Joulukuu 2007

Havainto

26.12.2007 15:37

Lipunmyynnissä sekaannusta: //www.yle.fi/uutiset/24h/id78468.html

Lähettäjä: Esa Leskinen

Kommentit

26.12.2007 17:38 Hyvis Sattuuhan näitä. Eräällä suurella liikennöitsijällä jäi vähän ennen joulua matkustajia Tukholmassa sananmukaisesti rannalle, kun oli buukattu liikenneväline yli. Linkkiä ei ole laittaa. Ja korvaavaa kuljetusta ei järjestetty. Varmasti tuo junamatka ottaa pattiin, mutta pitäisi osata ajatella, ettei kukaan tahallaan tuommoista tee.
26.12.2007 17:38 Hyvis Sattuuhan näitä. Eräällä suurella liikennöitsijällä jäi vähän ennen joulua matkustajia Tukholmassa sananmukaisesti rannalle, kun oli buukattu liikenneväline yli. Linkkiä ei ole laittaa. Ja korvaavaa kuljetusta ei järjestetty. Varmasti tuo junamatka ottaa pattiin, mutta pitäisi osata ajatella, ettei kukaan tahallaan tuommoista tee.
26.12.2007 18:43 Jarkko Korhonen Näitä sattuu, ihmisiä kun kaikki olemme. MUTTA. Pitäisi sitten myös korvata ihmisille osa lipun hinnasta takaisin, kerran vaihtui kumipyöräkyytiin, joka luultavasti vielä teetti myöhästymisiä ja mielipahaa.
26.12.2007 19:11 Masa Tottakai, jokainen meistä joskus erehtyy. Kohta tietysti alkaa kädenvääntö ja VR:n totaalinen syyllistäminen ja haukkuminen. Toivottavasti ei. Ihmisille sattuu erehdyksiä ja tulee sattumaan vastaisuudessakin.
26.12.2007 19:34 Esa Leskinen Toivottavasti VR on edes pyytänyt möhläystään anteeksi. Täysin varma siitäkään ei voi olla.
26.12.2007 20:47 Simo Virtanen No problem, sellaista sattuu, sanoi matkalippujen tarkastuspartio kun jäniksen löysi..
27.12.2007 01:13 Teemu Lokka ihmettelinkin mitäs himpskattia muutama tilaus auto VR Osakeyhtiö kyltillä teki Elielin aukiolla
27.12.2007 13:32 JVP Tämä tapaus kertoo lähinnä VR:n lipunmyyntijärjestelmässä olevista ongelmista. Jos järjestelmä ei tiedä paljonko junassa on vaunuja, miten se voi myydä paikkalippuja. Vuosi sitten näin Lapinmatkallani myös makuuvaunuhytin tuplavarauksen: sama kolmen hengen hytti oli varattu kokonaan sekä väleille Helsinki-Kolari että Toijala-Kolari...
27.12.2007 13:46 Lari Nylund Järjestelmä tietää junassa olevan sen määrän vaunuja kuin sille on kerrottu. Tässä on tapahtunut, kuten uutisessakin kerrottiin, inhimillinen erehdys. Lipunmyyntijärjestelmälle on kerrottu junassa olevan eri määrä vaunuja kuin siinä todellisuudessa oli. Jossain kohtaan on siis tapahtunut inhimillinen erehdys, eikä sitä huomattu ennen kuin oli liian myöhäistä. Mitä JVP kertoi Kolarin reissustaan, niin tuollaista tapahtuu silloin tällöin ja inhimillisyydellä on silloinkin tapana olla asiassa mukana. Yöjunissa tekee vaikeuksia etenkin päivän vaihtuessa kello 00:00 uudeksi. Asiakas tulee lipputoimistoon ja pyytää lippua esimerkiksi keskiviikon yöjunaan Tampereelta Rovaniemelle. Juna lähtee kuitenkin torstain puolella ja näin on samaan hyttiin pyrkimässä kaksi henkilöä, joista toisella on oikean päivän lippu ja toinen on päivän myöhässä. Tilanteita varten on kuitenkin konduktööreillä muutamia varapaikkoja, jotka käytetään tällaisiin tapauksiin. Jos tapauksia on enemmän, niin sitten ollaan loppuunmyydyssä junassa ongelmissa. Sellaista se elämä vain on... Vahinkoja sattuu, sanoi jo isäni aikanaan ja täällä minä istun tietokoneella...
27.12.2007 14:43 Teppo Niemi Parisenkymmentä vuotta sitten pääkonttorin liikenteenohjauksessa ollut henkilö teki töihin tullelléssaan kaksoispyhän jälkimmäisenä pyhänä epömielyttävän havainnon: Autovaunuja on Hesassa epäilyttävän suuri määrä. Sillä kertaa siitä selvittiin ylimääräisellä kiitotavarajunalla Oulu - Kolari ja päiväpikajunan runsain autovaunuin Helsingin ja Oulun välillä.
27.12.2007 23:19 tane Ainakaan Kouvolasta ei olisi kyllä ollut pitkä matka Lahteen vaikka seistä eteisessä, sieltä olisi varmaan jatko järjestynyt, mahdettiinko tähän antaa mahdollisuutta? Vai onko tälläinen ajatus nykyajan hemmotelluille junamatkustajille jo jotenkin vieras? ;)
28.12.2007 08:46 Esa Leskinen Larin tekstiä lukiessa on pakko uskoa, että suomalaiset ovat selittelijäkansaa. Anteeksipyytäminen tuntuukin sitten olevan paljon vaikeampaa.
28.12.2007 11:14 jpl Junissahan seistään jo nyt joka viikonloppu...
28.12.2007 12:55 Lari Nylund Esa: Asioille on aina syy, kuten myös kaikenlaiselle spekuloinnille tapahtumasta kuin tapahtumasta. Virhe on sattunut ja virheitä tulee sattumaan jatkossakin niin kauan kun ihmiset tekevät hommia, mutta niistä täytyy ottaa opiksi. Olen varma, että asianosaisille on tilannetta pahoiteltu ja korvausvaatimusten tai asiakaspalautteisiin vastaamisen yhteydessä pahoitellaan lisää. Minkälaista anteeksipyytämistä sinä odottaisit tällaisen tapahtuman jälkeen? (Käyttäjä muokannut 28.12.2007 12:56)
28.12.2007 18:40 Esa Leskinen Lari: Erehtyminen on inhimillistä, koneet menevät jumiin ja varmaankin lipunmyyntisotkua on asiaankuuluvasti pahoiteltu. Kokemukseni VR:ltä ja muualta ovat kuitenkin sellaiset, että suomalaisille on helpompaa pistää möhläykset teknisten ongelmien ja inhimillisten erehdysten syyksi kuin sanoa "Sorry!". Siksi ensimmäinen ajatukseni tässäkin tilanteessa oli, että nyt selitellään, mutta pyydetäänkö anteeksi?
29.12.2007 11:00 Lari Nylund Esa: "VR ei voi kuin pahoitella tapahtunutta ja pyytää asiakkailta anteeksi." VR:n viestintäjohtaja Martti Mäkinen, Iltalehti 27.12.2007. (Käyttäjä muokannut 29.12.2007 11:01)
29.12.2007 11:53 Esa Leskinen Hieno juttu!
29.12.2007 12:27 Lari Nylund Korjaan lainaustani oikeaan sanamuotoon: "Virhe tapahtui, emmekä me voi muuta kuin pyytää anteeksi matkustajilta, toteaa VR:n viestintäjohtaja Martti Mäkinen". Lausonnossa on siis myönnetty virhe ja pyydetään anteeksikin.