässä. Kiskoilla tuntui olevan tyypillinen syksyisen liukas lehtikeli. Anakin kun kuunteli ratamoottorien ääniä, niin ympärilyöntitaipumusta tuntui olevan liikaa. Samoin asemille tulo oli varovaista. |
30.10.2006 10:21 | rautatie | Noi lähiksien numerot ei sano kellekään mitään kun ne on lähinnä vain VR:n omissa salaisissa aikatauluissa. Mihin aikaan tämmöinen 8304 menee? |
30.10.2006 11:41 | Teppo Niemi | //www.rhk.fi/@Bin/46646/Lehti_3MP_Hki-Sti_Hpl-Vks.pdf osoitteesta löytyy aikataulut. Aikataulun mukainen lähtöaika Espoosta on 6.57. |
30.10.2006 11:43 | Anttila | Rantarata on syksyllä erittäin liukas joten ei ole mitenkään tavatonta, että junat kulkevat siellä myöhässä. Liukkautta voi verrata siihen, että lähtee kesärenkailla ajelemaan jäälle, pitoa ei yksinkertaisesti ole ja Sm1/2 kalustossa kun ei ole hiekoitustakaan. Ympärilyöntitilanteissa automatiikka pudottaa tehot nolliin, joten vaikeaa se ajaminen toisinaan on. Syytä taas rantaradan liukkauteen on pähkäilty jo pitkään ja erilaisia versioita siitäkin olen kuullut. |
30.10.2006 12:05 | jpl | IC² 125 oli Salossa kymmenen minuuttia myöhässä. |
30.10.2006 13:49 | rautatie | Tokihan ne graffat löytyy RHK:n sivuilta, mutta sieltä kellonajan haku junanumeron perusteella (tai mikä tahansa) vie suhteettoman paljon aikaa verrattuna VR:n aikatauluhaun käyttöön, luokkaa x 15. |
30.10.2006 15:39 | JT | A-junatkin käyttävät tänään Leppävaarassa raidetta 3! Ainakin yhden aikaan iltapäivällä - enpä ole aikaisemmin nähnyt käytettävän tuota raidetta. |
30.10.2006 16:09 | jtp | Leppävaaran raidetta 3 käyttää ainakin säännöllisesti hiljaiseen aikaan liikkuvat L-junat. |
30.10.2006 17:24 | PSi | Aamulla n. 7.40 hajosi Helsinkiin päin menevä paikallis/taajama/lähi/-mikälie-juna Koivuhovin asemalle. Matkustajat ohjattiin ulos odottamaan 1-raiteen kautta tulevaa junaa mutta sitten otetiin komento takaisin ja matkustajat palasivat hajonneeseen junaan joka lähtikin liikkeelle... |
30.10.2006 17:58 | Lari Nylund | Maanantain dominopeli pelattiin tosiaan rantaradalla, jossa kahden lähijunan kanssa oli teknisiä ongelmia. Tämä heijasteli koko aamupäivän liikenteeseen rantaradalla, myös kaukojuniin. Lisäksi kello 9 aikaan alkanut vesisade pakkasen kylmettämille asemalaitureille sai aikaan monta todella liukasta asemalaituria. Myös kiskot olivat todella liukkaassa kunnossa ja vaikuttivat omalta osaltaan liikenteen myöhästelyyn. Mitenkäs se Karvinen taas sanoikaan - "I hate Monday". |
30.10.2006 23:17 | Ari P | Huomenna tiistaina on iltapäivästä alkaen Helsingin seudulle luvassa lumi- tai räntäpyryä navakalla tuulella höystettynä, mutta se kolmas elementti eli yli 5 asteen pakkanen puuttuu, joten ilmeisesti ei jouduta kuitenkaan toteamaan: "I hate Tuesday". |
31.10.2006 19:41 | Ari P | Viitaten yllä olevaan kommenttiini: Nyt jäi Linnunlaulusta näköjään puuttumaan myös toinen elementti eli lumi. Linnunlaulun vaihteiden tukkeutumiseen tarvitaan tunnetusti kolme elementtiä eli lumi, pakkanen ja tuuli. Nyt niistä toteutui vain tuuli. |