Lokakuu 2007

Havainto

29.10.2007 11:54

Z-juna 9868 oli peruttu ja korvaavana junana toimi P 36! Sibelius pysähtyi poikkeuksellisesti Mäntsälässä, Haarajoella ja Keravalla.

Lähettäjä: Otto Tuomainen

Kommentit

29.10.2007 15:19 Otto Siren Ja otti kyytiinkin Mäntsäslästä ja Haarajoelta? Miten ihmeessä kaikki mahtuivat?
29.10.2007 15:34 VR-76 Hyvin.
29.10.2007 15:39 Otto Siren Tarkoitan istumapaikkoja, vai olitko mukana tarkastamassa tilanteen? Eikö Venäjän junat yleensä ole loppuunmyytyjä,erityisesti viikonloppuina ja perjantaina..
29.10.2007 15:58 CERdfsbkt Minkäköhänlaiset kuulutukset olivat? Olikohan "Z-juna Helsinkiin lähtee raiteelta 1." vai "Pikajuna 36 Pietarista saapuu raiteelle 1." ja "Pikajuna 36 Helsinkiin lähtee raiteelta 1. Hyvää matkaa."
29.10.2007 16:21 Otto Karikoski Mikä oli Z:n peruuntumisen syy?
29.10.2007 16:42 Otto Tuomainen Vapaita istumapaikkoja 36:ssa oli ihan riittävästi. En tarkkaan muista mitä kauko-ohjaaja kuulutti. Suunnilleen tähän tapaan: "Z-junaa korvaava juna lähtee raiteelta 1." Perumisen syy ei ole tiedossa. Luultavasti tekninen vika Sm4:ssa?
29.10.2007 16:51 Lari Nylund Tekninen vika.
29.10.2007 19:19 Kimmo Säteri Heh, kyllähän muuallakin kansainväliset junat korvaavat tarpeen tullen paikallisjunia. Tasan viikko sitten CFL:n veturi 3015 osoittautui Luxembourgin asemalla yhteistyökyvyttömäksi lähtemään kohti Rodangea. Eipä hätiä mitiä, viereisellä raiteella oli SNCB/NMBS:n kuminaama-parivaljakko (2 x AM 96) lähdössä parinkymmenen minuutin kuluttua IC -junana kohti Brysseliä eli samalle radalle. Niinpä paikallisjunan matkustajat neuvottiin belgialaiseen kyytiin ja tuo IC -juna sitten toimi myös paikallisjunana Luxembourgissa. Tuon CFL:n 3015:n liikuttaman junan olisi totta kai pitänyt tulla takaisinkin sieltä Rodangesta paikallisjunana. No, Brysselistä oli sitten sopivasti tulossa IC -juna kohti Luxembourgia ja niinpä vastakkaiseenkin suuntaan kulkeva SNCB/NMBS:n kuminaama-parivaljakko sai sekin toimia paikallisjunana.