Lokakuu 2008
Havainto
25.10.2008 11:50
Deutsche Bahn vetää kaikki ICE-T-junat liikenteestä akselien tarkastusta varten. Lisää Ylen sivuilla
//www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id105557.html
Kommentit
25.10.2008 13:23 | Joona Kärkkäinen | Virheitä täynnä: kyseessähän on ICE3 luotijunat eivätkä kallistuvakoriset sn 200 km/h ICE-T junat. |
25.10.2008 13:32 | Ari Lindroos | Kyllä kyseessä on juuri ICE T-junat //www.heute.de/ZDFheute/inhalt/10/0,3672,7395018,00.html //www.bahn.de/blitz/view/index.shtml (Käyttäjä muokannut 25.10.2008 13:34) |
25.10.2008 13:39 | Joona Kärkkäinen | Ok, mutta eikös Kölnin suistuminen juurikin ollut ICE3 ja yle sanoo että ICE-T suurin nopeus noin 300 joka koskee kyllä juurikin ICE3:a |
25.10.2008 13:40 | Joona Kärkkäinen | Vai olisiko kyseessä molemmat? |
25.10.2008 14:02 | pkio | DB:n tiedote: //www.bahn.de/blitz/view/index.shtml |
25.10.2008 14:18 | Joona Kärkkäinen | ok |
25.10.2008 18:25 | Lari Nylund | Päivitystä //www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/oikea/id105587.html . |
25.10.2008 21:48 | Pekka752 | Kukaan ei ole niin viisas kuin insinööri. Paitsi saksalainen insinööri. Samaa vikaa kuin ruotsalaisinsinöörien tekeleessä Norjassa. Toisiojousituksena ilmajouset kierrejousien sijaan säästäisivät kaikkien ICE-sarjojen akseleita ja laakereita. Saas nähdä kuinka kauan CRH3 tai Velaro RUS pelaavat ongelmitta. Liekö akseleiden mitoittamisstandardissa EN 13261 vuodelta 2003 virhe, kun sitä kovasti jo uudistetaan? Vanhaan UIC-standardien aikaan ei tällaisia sattunut. Kaikki ICE:t ovat kansainvälisen tarjouskilpailun perusteella Siemensiltä ja Norjan BM73:t Adtranzilta eli nykyiseltä Bombardieriltä. |