Joulukuu 2007
Havainto
20.12.2007 09:27
Rautatiemuseossa Dr13 2349 oikoo jäykistyneitä jäseniään ja puistelee museon "pölyjä" katoltaan, sillä pian koittaa taas aika vuosittaiselle joulu-ajelulle. Tällä kertaa 2349 pääsee muistelemaan menneitä entiselle kotiseudulleen - Kouvolaan. Ajo on suunniteltu tapahtuvaksi to 27.12.2007., seuraavanlaisen aikataulun mukaan:
Hyvinkää 09.05
Riihimäki 09.18
Oitti 09.32
Järvelä 09.47
Lahti 10.09
Uusikylä 10.25
Kausala 10.40
Koria 10.53
Kouvola 11.00
Kouvola 13.00
Koria 13.06
Kausala 13.19
Uusikylä 13.34
Lahti 13.53/14.10
Järvelä 14.33
Oitti 14.48
Riihimäki 15.02/15.18
Hyvinkää 15.32
Kommentit
20.12.2007 09:39 | jtt | Toivottavasti harrastajat talkoo-työllään saisivat pidettyä edes tämän yksilön liikennöitävässä kunnossa vielä muutaman vuoden, jotta VR:llä olisi jotain omaakin liikkuvaa, suurta maksavaa yleisöä kiinnostavaa, näytettävää (Hr1 1021:n ohella)tulevan suuren juhlansa aikana, kuten aikoinaan läntisessä naapurissamme tapahtui. Onneksi vanhaa liikkuvaa kalustoa on säästynyt muiden tahojen kautta. |
20.12.2007 12:30 | Ville Saarelainen | VR ei ole aina ollut niitä innokkaimpia oman historiansa esittelijöitä. Hienoin nykykalusto (Pendolino ja Flirt) tulee varmasti olemaan esillä 150-vuotisjuhlassa, mutta entä vanhempi kalusto? Hr1 ja Dr13 ym. museokoneet ovat toki toivottavia nähtävyyksiä, mutta VR:n kaikkien aikojen merkittävintä veturia, pitkän ja raskaan päivätyön tehnyttä ja edelleen tekevää raatajaa, Dv12:ta ei missään nimessä pitäisi unohtaa juhlahumussa. |
20.12.2007 15:08 | Sejase | Dv12 sarja taitaa olla VR:n 150-vuotisjuhlan aikaan vielä käytössä, eli tuskin sitä mitenkään muistetaan :/ |
20.12.2007 15:47 | MarkoA | Uusikylän tai ent. Selkosaaren seisakkeen kohdalle tulen kyllä morjenstamaan aivan ehdottomasti, jos vain minkäänlaisia saumoja siihen on. |
20.12.2007 16:45 | MaMe | Tervetuloa siis Uudenkylän liikennepaikalle kuvailemaan ennen kuin ratapiha remontoidaan uusiksi 2009-2010. |
20.12.2007 18:13 | MarkoA | Olenhan minä siellä säännöllisesti käynytkin vähintään 3-4 kertaa vuodessa. Remontin yhteydessä teollisuusraidekin saanee reilun muodonmuutoksen alkupäästään ainakin. Tosin omasta näkökulmastani siellä paras aika loppui jo silloin kun VT12:n tasoristeys poistettiin ratapihan länsipäästä 1980-luvulla. Ei enää tuttua varoituslaitoksen kilkatusta. Ja kyllä minä edelleenkin pysyn Uusikylän taivutusmuodon kannalla. Miksi? Hakukoneiden takia. Kun nämä "guuggelit" sun muut internethakukoneet ovat tasoltaan niin huonoja etteivät ota huomioon taivutusmuotoja. Hävetköön ne! |
20.12.2007 22:29 | Jukka | Olet Jorma oikeassa. Talkootyötä tarvitaan tulevaisuudessa. Harmi kun olen töissä 27. päivä, muutoin suuntaisin Kouvolaan. |
20.12.2007 22:32 | Jukka | Lisättäköön että haaveenani on saada vielä kerran nähdä savon radalla Dr13 joskus... kuten lapsuudessani. |
21.12.2007 21:25 | Niilo | Onko tässä kyseessä vain joku hurun ulkoilutus vai yleisöajelu? (Käyttäjä muokannut 21.12.2007 21:26) |
21.12.2007 22:28 | jtt | Pelkkää veturia vain "pojat" ulkoiluttaa, samalla testaten, etteivät paikat pääsee "ruostumaan". |