Maaliskuu 2007
Havainto
17.03.2007 22:27
H 223 Riihimäelle (lähtöaika Helsingistä klo 16.12) peruttiin torstaina 15.3. Sen vuoksi H 225 eli R-juna Riihimäelle (lähtöaika Helsingistä klo 16.21) pysähtyi kuulutuksen mukaan poikkeuksellisesti myös Kyrölässä ja Saunakalliossa. Keravalle saavuttaessa juna teki yllättäen nopean jarrutuksen tulotolpalle, jonka luona seistiin pari minuuttia. Sen jälkeen juna jatkoi asemalle raiteelle 4. Olisikohan kulkutie ollut vahingossa asetettuna peruutetun H 223:n mukaan, joka ohittaa Keravan? Siinä tapauksessa kuljettajan viime hetken valppaus esti junaa joutumasta laiturittomalle raiteelle 3.
Lähettäjä: Ari PalinKommentit
17.03.2007 23:45 | Christian Dahlström | Todennäköisesti kauko-ohjaaja on vahingon huomannut, ja kysynyt saako junan pysäytettyä vielä ennen tolppaa... |
18.03.2007 10:56 | HT | Kyllä, kun automatiikka vetää toki raidetta 3 läpi. Ja automatiikka varmistaa kulkutietä jo hyvissa ajoin. Joten valppaus oli ehkä sittenkin kauko-ohjauksen päässä ennemminkin :) |
18.03.2007 19:41 | Ari P | Ehkäpä niin. Mutta kyllähän sekin lienee mahdollista, että kuljettaja olisi huomannut "väärät värit" tietäen junan käyttävän normaalisti raidetta 4, pysäyttänyt sitten junan ja ottanut yhteyttä kaukoon. Ohjaako automatiikka kaikki läntistä keskiraidetta pohjoiseen kulkevat junat raiteen 3 kautta läpi, jos ei manuaalisesti tehdä pysähtyville junille toisenlaista ohjausta? |
19.03.2007 16:32 | Otto Siren | Taajamajuna 9663 ei ole JuKun mukaan saapunut vieläkään Hämeenlinnaan, vaikka saapumisaika oli 13.39... |