Kesäkuu 2006
Havainto
15.06.2006 18:02
Huhhuh! Olipas nykivää menoa tänään P171:ssä. Riihimäeltä lähdettäessä hypättiin about metri eteenpäin niin että heikompikuntoinen olisi ollut käytävällä nenällään. Pitäkääpä penkeistä kiinni, kun tuolla junalla matkustatte!
Lähettäjä: Esa LeskinenKommentit
15.06.2006 18:15 | Mande1 | No se nykivyys ei varmastikaan P171:n vika ole? Vaan ko. junan kuljettajan! :) |
15.06.2006 18:30 | Pasi Kokkonen | Sitäkin, mutta voi siellä olla välit löysällä myös. |
15.06.2006 18:39 | Esa Leskinen | Se Riihimäen nykäisy ei tainnut johtua löysistä väleistä. Tuntui kuin kuljettaja olisi yht\'äkkiä vapauttanut jonkin vivun ja hups, samantien oltiin metri lähempänä Hämeenlinnaa. Ainakin näin maallikosta tuntuu. Onneksi muuten P171:ssä ei ole ravíntolavaunua. Näkymät kapakkavaunussa olisivat olleet aika hurjat sen pompun jälkeen. |
15.06.2006 19:57 | Mande1 | Ollut tehoja moottoreilla samaan aikaan, kun jarru on ollut päällä. Jarru vaan irti ja sit se nytkähtää, kun tehoja on jo valmiiksi päällä... |
15.06.2006 20:28 | Ari P | Itse olen huomannut sinisessä kalustossa esiintyvän nykimistä usein jarrutusvaiheessa. |
15.06.2006 21:11 | Arto | Saattako tuollaisella toiminnalla saada junan katki? Lähinnä kai painavan tavarajunan. |
15.06.2006 21:56 | Anttila | Mikähän veturi mahtoi olla vetotehtävissä? Tuo Vek 88 analyysi \"tehoja ja jarrua yhtäaikaa päällä\" ei toimi ainakaan Sr2:ssa. |
15.06.2006 22:22 | Mande1 | Niin no joo. Itse ajattelin ton analyysini lähinnä Sr1:n ja Dv12:sta pohjalta.... |
15.06.2006 22:35 | Esa Leskinen | Sr2 oli vetäjänä. |