Kesäkuu 2006
Havainto
02.06.2006 13:42
Myönnetty ratakapasiteetti ja graafiset aikataulut löytyvät RHK:n sivuilta www.rhk.fi
Lähettäjä: Tomi AnttilaKommentit
02.06.2006 13:49 | calm | Suoran linkin olisi voinut tietysti laittaa myös mukaan, //www.rhk.fi/kapasiteetti/kapasiteetti.html |
02.06.2006 14:07 | Janne Ridanpää | Ihan mainio juttu. Vilpittömät kiitokset RHK:lle. |
02.06.2006 14:24 | tks | Kiitokset tosiaan. |
02.06.2006 14:33 | CoCoNut | Sivulla on lihavoituna: \"Juna voi kulkea rataosalla myös muulloin kuin graafisista aikatauluista käy ilmi. Rautatiealueella liikkuminen ilman asianmukaista lupaa on ehdottomasti kielletty.\" Let\'s Be Carefull Out There. |
02.06.2006 18:27 | joht. Nyman | Tässä on tyyliä. Näin viranomaisen pitää toimia, eikä suinkaan minään ihmeen FSB:nä. Avoin tiedotus palvelee, sulkeutuminen ei puolestaan auta ketään. |
02.06.2006 18:44 | Jape Ruotsalainen | Hieno juttu! |
02.06.2006 22:32 | jpl | Heh, mitä harrastajat edellä, sitä viranomaiset perässä.Tulikohan heille äkillinen tarve saada itse julkaista taulut... |
02.06.2006 22:36 | joht. Nyman | Voi muuten itse asiassa totta vie ollakin homman nimi se, että RHK:lle tuli kiire - joku saattoi ymmärtää jossain kohtaa sen, että me ollan sittenkin viranomainen, ei VR:n käskyläinen. |
02.06.2006 23:22 | Pasi Kokkonen | Eiköhän kyse ole puhtaasti valmistautumisessa rataverkon avaamiseen kilpailulle. Mahdollisten uusien operaattoreiden tulee saada ajoissa tietoa ratakapasiteetista yms. Nyt kaikki tieto on kaikkien saatavilla ja hyvä niin. Tämä helpottaa kaikkien rataverkolla liikkuvien toimintaa. |
02.06.2006 23:24 | Ville Saarelainen | Helvetti jäätyy, Suomi voittaa euroviisut ja tavarajunien aikataulut on 100% luvallisesti jaossa. :-P Jo oli aikakin. |
02.06.2006 23:26 | joht. Nyman | Tottapuhuen toi on juuri sellaista, mitä odotettiinkin. Jopa tämän //www.rhk.fi/tutkimus/verkkoselostus07.html julkaisun sanamuodot näyttäisivät siltä, että pikku hiljaa rataverkko on todentotta avautumassa myös muillekin operaattoreille. |
03.06.2006 00:16 | Sakari Kestinen | EU:n toinen rautatiepakettihan suorastaan edellyttää rataverkon avaamista kaikille tavaraliikenneoperaattoreille 1.1.2007. alkaen. Rautatielaki muuttuu siten astetta paremmaksi, ja se on siitä varsin kivuttomasti muutettavissa myös henkilöliikenteen suhteen vapaaksi, ainakin tietyin edellytyksin (liikenne, jota VR ei aja / johon se vaatii LVM:n tukea kilpailutettava). |
03.06.2006 01:23 | jpl | Onhan noi liitteet julkisia olleet aina, nyt niitä vaan saa netistäkin. |
03.06.2006 10:32 | Eero Heinonen | Ville osui naulan kantaan. :) |
03.06.2006 15:08 | tane | Mikä mahtaa olla Tku-Kr juna 3528? |
03.06.2006 15:10 | Arto | Niin nykyään taitaa joillain olla käsitys että julkiset asiakirjat yms. eivät ole julkisia jos niitä ei nyt satu netist löytymään. |
03.06.2006 22:07 | 6nen | Kiitokset RHK:n lisäksi Jpl:lle, ainoalle harrastajalle, joka päätti tehdä asialle jotain nostamalla kissan pöydälle! Toivottavasti kaikki osapuolet VR:ää ja sen asiakkaita myöten osaavat olla päätöksestä tyytyväisiä harrastajien osatessa nyt hakeutua asemilta ja ratapihoilta myös tuonne ratojen varsille! |
03.06.2006 22:13 | 6nen | tane: Tku-Kr ja Kr-Hy välin T3528 on varaus tuommoiselle junalle. T3528 oli säännöllisesti kulussa tammikuusta syyskuun alkuun viime vuoden puolella Turusta Riihimäen ja Kouvolan kautta Venäjälle, kts. kuvat: //vaunut.org/kuvat?kuvaus=t3528 .. Ilmassa on joitain huhuja ja spekulointeja, joiden mukaan tämä lovipyöräjuna olisi palaamassa myöhemmin tutulle kulkureitilleen Turku-Toijala rataremontin edistyessä.. |
04.06.2006 00:50 | tane | Jaahas, se T3528 näkyykin olleen melkein legenda! :) Kiitos 6nen! |