Elokuu 2007

Havainto

05.08.2007 23:02

472 Porista Tampereelle myöhästyi kuulutuksen mukaan yliajon takia parikymmentä minuuttia. Ketjureaktio myähästytti S59:aa, S56:tta, 429:aa ja IC²184:aa; viimeksi mainittu lähti Tampereelta 13 min myöhässä. Se ei edes yrittänyt ajaa aikataulua kiinni vaan hyssytteli sataaviittäkymppiä tai vähän alle, vasta Hämeenlinnan jälkeen satunnaisesti 155 km/h. Olen kuvitellut, että kaikkien IC²:n sn on 160. Olenko erehtynyt?

Lähettäjä: Pertti Heikkinen

Kommentit

05.08.2007 23:03 pjh Tampesterin kolmen markan kuvauspäivystys näytti olevan paikalla. Kuvia tulossa?
05.08.2007 23:34 okeskira Ei varsinaisesti aiheeseen liittyen, mutta kaluston ja radan salliessa mennään IC2:lla myös 200 km/h. Oma havaintoni on jo huhtikuulta väliltä Hakosilta-Kytömaa.
05.08.2007 23:45 jtt Nykyisin sn taitaa olla taas vain 160km/h. Kokeilu ei tainnut olla onnistunut...
06.08.2007 00:16 Tuomas Pätäri Niin, siitä kokeilusta ei ole mitään enää kuulunut.
06.08.2007 01:28 jpl Ehkä vaunun GPS-palikka oli vain väsynyt ja näytti mitä sattuu.
06.08.2007 02:20 pjh Tai ehkä ei. Mutu nopeutta ikkunasta seuraillessa toimi aika hyvin yhteen näytön kanssa. Ylipäätäänkään riittävästi gepsejä tuntevana en usko tuontapaisiin väsymisiin: gepsi näyttää joko oikein, täysin satunnaista data tai ei mitään, mutta EI säännöllisesti 5 km/h pieleen. BTW, gepsistä puheen ollen, en saanut Sirf III -piirillä varustettua gepsiä toimimaan Pendolinon ikkunan läpi. Museopuuvaunun kyllä. Lyijylasia Pendoissa?
06.08.2007 02:22 jpl Elektroniikkaa tuntevana sanoisin minkä tahansa toimivan välillä miten sattuu. Etenkin pendon kyydissä. ;)
06.08.2007 08:54 Misa Lammio Kyllä sitä tuli kuvattua. Yliajo sattui jo 469:le ja 472 ei päässyt lähtemään Porista ajoissa odotettuaan vaunuja. Aivan varma en ole siitä että vaihdettiinko veturi yliajon seurauksena. //www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/39555.shtml
06.08.2007 09:11 Misa Lammio Pertille: //vaunut.org/kuvasivu/40122
06.08.2007 12:32 Kalastaja Veturia ei vaihdettu Porissa!
06.08.2007 14:22 Teho S56 oli muutenkin myöhässä tullessaan Tampereelle sillä Oulussa jouduttiin vaihtamaan runkojen järjestystä, yhteekytkentä kiellosta johtuen. Matkstajat olivat mennee jo junaan ennenkuin vaunujen numerot oli saatu vaihdettua, kuulutksista huolimatta. Kuulutukset tulivat asemalla ainakin 3x ja vielä junassa 3X vasta ensimmäisessä rungossa 4.s kuulutus sai ihmiset liikkeelle. (Vaunu 4 paikka 36 ja minullekkin väitettiin kivenkovaan vaunun olevan 10)Eli jos infoa tulee,niin sitä ei kuunnella?
06.08.2007 17:21 Teho on oikeassa kaluston tekniikka ei kestä(Sr2) 200 km/h nopeutta joten kokeilu on loppunut.