Huhtikuu 2007

Havainto

18.04.2007 08:15

Pääradan junaliikenne oli tänä aamuna hieman sekaisin ainakin kaupunkiradan raiteilla. Syy tähän oli Tikkurilasta klo 07.14 Helsinkiin lähtenyt I -juna (Sm1 -yksiköt 6x11 ja 6x43) , joka hyytyi lopullisesti Malmin asemalle ja tyhjennettiin matkustajista. Malmin asemalla pysähtyvät I- ja K-junat joutuivat käyttämään molempiin kulkusuuntiin toiseksi itäisintä raidetta ja tämä luonnollisesti aiheutti myöhästymisiä. Esim. klo 07.24 Tikkurilasta lähtenyt I -juna ajoi toiseksi itäisintä raidetta Tapanilan eteläpuolelta aina Oulunkylään saakka. Sm1 -yksiköt 6x11 ja 6x43 saatiin kuitenkin liikkeelle ja ne ajettiinkin tyhjänä kohti etelää ainakin Pukinmäen ohitse itäisintä raidetta pitkin.

Lähettäjä: Kimmo Säteri

Kommentit

18.04.2007 10:42 Teemu Lokka Miten junat voi mennä toisten läpi? Muistaakseni itäistä raidetta käytetään Helsinkiin kun mennään, eli jos Malmille hyytyy niin läntistä kaupunkirata raidetta pitkin ohitetaan...
18.04.2007 10:48 Kimmo Säteri Malmi siis ohitettiin tietenkin läntisiä kaupunkiradan raiteita pitkin (=toiseksi itäisin raide), kunnes 6x11 ja 6x43 lähtivät kiireen vilkkaa itäisintä raidetta pitkin jonnekin (Ilmalaan...?).
18.04.2007 11:13 Lari Nylund Viralliset nimet pääradan raiteille ovat Helsingin ja Keravan välillä lännestä idän puolelle seuraavat: läntinen raide, läntinen keskiraide, itäinen keskiraide ja itäinen raide. Tämä vain tiedoksi. Havainnosta kyllä sai selvän ilman näiden tietämistäkin.
18.04.2007 12:48 rutinof Oikeat viralliset nimet ovat kuitenkin läntisin raide, läntinen keskiraide (LKR), itäinen keskiraide (IKR) ja itäisin raide. Lähde ETJ.
18.04.2007 15:33 liegar Kyseisen I-junan yksikön 6x11 kompressori kärysi savua melkoisesti. Juna tyhjennettiin ja ajettiin pienen tovin jälken Ilmalaan huoltoon. Aamuruuhkan takia tapahtuma vaikutti kuitenkin muiden junien kulkuun välittömästi.