Tammikuu 2007
Havainto
15.01.2007 11:00
Grafiikat + junaluettelo 7.1.2007 alkaen:
//www.rhk.fi/radan_kaytto/liikennesuunnittelun_perustiedot/graafiset_aikataulut/
Kommentit
15.01.2007 11:11 | Otto Tuomainen | Oikoradan säännöllisten tavarajunien määrä noussut kahdesta kuuteen... |
15.01.2007 12:17 | joht. Nyman | Nopeasti vilkaistuna noista vakinaisista junista löysin pari knoppia: esimerkiksi Helsingistä klo 12.48 lähtevän H-junan 9667 sn on 140. Hmmm, miksi näin? Millä kalustolla juna ajetaan? Eikös se olisi Sm1/2:sten osalta 120 ja Sm4:llä 160? Toinen pointti on näemmä se, että Pendolinoille on tehty ilmeisesti veturivetoiset varajunat, jotka ovat nroiltaan 70001-70163. |
15.01.2007 13:28 | jpl | Vakinaisien junien listassa on tälläkertaa jokainen juna, jolle on varattu kapasiteettia. Ehkä vähän hämmentävää näin aluksi. H-junien Sn on Sm4-kalustolla todellakin 140. Joku pääkonttorin jehu voinee selventää, miksi ja mitä... arvelisin ettei suurempaa nopeutta ko. junilla tarvita ja siksi on noin. Tai sitten se on komporomissi ja noita Sn140:n H-junia ajellaan Sm1,2,4:llä. Arvuuttelua vain. Nuo pendojen varajunat on ollu olemassa pendolinoliikenteen varhaisajoista lukien. Ainakin vuoden 2001 aikataulukirjassa näitä 70000-junia on ollut. |
15.01.2007 17:47 | Joni Koskinen | Ruuhka-aikojen ulkopuolella Sm4:sia riittää myös H-juniin. R- ja Z-junathan ajetaan kaikki sm4 kalustolla (ruuhka-ajan eil-junaa lukuunottamatta), joten muille linjoille ei näitä Sm4-junia luonnollisesti riitä. Aikataulutiedoista poiketen osa R-junista jatkaa Riihimäeltä Lahteen ja sama toiseen suuntaan riippuen onko runko Sm1,2 tai Sm4. |