Syyskuu 2006

Havainto

03.09.2006 17:09

Joensuun ja Pieksämäen välisiä taajiksia on näköjään alettu ajaa todellakin 3:lla Dm12 yksiköllä..Ainakin H781/784 ajettiin.

Lähettäjä: Anssi Manninen

Kommentit

05.09.2006 11:12 Markku Rantanen Näin kuulin minäkin. Kolme runkoa, muta yksi konduktööri. Konduktööri hyppii rungosta toiseen sopivissa pysähdys paikoissa.
05.09.2006 13:57 Move off Kolmen yksikön liikennöinti yhdellä konduktöörillä voi olla hankala toteuttaa, varsinkin jos kuljettaja ei jatkossakaan hoida rahastusta. Asemavälit ovat pitkät ja kuitenkin matkustajien opastuksesta ja turvallisuudesta pitäisi kyetä huolehtimaan koko junassa. Dm12:ssa ei taida olla hätäpuhelimiakaan Sm-kaluston tapaan.
05.09.2006 18:16 Ari P Jos on kolme runkoa ja yksi konduktööri, siinähän käy niin, että Varkaudesta Pieksämäelle menevistä matkustajista tulevat rahastetuiksi vain yhden yksikön matkustajat (siis niistä, jotka eivät ole ostaneet lippua etukäteen).
05.09.2006 21:02 MattiL Paitsi jos tehdään tekninen pysähdys esim. Huutokoskella, jotta konnari voi vaihtaa vaunua. Esim. Hki-Tku välin pikavuorobussit pysähtyy tarvittaessa rahastajanvaihdon takia muuallakin kuin aikataulun mukaisilla paikoilla.
05.09.2006 22:04 Ari P No silloinkin jää vielä yksi vaunu rahastamatta, jos ei tehdä vielä toistakin teknistä pysähdystä.
05.09.2006 22:06 MattiL No ei välttämättä noinkaan. Yksi vaunu rahastetaan Pieksämäellä ennen lähtöä, minkä jälkeen siihen ei oteta uusia matkustajia, toinen ennen välipysähdystä ja kolmas sen jälkeen.
06.09.2006 22:33 Mande1 Niin,kyllä noissa yleensä 2 konnaria on,jo kahdessakin yksikössä. Joskus sit vaan 1.