Syyskuu 2006

Havainto

22.09.2006 16:52

Useita ihmisiä on kuollut magneettijunan törmäyksessä Pohjois-Saksassa Emslandissa lähellä Hollannin rajaa. Junaa oltiin onnettomuushetkellä testaamassa Lathenin ja Melstrupin kaupunkien välillä ja kyydissä henkilökunnan lisäksi oli vain 25 ihmistä. Tarkkaa tietoa uhrien lukumäärästä ei vielä ole. Viranomaisten mukaan vakavasti loukkaantuneita on kuitenkin useita.

hs.fi

Lähettäjä: Pentti Yli-Karjanmaa

Kommentit

22.09.2006 18:03 Che \"The distance between the magnetic waves and therefore the distance between the cars on the guideway won’t change; therefore the cars can never crash into each other. They will be like boxes traveling on a conveyor belt.\" - //faculty.washington.edu/jbs/rev/rev9.htm . Tämän takia varmaankaan ei radalle sitten oltu rakennettu suojastusjärjestelmää. Ja työvaunu unohtui tielle, aijai.
22.09.2006 19:10 Lari Nylund MTV3 uutiset kello 19 kertoi kuolleita olevan 21.
22.09.2006 22:34 Jorge Saksalainen Bild-lehti kertoo kuolleita olevan 25. //www.bild.t-online.de/BTO/news/aktuell/2006/09/22/transrapid/transrapid-unglueck.html
23.09.2006 09:06 Sakari Kestinen Ehkä se linjasuojastuskin kannattaisi kaiken varalta rakentaa myös magneettijärjestelmiin...
23.09.2006 09:08 Lari Nylund YLE TV1 uutiset täsmensi kuolleiden määräksi olevan 23. Joku on siis kuollut lisää tai jokunen noussut kuolleista... Aikamoista hajontaa uutistoimitusten tiedoissa.
23.09.2006 10:52 Markku K Tunteeko kukaan tuon koeradan turvalaitteistoa? Miksei radalla ollut vaunu \"näkynyt\"?
23.09.2006 11:09 Che Luulisin että työkone ei ollut maglev-vaunu, ja sen takia se ei lähtenyt alta pois kun matkustajavaunu tuli päin. Jos radalla sijaitsevista muista koneista pidettäisiin parempaa jöötä, niin maglev-radallahan ei periaatteessa suojastusta tarvittaisi.
23.09.2006 11:12 Che //www.bild.t-online.de/BTO/news/aktuell/2006/09/22/transrapid/fotogalerie/mfb-5472702-transrapid-unfall-quer,templateId=renderScaled,property=Bild,width=320.jpg tuossa näkyy työvaunun alusta. Pyörät siinä on alla.
24.09.2006 18:50 Jorge Syynä laiminlyönti?: //www.iltalehti.fi/uutiset/200609235158485_uu.shtml
25.09.2006 16:20 Dakkus Tuon iltalehden jutun mukaan kulunvalvonta ei ollut käytössä \"koska rata ei ollut valmis\". Luulisin, että \"ei valmis\" tarkoittaa tässä sitä, että kyseessä on testirata, joka siis ei koskaan tule olemaan valmis. Jos kuitenkin on oikeasti joskus tarkoitus saada se rata \"valmiiksi\", niin kai se kulunvalvonta olisi kannattanut rakentaa jo alkutöiksi?
25.09.2006 16:20 Dakkus Testiradallahan kuitenkin on nimenomaan suurempi riski tuollaiseen kuin normaaliradalla.