Elokuu 2007
Havainto
17.08.2007 07:06
Oikoradalla liikenne poikki Mäntsälän ja Lahden välillä.
"Oikoradan tietoliikenneyhteydet katkesivat aamuyöllä, kun vesakkoleikkuri kaatoi kaapelikaapin radan varrella."
//www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135229571010
Kommentit
17.08.2007 08:31 | jpl | Sanovat, että liikenne on palautunut normaaliksi. Käytännössä useita junia on peruttu ja liikenne kulkee aivan miten sattuu ja mitään tiedoitusta asiasta ei ole ollenkaan. |
17.08.2007 09:11 | pia eemeli | Paljonhan sitä puhutaan kaikenlaista, mutta tänään radio Yle-1 uutistelukija kyllä "pisti parastaan" kertomalla tohkeissaa miten "jokainen vaihde on miehitetty fyysisesti" Mäntsälän ja Lahden välillä... Hmm... mitähän se käytännössä oikein tarkoittaa?? Eikö miehittäminen ole aina fyysistä?? |
17.08.2007 09:32 | jpl | Uutistenlukija kertoo, mitä liikenteenohjauksesta kerrotaan. Onkohan siellä kaikki reilassa? |
17.08.2007 10:05 | Epa | Pian kommenttia tarkentaisin, ettei Yle Radio1:llä ole omia uutistenlukijoita. On vain Ylen Radiouutiset, josta uutiset toimitetaan eri kanaville. YleX:n tarpeisiin on ymmärtääkseni oma uutistiimi Radiouutisten sisällä. |
17.08.2007 10:09 | pia eemeli | Jos näin on, niin hiukan kyllä epäilyttää... Se helle, se helle! ;D |
17.08.2007 10:11 | pia eemeli | Epa, tiedän näin olevan, olen kuullut ja nähnyt samat tyypit... Oikaisinpahan vain tuossa eka kommentissani... |
17.08.2007 10:59 | Riku Outinen | 72 kääntyy Uudessakylässä junaksi 3. |
17.08.2007 11:07 | Riku Outinen | Niin varajärjestelmä on nyt pettänyt ja oikoradalla liikenne taas poikki. |
17.08.2007 11:08 | pia eemeli | Hah!! Että sillai... Vaikka on "sekä vyö että henkselit" niin sittenkään mikään ei toimi... :( |
17.08.2007 11:17 | Riku Outinen | Koko Lahti on poissa pelistä. Myös Lahti-Riihimäki välillä liikenne poikki. |
17.08.2007 12:09 | ATomi | STT:n mukaan asemien kuulutuksissa voi myös esiintyä häiriöitä, joten siitä voi johtua kuulutusten puuttuminen. |
17.08.2007 12:13 | Epa | Ylen Radiouutisten tuoreen uutisen mukaan rautateitä haittaava vika saadaan korjatuksi ja liikenne avatuksi kello 13 aikoihin. |
17.08.2007 12:14 | Yppis | Näin siinä käy kun yksityisfirmat operoivat. Kauhulla odotan kun yksityiset alkavavat hoitamaan junaliikennettä Johtajan ja Antero Alkun pyynnöstä. Ennen oli kaikki paremmin kun VR hoiti kaiken rautatieliikenteeseen kuuluvan toiminnan. |
17.08.2007 12:30 | Rusina | Muistuu parin vuoden takainen joulu kun oli lumimyräkkä ja Helsingin pääaseman ja Pasilan välillä ei kyetty pitämään vaihteita kunnossa ja kaikki junat joutuivat menemään yhden raiteen kautta. Ei yhtään auttanut, että oli ruuhka-aika kaiken lisäksi. Prioriteetti oli kaukojunilla ja lähijunia pääsi liikkumaan jos ehtivät luikahtamaan jossain välissä. 1,5 tuntia joutui odottamaan Pasilassa junaa Hyvinkäälle mennäkseni ja lopulta saivat lähetettyä lähijunan tunnuksella T. Sen nyt arvaa miten huonosti junaan mahtui Pasilassa, kun oli ensimmäinen pääradan lähijuna pitkään aikaan ja korvasi I, K ja H junia.. |
17.08.2007 12:31 | Rusina | Silloin tosin oli luonnonilmiöstä kyse, mutta ihmetytti tuo, että junat kykenivät kulkemaan vain tuota yhtä reittiä pitkin, ettei edes kahta kyetty pitämään avoinna. |
17.08.2007 12:36 | Ville Vehmaa | Tarkoittaako Yppis, että valtion työntekijät eivät ikinä kaada leikkurillaan kaapelikaappeja? Hyvin tuntuvat ulkomailla yksityiset yhtiöt operoivan. |
17.08.2007 12:37 | Ville Vehmaa | S8 lähti Joensuusta vain kymmenen minuuttia myöhässä (syynä "vaunujen odotus"), joten ehkä täältä ehtiikin ajoissa Hämeenlinnaan. |
17.08.2007 12:48 | Riku Outinen | Junaliikenne alkaa taas käynnistymään kun äsken lähti 6 Kouvolasta ja heti sen perään lähtee 34. |
17.08.2007 13:03 | Epa | Lahdessa kauan asuneena näen lähes elokuvamaisen draamallisen väläyksen tuossa, että vesakkoleikkuri tuhoaa rautatien kaapelikaapin Nastolan yössä. |
17.08.2007 14:02 | pjh | Yksityiset haluavat netota rahaa, julkisen vallan hoitama laitos haluaa hoitaa hoidettavan homman. Siinä on hiton suuri ero kuinka hommat hoituvat. Ja se on nähty, myös siellä ulukomaella, mitä Ville yllä aiheettomasti hehkuttelee. |
17.08.2007 14:22 | Vek89 | Minkähänlainen masiina tämä vesakkoleikkuri on sitten ollut? Sellainen kiskopyörillä varustettu kaivinkone, vai onko se ollut jokin raiteiden ulkopuolinen työlaite? Ei sitä kaappia nyt varmaan ihan käsipelillä kaadetuksi saa. Se on vähän kaksipiippuinen homma kun laitetaan kannattavuuslaskelmat silmissä talon ulkopuolisia firmoja tekemään hommat, joiden seurauksena voi pahimmassa tapauksessa olla tämän uutisen kaltainen häslinki. |
17.08.2007 14:40 | jpl | VR on yksityisistä suurin - tekevälle sattuu - valtion rautatiet. |
17.08.2007 14:48 | Esa Leskinen | Jyväskylän onnettomuus vuonna 1998 taisi johtua siitä, että valtiollisen rautatielaitoksen veturimiehet keittelivät kahvia, eivätkä huomanneet opasteita. Belgiassa sattui 1990-luvulla tuhoisa junaonnettomuus, kun valtiollisen rautatielaitoksen flaaminkielinen veturinkuljettaja ja ranskankielinen junanlähettäjä eivät ymmärtäneet toistensa kieltä. Mistä muuten kaikki tietävät, että tämänaamuinen vesakonleikkaaja oli yksityisen firman palveluksessa eikä VR:läinen? |
17.08.2007 14:59 | Esa Leskinen | Korjaus/täydennys äskeiseen: Belgian onnettomuus sattui vuonna 2001 ja johtui siitä, että yhden aseman junanlähettäjä osasi vain ranskaa ja toisen aseman mies vain flaamia. Koska kommunikoinnista heidän välillään ei tullut mitään, kaksi junaa törmäsi toisiinsa ja kahdeksan ihmistä kuoli. Eli sattuu sitä valtiollisillakin radoilla. |
17.08.2007 15:09 | Vek89 | Se nyt on varmaan jonkinlainen oletus nykyään, että joka paikassa kaikki on ulkoistettu... myös rautateillä. |
19.08.2007 13:10 | Yppis | Sattui sitä Valtionrautateiden aikanakin kaikenlaisia vahinkoja. Asian ydin on kuitenkin siinä mitä tarkoitin että VR Oy:n maine sai taas kovan kolauksen vaikka on syytön tapahtumaan, esim. useat sanomalehdet kritisoivat ankarasti taas VR:ää. |
27.08.2007 15:57 | Teppo Niemi | Ennen oli paremmin... Eipä pidä yleistää ihan liikaa. Kun RHK kilpailutti laiturialueiden kunnossapidon ensimmäistä kertaa tuli pääradalle todella surkeaa jälkeä. Mutta rantaradan kunnossapitotaso parani huomattavasti: Laiturit olivat auratut ja hiekoitetut huomattavasti ennen kuin kaupungit saivat omat osuutensa hoidettua. Ja näistä kommenteista tulee mieleeni VR Rata oy:n urakoimassa Orivesi - Siitama parannuksessa sattunut kaapelivahinko.... |