Toukokuu 2007

Havainto

11.05.2007 09:06

Riihimäen kolmioraiteen yleissuunnittelun esittelytilaisuus 14.5. 2007

Ratahallintokeskus laatii yleissuunnitelmaa Kouvolan ja Tampereen ratasuunnat yhdistävästä Riihimäen kolmioraiteesta. Suunnitelman tärkein tavoite on mahdollistaa suora tavarajunaliikenne idästä pohjoiseen ja päinvastaisessa suunnassa. Uusi raide erkanee Riihimäki-Kouvola-radasta Riihimäen aseman koillispuolella Uusi Karhintien kohdalla ja liittyy Riihimäki-Tampere-radan itäisimpään raiteeseen Istuinkiven kohdalla.

Esittelytilaisuus pidetään 14.5.2007 klo 18-20 Riihimäen kauppaoppilaitoksen auditoriossa, Kalevankatu 5-11, 11100 Riihimäki.

Tarkempia tietoja suunnittelusta löytyy internetistä osoitteesta //www.rhk.fi/ri-kolmioraide

www.riihimaki.fi

Lähettäjä: Eero Hoikkala

Kommentit

11.05.2007 09:12 Timo Salminen Lieköhän RHK:ssa vai Riihimäen kaupungilla se toope, joka ei osaa taivuttaa Uutta Karhintietä?
11.05.2007 09:39 Simo Virtanen Heh, nyt tuosta saa sellaisen kuvan, että tie olisi nimetty jonkun Uusi Karhi -nimisen herran mukaan.
11.05.2007 10:05 Timo Salminen Mutta silloin se pitäisi kirjoittaa Uusi Karhin tie. - Kolmioraiteen kiskojen taipumisen kanssahan tällä taivutuksella ei sinänsä ole tekemistä...
11.05.2007 10:32 Simo Virtanen Ideana kolmioraide on järkevä. Muistan jo pikkunassikkana ihmetelleeni sellaisen puuttumista. Helsinki kun ei sittenkään ole maailman napa, ei ainakaan tavarajunien kohdalla.
11.05.2007 14:48 Tuomas Pätäri Tästä oli puhetta täällä aikaisemminkin, toistettakoon tässä että kolmioraidetta suunnitellaan myös Toijalaan ja Ouluun. (Niiden varsinaisia yleissuunnitelmia ei vissiin vielä ole alettu tekemään, eli täytyisikö sanoa "suunnitellaan, että aletaan suunnittelemaan")
11.05.2007 16:38 Sejase Toijalaan? Miksi ihmeessä?:)
11.05.2007 17:45 Tapani Kunnas Jos Toijalassa ja Riihimäellä olisi kolmioraiteet, saataisiin "suora" junayhteys Turusta Toijalan ja Riksun kautta Lahteen. Kai se olisi tarpeellinen? Vähän niinkuin Oulun kolmioraide mahdollistaisi uuden nopean Pendovuoron Muhos - Kempele. Tai sitten Vartiuksen jo loppunut pellettijuna pääsisi kääntymään suoraan Raaheen käymättä Nokelassa.
11.05.2007 21:49 Tuomas Pätäri Tavaraliikennettä vartenhan nuo. Turusta suoraan vaikka itärajalle asti. Tosin Vartiuksen liikenteen hiljeneminen vaikuttaa varmasti päätöksiin Oulun kohdalla.
12.05.2007 14:57 jpl Aina pitää muistuttaa, että Karjaan kautta on päässyt suoraan Turusta itärajalle jo joitain vuosia. ;)
12.05.2007 19:40 Tuomas Pätäri Pääsisi, mutta kun se kapasiteetti ei riitä..
12.05.2007 20:13 jpl Yöllä menevät junat voi hyvin ajaa sieltä, kapasiteetti riittää kyllä niille kahdelle, mitä yöllä kulkee. Johan ne siellä on yhtä junaa ajanut jo pidemmän aikaa. Päivällä kulkeville junille (jos niitä olisi) riittävä kapasiteetti saadaan pidentämällä Salon kohtauspaikkaa 300 metriä.