Kesäkuu 2007
Havainto
13.06.2007 10:42
Pääradalle neljä raidetta Tampereelle asti?
//www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id62386.html
Kommentit
13.06.2007 12:25 | Aleksi Kallio | Se tarkoittaisi siis sitä, että lisää rataa tulisi Heti Keravan jälkeen. Itse kannattaisin sitä, että tehtäisiin osittain lisää rataa. Ei välttämättä koko matkaa. |
13.06.2007 12:27 | Sakari Kestinen | Ensisijaisesti tarvittaisiin kolmas raide Sääksjärveltä Lempäälään, sitten Toijalaan. Myös Keravalta Riihimäelle tarvitaan kolmas raide jo lähitulevaisuudessa, neljännet raiteet koko matkalta on pitkän aikavälin haave. Pitäisi sitä ennen rakentaa se kolmas raide vielä Ri-Tl-välillekin, eli nelosraiteet tulee ehkä 2030-luvulla. |
13.06.2007 13:27 | petaso | Itse kannatan ensiksi kaksoiraidetta Seinäjoelta Ouluun, sitten vasta suunittelemaan tuota. |
13.06.2007 13:31 | Sejase | Sama Petrin kanssa. |
13.06.2007 16:00 | Pauli Kyllönen | Joo samaa mieltä tuon Petrin kans. VR kun tuppaa työntää ne lisäraiteetkin täyteen niin ikinä ei sitä vapaata raidekapasiteettia löydy. |
13.06.2007 16:34 | Tapani Kunnas | Nimenomaan. Ensin Pohjanmaan rata kuntoon ja seuraavaksi voisi rantaradan Helsingistä Turkuun laittaa uusiksi. Nykyinen joka suuntaan lieruileva rata on epämiellyttävä kokemus jo pika- tai IC-junassa ja sietämätön Pendolinossa. |
13.06.2007 19:00 | rautatie | Neljä raidetta kyllä, mutta ei nykyisten viereen. Uudet kaksi raidetta täysin uusi linja Pasila-lentokenttä-Hämeenlinna-Tampere. Rakennetaan siten että varaudutaan nopeudella 300 km/h kuten Lahden oikoradalla. Ensivaiheessa rakennetaan nopeudelle 220 km/h. Tämä vaatii kyllä rahaa, mutta matkustajamäärät Tampereelle ovat niin isot, että yhteiskunnallinen hyöty on iso suurista kustannuksista huolimatta. Jos taas rahaa on vähän, niin aloitetaan henkilöliikenne Nikkilään ja rakennetaan Klaukkalan rata, miksei Lohjankin. |