Lokakuu 2007
Havainto
29.10.2007 11:54
Z-juna 9868 oli peruttu ja korvaavana junana toimi P 36! Sibelius pysähtyi poikkeuksellisesti Mäntsälässä, Haarajoella ja Keravalla.
Lähettäjä: Otto TuomainenKommentit
29.10.2007 15:19 | Otto Siren | Ja otti kyytiinkin Mäntsäslästä ja Haarajoelta? Miten ihmeessä kaikki mahtuivat? |
29.10.2007 15:34 | VR-76 | Hyvin. |
29.10.2007 15:39 | Otto Siren | Tarkoitan istumapaikkoja, vai olitko mukana tarkastamassa tilanteen? Eikö Venäjän junat yleensä ole loppuunmyytyjä,erityisesti viikonloppuina ja perjantaina.. |
29.10.2007 15:58 | CERdfsbkt | Minkäköhänlaiset kuulutukset olivat? Olikohan "Z-juna Helsinkiin lähtee raiteelta 1." vai "Pikajuna 36 Pietarista saapuu raiteelle 1." ja "Pikajuna 36 Helsinkiin lähtee raiteelta 1. Hyvää matkaa." |
29.10.2007 16:21 | Otto Karikoski | Mikä oli Z:n peruuntumisen syy? |
29.10.2007 16:42 | Otto Tuomainen | Vapaita istumapaikkoja 36:ssa oli ihan riittävästi. En tarkkaan muista mitä kauko-ohjaaja kuulutti. Suunnilleen tähän tapaan: "Z-junaa korvaava juna lähtee raiteelta 1." Perumisen syy ei ole tiedossa. Luultavasti tekninen vika Sm4:ssa? |
29.10.2007 16:51 | Lari Nylund | Tekninen vika. |
29.10.2007 19:19 | Kimmo Säteri | Heh, kyllähän muuallakin kansainväliset junat korvaavat tarpeen tullen paikallisjunia. Tasan viikko sitten CFL:n veturi 3015 osoittautui Luxembourgin asemalla yhteistyökyvyttömäksi lähtemään kohti Rodangea. Eipä hätiä mitiä, viereisellä raiteella oli SNCB/NMBS:n kuminaama-parivaljakko (2 x AM 96) lähdössä parinkymmenen minuutin kuluttua IC -junana kohti Brysseliä eli samalle radalle. Niinpä paikallisjunan matkustajat neuvottiin belgialaiseen kyytiin ja tuo IC -juna sitten toimi myös paikallisjunana Luxembourgissa. Tuon CFL:n 3015:n liikuttaman junan olisi totta kai pitänyt tulla takaisinkin sieltä Rodangesta paikallisjunana. No, Brysselistä oli sitten sopivasti tulossa IC -juna kohti Luxembourgia ja niinpä vastakkaiseenkin suuntaan kulkeva SNCB/NMBS:n kuminaama-parivaljakko sai sekin toimia paikallisjunana. |