Huhtikuu 2007
Havainto
05.04.2007 12:44
Pendolinojen korjaukset vaikuttavat Turun radan juniin
//www.kaleva.fi/plus/juttu649442_page0.htm
Kommentit
05.04.2007 16:28 | jpl | Uutinen on kolme viikkoa myöhässä... |
05.04.2007 16:32 | jpl | ...sitä eivät maininneet, että IC² 153 korvattaneen pendolla ma-to, että Turkuun saadaan aamuksi lähtevään junaan pendo? |
05.04.2007 16:42 | jpl | Matkahaussa näkyy olevan perjantaisin Taajamajuna 157. Muutkin korvaukset näkyy. S123/S132 ajetaan jatkossa IC²-junalla ja S133/S144 pikajunalla. (Kuten havaittiin jo kolme viikkoa sitten) |
05.04.2007 17:38 | Perttu Karttunen | Aprillipäivä meni jo: Takuulla tulee kaikki rungot takasi ja todetaan että runkoja on käytetty vesi- ja lumisateessa joten takuu ei päde |
05.04.2007 19:25 | jpl | Tuli tässä vielä havaittua hintaero: Helsingistä Turkuun Sm3:lla 30,90 euroa, Sm4:llä 20,30 euroa. Matkaan menee yhtä kauan molemmilla, mutta toisella pääsee 10,60 euroa halvemmalla. Tuleekohan tästä H157:sta suosittu opiskelijajuna... ;) |
05.04.2007 20:57 | Tapani Kunnas | Ööö. Mitäs noista nyt sitten korjataan? Eikö Pendojen ongelmat ole jo taakse jäänyttä elämää, ainakin Virallisen Tiedon mukaan? |
05.04.2007 22:14 | Juhana K | Ei ole. Viimeksi tiedotettiin, että ongelmat on löydetty. Nyt sitten pistetään hommat purkalla kasaan. |
05.04.2007 22:27 | tane | Pitääkös siihen H157:ään olla paikkalippu? |
05.04.2007 22:28 | Tapani Kunnas | Juhana: Kai siihen vähän maalarinteippiä ja paperiliittimiäkin tarvitaan. |
05.04.2007 22:29 | joht. Nyman | Kallista beta-testaamista. Voisin kommentoida tähän liittyen vaikka pakinallisen, mutta sitten se omaksuttaisi porukalla kaiketi pakinalliseksi paskaa, joten annan olla, ellei sitä kansa erikseen hurraa ja vaadi. Asiaan (Pendojen hankintapäätökseen 1992) liittyy kauppapolitiikan lisäksi huomattava määrä ulkopolitiikkaa ja diplomatiaa sun muuta - mm. päätöksien tekemisten suhteen silloinen LM (nyk. LVM) oli kuuluisa happamista illallisistaan, Ryssän palvonnasta (kyllä, myös vielä vuonna 1992, vaikka SNTL lakkasikin olemasta 31.12.1991) ja valtion omistamien liikelaitosten -kuten Valtionrautatiet vielä tuolloin oli- omistamisesta, maksoi mitä maksoi-mentaliteetilla; ja jos maksoi liikaa, homma jyvitettiin näppärästi KTM:n piikkiin. Näin on näppylät ja niin on kippurat. Tähän ei koko homman historia mahdu, mutta jokainen sisälukutaitoinen ymmärtää sen, että jos (vielä) 90-luvun alussa sovellettua voitelukäytäntöä poliitikkojen, valtionyhtiöiden ja bisnesenkeleiden välillä voisi jollain ihmeen konstilla soveltaa edelleenkin ilman sanktioita, valtiolla ei olisi jäljellä muuta kuin kruununjalokivi Sonera - ai pahus, sekin on kyllä jo myyty. |
05.04.2007 23:43 | pjh | Betatestaus on nykyisin lopputestaus, joka teetetään maksavilla asiakkailla. Toinen vaihtoehto olisi teettää se omilla työntekijöillä, mikä tulisi jo palkkoina kalliiksi puhumattakaan nyt tappioista, jotka tuotteen myynnin viivästymisestä useita kuukausia tai jopa vuosia aiheutuisivat. Eihän se firma, joka tämän on Microsoftin esimerkin jälkeen oivaltanut, tyhmä ole. Tyhmiä on vain se osa ihmisistä, jotka suostuvat vapaaehtoisesti liittymään "kuluttajat"-nimiseen lammaslaumaan ja ostavat & maksavat. Voitelu on koko ajan yleisempää ja yleisempää. Suomessa opitaan eurooppalaisille tavoille - eivätkä ne tavat suinkaan ole korruptoitumattomia... |
10.04.2007 16:56 | Jorge | YLE: Remontissa korjataan Pendolinoja vaivannut kytkinvika, joka on kiusallisesti myöhästyttänyt junia. Takuukorjauksen jälkeen junayksiköiden liittäminen toisiinsa pitäisi olla aiempaa sujuvampaa. //lotta.yle.fi/rswebkni.nsf/sivut/kr_uutiset?opendocument&pageid=ContentFE266 |
10.04.2007 23:29 | Jorge | TV-uutinen aiheesta: //www.yle.fi/yle24/videosali/index.php?a=2&t=1&q=7 VR:n mukaan kytkinongelman ohella junista korjataan myös muita vikoja. Nyt ei kuitenkaan vietä puututa kallistuvien korien ongelmiin, joiden takia vaikeissa lumioloissa junien nopeutta on pitänyt hidastaa. (Lähde: YLE) |