Tammikuu 2008

Havainto

29.01.2008 15:51

Tikkurilan järjestelijän (3121/3122) vetovoimana oli tänään 25-sarjan keppi-deevee Seepran sijaan. Jokohan Pasilassa oli päästy lämmittelemään vaihteistoöljyjä laskumäessä vai oliko kyseessä vain joku harmiton lisäpäivystäjä? :)

Lähettäjä: Eero Heinonen

Kommentit

29.01.2008 16:06 Otto Tuomainen Mahtoikohan kyseessä olla peräti laskumäkiversio? 2567 tuskin kuitenkaan, koska se oli erään toisen laskumäen vaikutuspiirissä. :)
29.01.2008 17:40 Dakkus Olisiko deeveristä miten vaikeaa muokata paremmin lasketteluun sopiva versshuuni?
29.01.2008 20:40 Vek89 Vaihteisto tarvitsisi varmasti radikaaleja muutostöitä välityssuhteiden ja öljynjäähdytyksen osalta. Laitesijoittelukaan ei ohjaamossa liene runsaalle vaihtotyölle paras mahdollinen. Erinäisten kontekstien mukaan myös savutus (tutummin kömytys) on ongelma varsinkin teollisuushalleissa ajettaessa - jarrumeluakaan väheksymättä. Lisäteho/vetovoimakaan tuskin olisi pahitteeksi.
29.01.2008 21:08 Eero Heinonen Lisäksi varmaan auttaisi jos sieltä kybiinistä näkisi edes sen vähän ulos mitä esim. Seepran ja Vempun vastaavista näkee. Ei muuten, mutta tietäisi vetää oikean määrän viivoja kylkeen sen perusteella kuinka monta osumaa on satamassa saanut...;)
30.01.2008 19:45 Dakkus Onko VR:llä (deeverilaskettelun lisäksi) mitään muuta vaihtoehtoa kuin muokata deevereitä tai kärsiä deevereiden nykyisistä ongelmista vaihtotyössä? Olisi tietysti kiva, jos VR ostaisi jostain vaikka jotain vähän käytettyjä kapineita. Toisaalta, eikös esim. jossain Venäjällä ja Baltiassa tehdä vaihtotyöt aina jollain ChME3-kalustolla, jonka kuitenkin kuvittelisin olevan deevereitä epäkätevämpiä järjestelyyn?