Heinäkuu 2006
Havainto
12.07.2006 23:14
Autopikajunien lastaus siirtyy Helsingissä Töölönlahden alueelta Keski-Pasilaan. Hanke sisältyy Ratahallintokeskuksen (RHK) on aloittamaan Keski-Pasilan ratapiha-alueen yleissuunnittelun.
//www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=94036
Kommentit
12.07.2006 23:28 | pjh | Huono, oikein huono! Pasilassako sitten auton omistajat odottelevat junan lähtöä sen puolentoista tuntia? Vai raahautuvat eri maksusta paikulla keskustaan? Nykyisellään pääsee asemalle virvokkeille/syömään, ja juna tulee laituriin parikymmentä minuuttia ennen lähtöä. Taaskaan ei ajatella matkustajia, muut asiat ovat tärkeämpiä: gryndereiden rahat. |
13.07.2006 01:49 | Timo Tuomi | Olen tätä vaihtoehtoa joskus itsekin miettinyt, mielestäni ratkaisu on aika yksinkertainen. Päivystäjän on kuitenkin vietävä autovaunut Hesaan, niin miksei saman tien pakata lastauslaituriin muutamaa matkustajavaunua joihin voidaan auton kanssa matkustaville suoraan myydä paikat? Joka tapauksessa tällä tavalla ihmiset pääsisivät näppärästi Hesaan. |
13.07.2006 08:52 | Teppo Niemi | Entäpä, jos asia ratkaistaisiin Pasilassa tyyliin \' Hamburg-Altona\' tai saksalaisten rekkajunien kuormauspaikat. Eli matkustajat pääsevät omiin vaunuihinsa heti, kun ovat ajaneet auton junaan. Luettuani uutisia Kemijärven liikenteen jatkamisen mahdottomuudesta, en voi odottaa VR OY:ltä muuta kuin, että autojunaliikenne lakkautetaan kuormauksen siirtyessä Pasilaan. |
13.07.2006 09:28 | Move off | Tällaistahan VR:n taholta on jo esitettykin painostuksena Helsingin kaupunkia vastaan. Täysin johdonmukaista - \"liian kallista ja hankalaa\". |
13.07.2006 20:03 | Ari P | Kannatan Timon ehdotusta siitä, että autovaunujen kanssa Pasilan lastauspaikalle tuotaisiin myös ne makuuvaunut, joihin auton kanssa matkustaville on myyty paikat, jolloin matkustajat pääsisivät heti vaunuun ajettuaan auton junan. Tai kuljettajaa lukuun ottamatta itse asiassa jo ennen sitä. Ja olisihan sellainen palvelua myös nykyisellä lastauspaikalla, jolloin matkustajien ei tarvitsisi kävellä lastauspaikalta satoja metrejä asemalle. Saapuvien junien osalta tällainen järjestely ainakin nykyisellä lastauspaikalla olisi tietysti hieman hankalaa. |
13.07.2006 20:13 | Ari P | Vuoden 2008 jälkeen Helsingissä (johon en nyt lue Vuosaarta) riittää ehkä yksi päivystäjä. Sama päivystäjä voinee siirrellä autovaunuja, käydä Hakkilassa ja Kerassa sekä järjestellä henkilöjunarunkoja Ilmalan ratapihalla. |
13.07.2006 20:56 | Timo Tuomi | Tämä menee jo offtopicin puolelle, mutta: Yksi päivystäjä ei riitä mihinkään. Pelkästään Ilmalassa on ainakin iltavuorossa (muistaakseni) kolme konetta. Pasilassa varmaan riittää yksi nykyisen kahden sijaan iltavuorossa, jos sitäkään enää tarvitaan. |
13.07.2006 21:45 | Ari P | Ok. En ole seuraillut Ilmalan tapahtumia kovin tarkasti. |