Joulukuu 2007
Havainto
01.12.2007 16:54
Ainakin 70 ihmistä loukkantui Yhdysvalloissa, kun matkustajajuna törmäsi tavarajunaan Chigacossa varhain lauantai-aamuna Suomen aikaa. Viisi loukkaantunutta on kriittisessä tilassa, kertoo Chicago Tribune. Heidän lisäkseen yhdeksän henkilöä sai vakavia vammoja. Matkustajajunan veturissa olleiden työntekijöiden kerrotaan loukkaantuneen vaikeimmin.
www.uusisuomi.fi
Kommentit
01.12.2007 18:39 | CERdfsbkt | Oi voi, missäköhän päin Chigacoa törmäsi? Varmaan jollain yksiraiteisella rataosuudella, veikkaan ma. Paha, paha onnettomuus. (Käyttäjä muokannut 01.12.2007 18:43) |
01.12.2007 19:46 | Ville Vehmaa | Amtrak 371 törmäsi pysähtyneeseen Norfolk Southernin junaan. Ilmeisesti kirkas auringonpaiste haittasi opastimien näkemistä. Ainakin 110 loukkaantunut. Junassa oli veturi ja kolme vaunua, matkustajia 187 ja kuusi henkilökuntaan kuulunutta. Veturissa oli kolme henkilöä, joista ainakin yksi oli harjoittelija. |
01.12.2007 19:48 | MarkkuB | Onnettomuusjuna oli Amtrak 371, "The Pere Marquette" ja se oli matkalla Grand Rapidista Chigacoon. Kyseessä oli kaupunkialueella kulkeva raiteisto (siis ei yksiraiteinen osuus). CNN:ltä löytyy ainakin kuvia tapauksesta. Veturi oli 'kiivennyt' tavaravaunun päälle joten vauhtia oli jonkin verran. Tavarajuna oli Norfolk Southern-yhtiön juna. Jos jotain pitäisi veikata, niin olisikohan Amtrakin juna ajanut punaista päin, muuten tuollaista tapausta olisi vaikea selittää. |
01.12.2007 19:49 | MarkkuB | Jahas, Ville raportoi lähes samat asiat. |
01.12.2007 20:35 | petros itälaakso | Onneksi ei kuollut kukaan! Mahtaako kukaan tietää mikä on usan pahin rautatie onnettomuus? |
01.12.2007 21:41 | Che | Mahdollisesti Wellingtonin onnettomuus Washingtonin osavaltiossa 1910. Virallinen kuolleiden lukumäärä on 96, mutta sitä uskotaan vääristellyn alaspäin. Nashvillessä Tennesseessä kuoli 101 vuonna 1918. Eniten loukkantuneita nähtävästi Richmond Hillissä New Yorkissa 1950, 331 loukkaantunutta joista 79 kuollutta. Suurimmista materiaalisista vahingoista en osaa sanoa. Melko hyvä turvallisuushistoria siis USA:n rautateillä, kohtalaisen vähän onnettomuuksia liikennemäärään nähden ja eikä yhtä pahoja yksittäisiä turmia kuin monessa muussa maassa (esim. Ranskassa 1917 543 kuollutta, 1933 230 kuollutta + 300 loukkaantunutta, Aasian maissa vielä hirveämpiä). Tulipa esitelmä, mutta siinä minun guuglailuni tulokset. |
02.12.2007 02:28 | Christian Dahlström | No onko tuo mikään ihme, kun ajattelee minkälaiset ihmiset siellä ajelee + kipparoi junia.? Ei siitä sen enempää....... |
02.12.2007 12:46 | Trainz | Video onnettomuudesta: //www.liveleak.com/view?i=b66_1196554916 |
02.12.2007 13:01 | Ville Vehmaa | Niin, harjoittelijathan siellä junia ajavat. Varmaan VR:lläkin veturinkuljettajaharjoittelija joutuu joskus ajamaan junia? Ei kai ne ihmiset siellä sen kummempia ole kuin täälläkään? |
02.12.2007 15:17 | tane | Ilmeisesti JKV ei ole vielä USA:ssa käytössä ainakaan kovin laajasti. Jotain linkkeja: //www.ntsb.gov/railroad/railroad.htm //www.ntsb.gov/recs/mostwanted/rail_issues.htm //www.ntsb.gov/recs/mostwanted/positive_train.htm //www.ntsb.gov/Publictn/R_Acc.htm (Käyttäjä muokannut 02.12.2007 15:21) |
02.12.2007 16:00 | Ville Vehmaa | Kulunvalvonta on käytössä kaikilla rataosilla, joilla matkustajajunan suurin nopeus on yli 79 mph eli 126 km/h. Näitä rataosia on kai kolme tai neljä koko maassa. Näin siis tämänkin onnettomuusjunan nopeus oli korkeintaan 79 mph - ellei kuljettaja ajanut ylinopeutta. |
02.12.2007 18:01 | VR-76 | Suomalaiset ovat täydellisiä pyhimyksiä, sillä nykyisillä järjestelyillä ei tällaisia pääse Suomessa tapahtumaan :) |