Joulukuu 2006
Havainto
29.12.2006 14:37
P263:n (Hki-Kli) lähtö viivästyi Helsingissä noin 15 min. Kuljettajalla näytti lisäksi olevan vaikeuksia nähdä opastinta, junalla kun oli pituutta niin että ensimmäinen veturi ei mahtunut laiturialueelle. Vetureina Sr1 3066 ja 3030(?). En tiedä pääsikö 265 lähtemään ajoissa.
Lähettäjä: Valtteri Keski-SänttiKommentit
29.12.2006 16:40 | Mikko Mäntymäki | Mikä oli junankokoonpano? |
30.12.2006 00:27 | truman | Näyttääkös lähtöopastin punaista jos veturi on ohittanut sen ja oliko se ohi? |
30.12.2006 01:11 | Mikko Mäntymäki | Näyttää mikälli veturi on mennyt opastimesta ohi ja sulkenut raidevirtapiirin. Muistaakseni JKV-radalla valvontanopeus seuraavalle pääopastimelle, "toistolle" 35-50km/h riippuen onko poikkeavia vaihteita tai seisopastetta edessä. |
30.12.2006 09:26 | Lari Nylund | Helsingissä nämä "liian pitkät junat" ovat yleisiä etenkin sesonkiaikoina. Junan saapuessa Ilmalan vaunuvarikolta matkustajavaunujen ja Helsingissä liitettävien autovaunujen yhteispituus ylittää laiturin pituuden, jolloin veturi(t) jää lähtöopastimen pohjoispuolelle. Näissä tapauksissa liikenteenohjaus antaa lähtöluvan linjaradiolla kuljettajalle. Liikenteenohjauksen väki voisi kertoa lisää, että mitä muita erikoistoiminpiteitä nämä junat aiheuttavat. Normaalitilanteessa opastimet toimivat, kuten Mikko edellisessä viestissä kertoo. |