Tammikuu 2008

Havainto

26.01.2008 07:38

Turun ja Salon välinen paikallisliikenne antaisi vaihtoehdon 13 500 työmatkalaiselle:
Paikallisjunahanke matelee eteenpäin Varsinais-Suomessa
Lue juttu:
//tinyurl.com/28lurr
Lähde: Turun Sanomat 26.1.2008

Lähettäjä: Joni Lahti

Kommentit

26.01.2008 14:07 Pasi Kokkonen "VR:n tulkinnan mukaan kalustoa ei ole tällä hetkellä irrotettavissa, joten se tulee vaatimaan isoja investointeja." Ei juuri nyt, mutta Flirttien jälkeen kyllä. Jos vain haluttaisiin käyttää veronmaksajien maksamia Sm1-sarjan junia joilla on ikää vielä jäljellä. Niillä ajaminen Varsinais-suomessa olisi kustannustehokkainta.
26.01.2008 14:50 jpl YTV:n selvityksen mukaan Sm1/2-yksiköitä on jatkuvasti toistakymmentä vapaana. Mitä tämä nyt sitten tarkoittaa.
26.01.2008 16:54 rutinof Vapaana vai huoltoon sitoutuneena?
26.01.2008 16:57 jpl En tiedä, ainoa ilmaisu on "vapaana". Tarkoittanee "tarpeettomana", "varalla". Eihän huoltoon sitoutunut ole "vapaa"? Jotain muuta, mitä ? Osoittaa kuitenkin melkoista uskallusta edes selvittää asiaa saati kertoa julkisuuteen tuloksista noinkin asiantilaa kuvaavalla sanalla. (Käyttäjä muokannut 26.01.2008 16:58)
26.01.2008 17:39 rutinof Yritin YTV:n sivuilta haeskella selvitystä mutta en löytänyt. Ei olisi linkkiä laittaa?
26.01.2008 17:52 jpl Ei se ole sellainen selvitys.
26.01.2008 18:00 jpl //www.rauma.fi/ajankohtaiset/Opinn%C3%A4ytety%C3%B6.pdf "Pääkaupunkiseudun yhteistyövaltuuskunnan tekemän selvityksen mukaan Sm1/2-junayksiköitä on ylimäärin noin 20 yksikön verran." Ei lähteitä mainittu. Hmmm.
26.01.2008 18:16 rutinof No tuon "selvityksen" voikin sitten jättää omaan arvoonsa. Ihmettelinkin kun noista on ajoittain pulaakin niin missä niitä lojuisi vapaana. Voihan se olla, että YTV on arvostellut VR Osakeyhtiö Kunnossapitoa tehottomaksi ja käyttää siksi sanamuotoa "vapaana".
26.01.2008 23:17 Jarkko Korhonen Tahtoa ja halua kaikilta, joiden lusikat on tässä sopassa niin varmasti kalustoa löytyy. Toivottavasti ei käy niin että Sm1/2-kalusto ehtii mennä Flirttien myötä silppuriin ennen kuin tämä Salo-Tku-homma saadaan kuntoon. Sitten itketään että ei voi tehd kun ei ole junia.
26.01.2008 23:19 Jarkko Korhonen Ja jotta tuo 13 500 hlöä saataisiin tai siis edes pieni murto-osa siitä saataisiin kiskoille tarkoittaisi hinnoittelua, joka olisi yhtä edukasta kuin pk-seudulla. Auton polttoaineen tulisi siis olla selkeästi kalliimpi potti kuukaudessa kuin vastaavan ajan kausikortti.
27.01.2008 22:37 John Uskotteko, että vielä pakaillisjuna Tukuun kulkisi?
28.01.2008 09:34 John Turkuun siis, Salosta, Aurasta ja Ukista?