Havainto
30.11.2006 20:42
HKL-RL on koeajanut matalalattiaisella jatkopalalla varustettua 80-luvun NrII-mallista nivelraitiovaunua (nro. 80). Ajettu väli oli Vallilasta Käpylään ja takaisin. Vaunu on vielä sikäli keskeneräinen, että esimerkiksi sen sisäpuolisia sähkötöitä (pysäytysnapit, valot) on vielä tekemättä. Koeajolla jatketun raitiovaunun ajo-ominaisuudet todettiin odotuksia paremmiksi. Noin 27-metrisenä vaunu on pisin Helsingin metrisellä rataverkolla kulkeva laite, ollen kolmisen metriä Vaurioita pitempi. Pituuden lisäksi vaunu on kasvanut myös painoa, minkä takia myös sen jarruja on ollut tehostettava.
Alla linkkaamassani artikkelissa on myöskin heikkolaatuinen videopätkä tästä raitiovaunusta Käpylän kääntöpaikalla.
Linkki artikkeliin.
//www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/1135223360730
Kommentit
30.11.2006 20:58 | Otto Siren | Uskaltaisin arvata,että kyseinen ratikka ajaa ensimmäisen kaupallisen matkansa linjalla 10. |
30.11.2006 21:38 | Teemu Lokka | mun veikkaus on 7A/B |
30.11.2006 21:57 | Otto Siren | Miksi juuri 7A/B.Eihän se ole kovinkaan suosittu linja,kun vertaa 4:een tai 10:iin. |
30.11.2006 22:15 | Che | Veikkaan että 1/1A, tulee vähemmän häiriöitä liikenteen jos simahtaa vaikka käpylän suoralle ;) |
30.11.2006 22:29 | Che | Mistähän nopeudesta tuo 27 metrin jarrutusmatka pitäisi onnistua? |
01.12.2006 00:06 | Teemu Lokka | kunhan heitin :P olishan se kiva nähä toi seiska ajamassa ;) |