Helmikuu 2007

Havainto

01.02.2007 15:36

TAMPEREEN MATKAKESKUSTUNNELIN RAKENTAMINEN ALKAA

Tampereen rautatieaseman yhteyksiä kohentavan Tampereen Matkakeskustunnelin rakentaminen alkaa. Ratapihan alittavan uuden kävelytunnelin myötä myös aseman palvelutasoa parannetaan. Kaikille junalaitureille tulee entisten portaiden lisäksi hissit sekä liukuportaat. Liikuntaesteisen kulku juniin helpottuu, samoin laiturien vaihtaminen.

Myös asemahallista rakennetaan kulkuyhteys Matkakeskustunneliin samalla, kun asemarakennusta saneerataan tänä vuonna. Tunneli valmistuu noin vuoden kuluttua eli maaliskuussa 2008.

//www.vr-konserni.fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_194.html


Eli kaikki kynnelle kykenevät, nyt ikuistamaan rakennustöiden vaiheita! Työt ovat jo alkaneet ratapihan itäpään ja Pendolinotalon välissä.

Lähettäjä: Sakari Kestinen

Kommentit

01.02.2007 20:05 Ari P Kiitos vihjeestä. Kannattaa käydä ikuistamassa myös keväällä alkavia Riihimäen matkakeskuksen rakennustöitä.
01.02.2007 20:20 Ari P Pasilan ja Käpylän välillä on puolestaan alkamassa Hakamäentien sillan levennys. Jos kyseiseen kohtaan asennetaan rakennustyöaikainen erotusjakso, onkin mielenkiintoista nähdä, yhdistetäänkö se noin 50 metriä sillan pohjoispuolella sijaitsevaan kiinteään erotusjaksoon vai tehdäänkö erilliseksi. Uskoisin enemmän ensimmäiseen vaihtoehtoon. Mainittakoon myös, että poiketen muista raiteista itäisimmällä raiteella erotusjakso on reilut 50 metriä sillan eteläpuolella. Myös Rantaradan ylittävää siltaa levennetään Ilmalan kohdalla. Mitenköhän siinä aiotaan mahdollisen työmaa-aikaisen erotusjakson kanssa menetellä, kun kaupunkiradan junien pitäisi pysähtyä suunnilleen niillä kohdin?
01.02.2007 22:21 Dakkus Pistetään Dm12 pendelöimään Ilmala-Huopalahti ;)
04.02.2007 15:05 JA Heh, hauska idea Tuukalta, taitaisi vaan vankkojen kapasiteetti olla koetuksella:) Milloinkahan muuten Tpe:n asemalle tulee uudet katokset tai vaihtoehtoisesti vanhoja ehostetaan? Itselläni on hämärä mielikuva, että alunperin uudet katokset piti rakentaa jo laitureiden korotuksen yhteydessä.
06.02.2007 18:34 Dakkus Hmm, itseasiassa sen pitäisi olla Pasila-Ilmala-Huopalahti, kahdella yksiköllä voisi päästä yllättävänkin kohtuullisiin vuoroväleihin - ainakin jos Pasilassa ja Huopalahdessa jäätäisiin Ilmalan päihin asemia. Mutta oikeasti kai tuo saadaan hoidettua sähkäreilläkin ihan vaan pysähtymällä oikeaan kohtaan? Jos erotusjakson pituudeksi tuollainkin tulisi jonkun 55m, kyllä sen ohi kaiketi pystyy virroittimen pysäyttämään niin, että ollaan yhä laiturilla. Ainakin toiseen suuntaan. Ja kaksiyksikköisessä riittänee jotenkin, että toinen yksikkö saa sähköä? Tai ehkä varataan paikalle vempu repimään Samit sen pari metriä etiäppäin ;)