Syyskuu 2006
Havainto
28.09.2006 00:54
Keravan asemalta noin 1 km pohjoiseen seisoi paikallaan tai liikkui hitaasti Tte 29 noin klo 0.30 aikoihin. Noin kello 0.33 kone saapui aseman laiturialueelle ja jatkoi matkaansa etelää kohti.
Lähettäjä: Eero HoikkalaKommentit
29.09.2006 18:43 | Ari P | Jostain Keravalla ilmestyvästä paikallislehdestä luin, että Vuosaaren satamarataa varten tehtävää sillan levennystä paalutetaan Kanniston kohdalla eli siis ilmeisesti Kulloontiellä (st 148) yöaikaan. Yöaikaan siksi, että silloin työn vaatima jännitekatko on mahdollinen. Tietääkö kukaan, tarkoittaa se sitä, että T-junia ajettaisiin Dv12 + pari teräsvaunua -yhdistelmällä, vai onkohan vain jännitekatko vain itäisimmällä raiteella, jolloin T-junat käyttäisivät tietenkin toiseksi itäisintä raidetta? |
29.09.2006 18:47 | Lari Nylund | Enpä usko, että wanha kunnon \"pakettikatkoyön\" Dv12+EFit+Ein yhdistelmä palaisi liikenteeseen. Korkeintaan Dv12/16-vetämään pienen pätkän Sm1/2-kalustoa, mutta siitäkään ei ole ollut tietoa liikkeellä. |
29.09.2006 22:16 | Ari P | Kiitos tiedosta. Vähän sitä kyllä uumoilinkin, ettei kannata radan varteen yöllä lähteä. Nykyäänhän yksi ongelma Dv12+EFit+Ein-yhdistelmässä olisi sekin, ettei sinisissä vaunuissa ole matkakortinlukijoita. Vai voiko konduktöörin lipunmyyntilaite toimia myös matkakortinlukijana? |
30.09.2006 23:46 | Lari Nylund | Kyllä, matkakortin lukeminen onnistuu myös myyntilaitteella. |
02.10.2006 14:53 | Dakkus | Miksi ihmeessä Ein, kun Eilitkin on olemassa ja sisältävät matkakortinlukulaitteet? |
02.10.2006 15:30 | Teppo Niemi | Tuukka, Ari tarkoittaa tilannetta, kun ajojohtimista on jännite katkaistu kaikilta raiteilta. Ja Eil (ja Eilf) vaunut vaativat taas 1500 V 50 Hz AC lämmitykseen, valaistukseen ja tuuletukseen. Sitä taas saisi agregaattivaunusta tai Dr16, Sr1 tai Sr2 veturista, joista kaksi viimeksi mainittua tarvitsevat taas ajolangasta 25kV 50 Hz AC toimiakseen. Ein ei vaadi ulkoista sähköä liikkuessaan. |