Elokuu 2007
Havainto
22.08.2007 10:42
VR:n liikennetiedote ilmoittaa myöhästymisistä Hanko-Karjaa sekä Karjaa-Kirkkonummi välisillä rataosuuksilla. Hangon ja Karjaan välisellä rataosuudella junat myöhästelevät 30-60 minuuttia. Rantaradalla on noin 30 minuutin myöhästymisiä. Myöhästymiset johtuvat ukkosen aiheuttamasta turvalaiteviasta.
Lähettäjä: Eero HoikkalaKommentit
22.08.2007 10:50 | Epa | Kirkkonummen ja Karjaan välillä junia ajetaan nyt punaisia valoja päin 50 km/h. Asiasta kertoi Ylen Aikainen. |
22.08.2007 12:38 | Epa | Y-juna Kirkkonummelta klo 12.03 Karjaalle sekä Y-juna Karjaalta klo 13.04 Kirkkonummelle on peruttu. Junayhteydet korvataan seuraavilla mahdollisilla kaukojunilla, jotka pysähtyvät poikkeuksellisesti Siuntiossa ja Inkoossa |
22.08.2007 12:53 | joht. Nyman | Raportoin suoraan metrosta HKL-metroliikenteen kuulumisia: lähdettiin Mellunmäestä kohti kaupunkia noin 10 minuuttia sitten ja nyt seistään Itäkeskuksen tulotolpalla. Mellunmäen tuloraiteella oli yksi juna passissa, toinen tuli vastaan Kontulassa ja kolmas Myllypurossa. Me seisoimme pelkästään Kontulan tulo-opastimella viitisen minuuttia. Olisin muuten ottanut taksin kaupunkiin, mutta Helsingin taksikeskuksesta ei voinut tilata ukkosen vuoksi autoja, eikä muuten voinut poliisilaitokseltakaan, sillä heidän puhelinvaihde vaurioitui ukkosessa. Tällaisia tällä erää, katsotaan ehdinkö keskustaan ennen auringonlaskua. Semmonen muuten vielä, että jos HKL:llä olisi ylimääräisiä resursseja, nyt kannattaisi mielestäni valjastaa linja nro 99 ajoon keskustan ja Itäkeskuksen välille, sillä se kaiketi voi liikennöidä ilman sähköjäkin. |
22.08.2007 13:35 | ArtZi | Kävellen olisit jo perillä. |
22.08.2007 13:42 | joht. Nyman | Se nyt vaan on tyhmää käyttää järkeä. |
22.08.2007 14:39 | joht. Nyman | Se nyt vaan on tyhmää käyttää järkeä. |
22.08.2007 14:40 | emppu | Kertoivat radiossa äsken että rantaradalla vaurioiden korjaus kestää ainakin iltaan asti, mahdollisesti jopa huomisaamuun. |
22.08.2007 19:42 | Lari Nylund | Taksin olisi saanut soittamalla suoraan tolpalle, josta puhelu yhdistyy lähimpään vapaaseen autoon tai sitten kävelemällä sinne lähimmälle tolpalle odottamaan. Johtaja varmasti tietääkin kuinka helppoa on tuosta vain taikoa bussi, kuljettaja sekä tieto matkustajille yllättäen liikkeelle laitettavasta bussilinjasta. Melkoinen myräkkä se tänään olikin, kun jälleen joku yläkerran tai alakerran hemmoista näytti kuka täällä oikein määrää meiningin. |
22.08.2007 20:49 | Markku K | Mikko: HKL:llä kun ei ole enää yhtään bussiresursseja. HKL-Bussiliikenne muutettiin Oy:Kis joka päättää omista ssioistaan. Pikamääräykset metrovalvomosta linjan 99 käyttöönotolle ovat siten myös historiaa. Se oli oikeastaan mahdollista vain siihen asti kun Itäkeskuksessa oli bussipuolen liikennetrakastajalla työpiste (vuoteen 2000?) |
23.08.2007 12:01 | joht. Nyman | Sekä Larille että Markulle semmonen, että tuo oli lähinnä heitto, sillä ajattelin että HKL:llä on saman tyylinen poikkeusvalmius kuin mikä VR:lläkin on kaupunkiradan häiriötilanteessa, jossa ensin tiputetaan osa I-junista veks, ja hämmingin suurentuessa K-junat muutetaan joissain tilanteissa N-juniksi ja kaikki I:t perutaan. Mutta jos kerran näin ei ole, niin sitten niin ei ole. Eilisestä hässäkästä tuli taltioitua tämmönen foto Sörnäsin metroasemalta: //www.kolumbus.fi/mikko.nyman/22082007141.jpg |
23.08.2007 19:29 | Jarkko Korhonen | Saattas aavistuksen jurppia tuo 18 min =) kun on tottunut leivokseen niin se näkkileipä... yäks! |
23.08.2007 23:21 | pjh | Lari: en ollut mukana HTD:n uusimman järjestelmän rakentelussa, joten en tiedä, mutta epäilen, että puhelun yhdistyminen tolpan numerosta johonkin ei olisi toiminut jos keskus oli poissa pelistä. Voin siis olla väärässä. |
24.08.2007 18:43 | Lari Nylund | pjh: Hyvin tuntui puhelut yhdistyvän autoihin, ehkä vähän liiankin hyvinkin. Ainakin allekirjoittaneella soi puhelin autossa kolmekin kertaa, vaikka olin varattuna. |