Joulukuu 2007

Havainto

05.12.2007 17:32

Muutoksia junien pysähtymispaikoissa Rovaniemen ja Kemijärven välillä

Junat eivät jatkossa pysähdy Vikan, Misin ja Kuusivaaran liikennepaikoilla. Rautatievirasto on kieltänyt junien pysähtymisen kolmella liikennepaikalla (Vika, Misi, Kuusivaara) Rovaniemen ja Kemijärven välisellä rataosalla 5.12 alkaen. VR järjestää korvaavat kuljetukset liikennepaikoille tai niiltä matkustaville. Rautatieviraston mukaan Vikan, Misin ja Kuusivaaran liikennepaikoilla ei ole kunnollisia laitureita, joille matkustajat voisivat junista turvallisesti laskeutua. Myös laiturialueen valaistus on puutteellista. Rautatievirasto katsoo lausunnossaan, että junien pysähtyminen näillä liikennepaikoilla on mahdollista vasta, jos niille rakennetaan tai kunnostetaan laiturit ja rakennetaan valaistus. Myös laitureiden kunnossapito on järjestettävä.
vr.fi -liikennetiedotteet

Lähettäjä: Eero Hoikkala

Kommentit

05.12.2007 17:36 Otto Siren Näin vähän arvelinkin... Busseillako tänne sitten kuljetus järjestetään? Ja kuinka pitkään? 1.3 asti vaiko pitempään.
05.12.2007 17:56 akik Eiköhän se ollut näiden liikennepaikkojen kuolemantuomio vain vähän peiteltynä. "heitetään nyt jo lipun varanneet paikanpäälle, that's it" Olen ihmetellyt näitä kolmea; käyttääkö niitä kukaan, asuuko kukaan siellä päin?
05.12.2007 18:18 VR-76 Busseilla tietenkin. Ei tule yhtään ikävä näitä. PS. Sanan "Vika" genetiivimuoto on "Vian".
05.12.2007 18:21 Arto Joku pikkubyrokraatti taas saanut kädenjälkensä johonkin, hurraa!
05.12.2007 18:39 jpl Tämä oli odotettavissa. VR luonnollisesti tiedoittaa siitä pari kuukautta jälkeenpäin tiedon saatuaan...
05.12.2007 19:06 Otto Karikoski Aika äkkiä tämä kyllä tapahtui vaikka odotettavissa olikin.
05.12.2007 19:11 LasseH Laajempi juttu Lapin Radion sivuilla: //lotta.yle.fi/rswebroi.nsf/sivut/uutiset?opendocument&pageid=Content124306AC781
05.12.2007 19:22 rautatie Rautatievirasto näyttää virastomaisuutta, ensin Oulu-Kajaani nopeudennoston peruutus, sitten laituripolkujen nopeusrajoitus 80 km/h, nyt tämä, mitä seuraavaksi?
05.12.2007 19:33 Mika Hakala saatana radikaalit!!! Jäävätkö sotilasjunat rovaniemelle tästedes?
05.12.2007 20:00 Joona Kärkkäinen Luulenpa että ei sotilasjuniin vaikuta.
05.12.2007 20:23 Jarkko Korhonen Tämä on sitä ääliömäisyyttä, kun asioita ei edes haluta tehdä oikein, asiakkaan näkökulmasta. Muka turvallisuusajattelua, PÖH! Mielenkiintoista, että Suomessa pärjättiin 1990-luvulle asti matalin laiturein kaikkialla. Mutta hei, tämähän on vain yksi episodi tragediassa nimeltä "Tapetaan Kemijärven matkustajaliikenne".
05.12.2007 20:58 Epa Vika, Misi ja Kuusivaara olisivat upeita kohteita käydä harrastajien talkoilla laittamassa laituri kuntoon. Vaikkapa alkukesästä heti roudan sulattua ennen hyttysten aikaa. Toinen asia tietysti on laiturin ja oheisinfran ylläpidon järjestäminen.
06.12.2007 00:21 tikkanen Liikennettä harjoitettu jo kymmeniä vuosia, eikä koskaan ole kuulunut, että jotain ongelmia olisi matkustajilla ollut. Järkyttävää toimintaa! Ilmeisesti päätös piti tehdä heti ja panna käytäntöön, ettei kukaan ehdi väliin. Nyt taksit siellä viipottavat ja odottavat satunnaisia matkustajia. Miten sattuikaan, että kaikista Suomen rataosista juuri tuo on laitureiden suhteen ongelmallinen ja vieläpä kolmella liikennepaikalla! Sylttytehdas koko virasto!
06.12.2007 00:46 jtt Riihimäelläkin on vielä suht. matalat laiturit verrattuna "naapureihin", tosin korotuksiakin löytyy (I, IV ja V ainakin) - aivan laitureiden pohjois-päät, jotka taitavat olla täysin junien pysähtymis-kohtien ulko-puolella.
06.12.2007 01:29 JR Helsingin Sanomain uutisen mukaan näitä kolmea seisaketta käyttää vuodessa yhteensä nelisensataa matkustajaa. Siis: päivässä on kaksi junaa ja pelikentällä on kolme seisaketta ja matkustajamäärä on kaikenkaikkiaan noin 1+ matkustajaa vuorokaudessa. Hän on joskus menossa ja joskus tulossa. RVI-järkeä: taksit ja bussit odottavat nyt seisakkeilla Mr. Nobodya saapuvaksi/meneväksi, mutta hän jäikin pois jo "muovikassilla" tai "ketsupilla"...
06.12.2007 10:31 Jarkko Korhonen No mutta miksei sitten sanota, että liikennepaikoilla pysähtyminen lopetetaan kannattamattomana? Miksi asia verhotaan johonkin laiturien turvallisuusasiaan? Sinänsä vähäisen matkustajamäärän takia pysähtymisen lopettamisen joissakin tapauksissa ymmärtää mutta rehellisyyttä tiedotukseen, kiitos.
07.12.2007 15:57 VR-76 RHK:n lellikkilapsivalaisin näyttää olevan Idmanin "Manta"... Turhan kallis, Minikoffer riittäisi aivan hyvin, tiputtaisi kustannuksia paljon... (Käyttäjä muokannut 07.12.2007 15:58)