Marraskuu 2007
Havainto
04.11.2007 13:40
Tänään IC171:n vetäjänä oli Sr1 3112. Mainitsemisen arvoista on ehkä se, että Helsingistä lähdettiin 4 minuuttia myöhässä, mutta Hämeenlinnassa oltiin enää 1 min. aikataulusta jäljessä.
Lähettäjä: Esa LeskinenKommentit
04.11.2007 13:43 | Esa Leskinen | Korjaus: junan oikea numero on tietysti IC2 171. |
04.11.2007 13:50 | Esa Leskinen | Ääh, taas korjaus: Hesasta lähdettiin itse asiassa 7 min. myöhässä, mutta Tikkurilassa oltiin saatu jo 3 min. kiinni. Pahoittelen sekoiluani! |
04.11.2007 13:53 | SK | Eipä ollut ainoa IC², joka vedettiin tänään Sr1. Nimittäin IC² 131 oli saanut tänään Sr1 3006 veturikseen, joten Sr1 3006 oli tänään toista päivää rantaradalla. (Käyttäjä muokannut 04.11.2007 13:53) |
04.11.2007 15:02 | VR-76 | Eihän ne junat paljoo jääkään myöhään ykkösen vetämänä, sillä vaikka junan sn olisikin 160, niin aikataulu lasketaan nopeudelle 144km/h jota susi pystyy kyllä noudattamaan. (Käyttäjä muokannut 04.11.2007 15:04) |
04.11.2007 16:38 | Masa | Tietysti pohjoisen malmijunat omineet Sr2:t niin vähiin ettei Marsuja riitä edes Rantaradalle? |
04.11.2007 19:27 | tks | Se olisikin mukavaa. :) |
04.11.2007 20:33 | Ari P | Itse toivoisin Sr2-vetoa Riihimäen Eil-juniin ja niiden aikataulujen nopeuttamista. Esimerkiksi klo 16.21 Helsingistä lähtevä R-juna on jo Keravalle tultaessa peräti 5 minuuttia hitaampi kuin muut R-junat osittain sen vuoksi, että niitä vedetään Sr1:llä. Kaikki Eil-vaunut on kuitenkin muutettu 160 km/h:n nopeudelle. Riihimäellä ero on jo huimat 15 minuuttia. Osa siitä saattaa kuitenkin selittyä muulla junaliikenteellä. Muistaakseni juna odottelee Saunakallion jälkeen jonkin aikaa pääsyä Purolassa takaisin pääraiteelle. Toisin kuin kaukoliikenteeseen, Sr1:t sopivat mielestäni melko huonosti lähiliikenteeseen niiden Sr2:ta hitaamman kiihtyvyyden vuoksi, varsinkin kun ne vetävät pitkiä vaunurunkoja. Runsaista pysähdyksistä johtuen Sr1 onkin lähiliikenteessä selvästi hitaampi kuin Sr2. |
04.11.2007 20:52 | tks | Tosiaan, riksun eilit kaipaisivat tehokkaampaa vetojuhtaa. |
04.11.2007 20:53 | VR-76 | Eipä pohjosen malmijunat syö kuin 3 marsua niin 43 jää muuhun käyttöön. Minä toivoisin Marsuja Savvoon lännen pikuriin Pieksään asti. (Käyttäjä muokannut 04.11.2007 20:54) |
04.11.2007 20:57 | jpl | Taitaa niihin kuitenkin ainakin kuusi marsua mennä. |
04.11.2007 20:59 | VR-76 | Ei mene koska aamulla Marsut menevät Oulusta Vartiukseen 5234:ssä ja tulevat malmin kanssa takaisin 5251:ssä. |
04.11.2007 20:59 | VR-76 | Niitä kun on vain yksi päivässä. |
04.11.2007 21:03 | SK | Yksi tapa "hamstrata" Sr2 on myös se, että esim. eilennä 3.11. IC49 vetämään lähtenyt Sr2 3246 palasi vasta tänään 4.11. IC50 Helsinkiin. No tälle ei ehkä voi mitään. |
04.11.2007 21:04 | jpl | Kaksi junapariahan tuolla menee 3xSr2:lla. 5216/5223 sekä 5234/5251 |
04.11.2007 21:06 | VR-76 | No niinpä meneekin. |
04.11.2007 21:40 | Misa Lammio | IC2 179 ajettiin myös Sr1-vetoisella junalla tänään. Veturin numeroa en saanut. |