Marraskuu 2006
Havainto
01.11.2006 09:18
Ainakin IC160, IC162 ja P274 olivat tänä aamuna Hämeenlinnassa myöhässä 20-25 minuuttia. IC162 hidasteli koko loppumatkan ja saapui Helsinkiin 45 minuuttia aikataulusta jäljessä. Väli Tikkurila-Helsinki tultiin sentään normaalivauhtia, lähes kesäisessä kelissä tosin.
Lähettäjä: Esa LeskinenKommentit
01.11.2006 09:42 | Tapani Kunnas | IC103 lähti Helsingistä 22 minuuttia myöhässä. Jostain syystä lähtöraiteen päässä kökki yksi Marsu, ja kun 103:n runko tuli toisen Marsun vetämänä, ja perään saapui vielä yksi Marsu vetämään 103 kohti Kouvolaa, oli siinä kolme Marsua samalla raiteella. Taas tulee mieleen, että olisikohan ohjausvaunuista mitään hyötyä... |
01.11.2006 10:22 | Lari Nylund | Nyt loppui kesä Helsingissäkin. Täälläkin tulee lunta. |
01.11.2006 17:16 | Juhana K | Jyväskylässä Tampereelta tulevat junan aamupäivällä myöhässä rapsakasti. S81 rapiat 2 tuntia ja IC83 tunnin kieppeillä. T3005 Ukp-Ker saapui n. 14 tuntia myöhässä ja odottaa edelleen klo. 17 aikaan lähtöään. |
01.11.2006 18:17 | Tapani Kunnas | IC103 oli Lahdessa lopulta noin 1 h 5 min myöhässä, kun jouduttiin odottelemaan oikoradan pohjoispäässä kulkuvuoroa. Olikohan siellä vain yksi ränni käytössä? |
01.11.2006 20:52 | Ari P | Arvoitus: Matkustin tänään Helsingistä Keravalle klo 16.39 lähtevällä Z-junalla. Nousin Helsingissä kaksirunkoisen junan ensimmäiseen yksikköön. Poistuin Keravalla kuitenkin junan jälkimmäisestä yksiköstä. Miten tämä oli mahdollista? |
02.11.2006 14:54 | Sakari Kestinen | Ari P: olisko niin, että taaimmainen yksikkö jäi Hki asemalle, ja reservistä kaivettiin toinen Sm4 junan kärkeen? |
02.11.2006 19:27 | Ari P | Olet oikeassa. Hieman junan aikataulun mukaisen lähtöajan jälkeen matkustajat siirtyivät jälkimmäisestä yksiköstä ensimmäiseen ja klo 16.43 kuulutettiin, että jälkimmäinen yksikkö oli hajonnut ja että tilalle tulee toinen yksikkö. Yksikkö saapui noin klo 16.48-16.49, ja liikkeelle päästiin klo 16.51. Sitä en tiedä, mistä korvaava yksikkö tuli. Tuntuisi omituiselta, jos Ilmalasta olisi niin nopeasti saatu uusi yksikkö paikalle. Toisaalta, jos kyse olisi ollut linjalta saapuneesta junasta, sieltä olisi pitänyt tulla myös matkustajia, mutta laituri pysyi tyhjänä asemalle päin kävelevistä ihmisistä. On tietysti mahdollista, että yksikkö oli todettu hajonneeksi jo paljon ennen junan lähtöaikaa, mutta matkustajia pyydettiin poistumaan siitä vasta, kun uusi yksikkö oli saapumassa paikalle. |