Elokuu 2007

Havainto

13.08.2007 15:42

Metrovaunupari 119-120 on saanut vuoden vanhojen Hesarimainosteippien tilalle uudet. Nyt vaunut on kauttaaltaan teipaten naamioitu New Yorkin ja Lontoon metrojuniksi. Muutama kuva Seisakkeella: //www.seisake.net/uudetkuvat.php?u=2007-08-13

Lähettäjä: Juhana Hietaranta

Kommentit

13.08.2007 16:20 Trainz Hauska idea, hienoja ovat kyllä :P
13.08.2007 18:17 Che Aika metka temppu :)
13.08.2007 19:42 Kimmo Säteri Piristävää vaihtelua.
13.08.2007 20:50 Jorge Mukava idea.
13.08.2007 21:20 Tapani Kunnas Samaa ideaa voisi jatkaa teippaamalla vaikka lentoasemalle menevät bussit metron näköisiksi - näin voisi vähän vihjailla jotain. Ihan hyvä muuten, että eivät pitäneet niitä Hesariteippejä tuon pitempään. Turhan usein pidetään samoja mainosteippejä esim. busseissa vuosikausia.
13.08.2007 22:47 pjh Typerä idea. Paljon parempi idea on pitää Helsingin metro omassa tunnusvärissään. Näihinkö hölmöilyihin ne lipunhintojen jatkuvat nousupaineet perustuvat?
13.08.2007 22:50 Juhana Hietaranta Muistetaanpa nyt kuitenkin, että vuoden palvellut ja tämä uusi mainosteippaus ovat olleet vain ja ainoastaan yhdessä vaunuparissa. Ei Helsingin metron oranssia mihinkään olla muuttamassa.
13.08.2007 23:57 Jarkko Korhonen öö... tuskin HKL MAKSAA itse teippauksesta. Eiköhän ne myy aika pirun kalliilla tilan Hesarille ---> lipun hinnat alemmaksi. Mainokset junissa ainakin näin jälkeenpäin olivat hauskoja, Viikkari-tarrat ja kaikki. On hyvä toki, että pääosa kalustoa pysyy väreissään.
14.08.2007 09:05 Juhana Hietaranta Aivan, Hesari toki on maksumiehenä :)
14.08.2007 09:53 pjh Hesari-teippaukset tietenkin maksoi Hesari ja vielä lisää mainostilan käytöstä. Mainostavatko nämä Lontoon ja Nevernyrkin tarratkin sitten jollaintapaa Hesaria vai onko kyse Stadin metron omasta älynväläyksestä? Jos Hesari maksaa, tämä tietysti on pelkästään typerä, ei kallis idea (paitsi että minä maksan sen lehden tilaushinnassa).
14.08.2007 10:23 =Waliwali= Öh, eiköhän kaikki mainostaminen aina maksa jotain ja kustannukset luonnollisesti siirretään tuotteiden hintoihin. Ja hauska jippohan toi mun mielestä on.
14.08.2007 16:25 akik ihmeellinen asenne pjh:lla. jokaisesta kuvasta selvästi näkee HS:n logon tai iskulauseen. ja eiköhän nämä teippauksen kulut menneet etukäteen suunnitellusta budjetista mainoksille. jos tätä ei olisi toteutettu, niin sitten rahat oltaisiin käytetty jossain muualla..
14.08.2007 21:47 pjh Mä en pidä mainosratikoista enkä mainosbusseistakaan, musta ne on rumia. Jos tämä on jonkun mielestä ihmeellinen asenne, niin senkun vaan. Minulla ei satu olemaan asenteidenvaihtoviikko. Noista asennettani ihmettelevistä kommenteista ei nyt sitten selvinnyt ovatko nämä Lontoon ja New Yorkin metrovaunujen näköisveistokset Hesarin kustantamia vai ei. Tervolle toteaisin, että minusta sikarikotelo oli paljon hauskempi jippo kuin nämä tuherrukset.
14.08.2007 21:55 =Waliwali= Sun täytyy ny vaan lakata ostamasta. Katos kun ostamalla jonku tuotteen annat samalla kauppialle rahaa törsätä mainostamiseen. Nyt esim et voi llukea hesaria koska lukemalla sitä tuet ja kustannat näitä ns "töherryksiä"
14.08.2007 22:01 pjh Sinä siis tiedät, että nämä uudet töherrykset ovat Hesarin kustantamia? (Mulle tulee vain sunnutaihesari ja sekin on katkaistu kesän ajaksi. Parhaat näkemäni mainokset olivat aikoinaan Pahkasiassa: "Mainosmies syö teillä!")
14.08.2007 22:11 =Waliwali= Mistäs mä sen tietäsin, mutta ko niis kerran lukee Helsingin Sanomat nii päättelin, jotta näin olis. Vai luulikko, notta ne ovat vaunus rumentaneet vaa ihan hyvää hyvyyttään.
15.08.2007 17:12 Juhana Hietaranta Kuten jo ylempänä kirjoitin, Hesari on maksumiehenä. Vissiin aika kallis operaatio jo itse teippaus, ja toki HKL-ML:kin jotain tästä haluaa...