Marraskuu 2008

Havainto

24.11.2008 13:50

La 29.11.2008 kulussa Ylimääräinen päivystäjä Tikkurila 50 (Ylim Pv Tkl 50), jonka kokoonpano on Hr1 (1009) + 4 vaunua.

 

Ylim. Pv Tkl 50 liikkuu vaihtotyönä (sn 35 km/h) seuraavasti:

 

Lähtö vaunuja työntäen Psla:lta klo 13.15, Oulunkylästä klo 13.33 Läntiselle Keskiraiteelle ja tulo Tikkurilaan klo 13.48. Tikkurilasta r. 203 (r.3), mistä  Joulupukki, tontut ym. kyytiin.

 

Tikkurilasta lähtö klo 14.05 työntäen kohti pohjoista Läntiselle Keskiraiteelle vaihteen 204 pohjoispuolelle, mutta ei km:llä 17,098 olevan pääopastimen E262 ohi. Ylim. Pv Tkl 50 käy kääntymässä em. vaihteen takana ja tulee noin klo 14.10 "junana" pohjoisesta Tikkurilaan raiteelle 201(r.1).

 

Joulupukki, tontut ym. jäävät pois kyydistä Tikkurilan raiteella 1 (201) ja Ylim. Pv Tkl 50 siirretään raiteelta 201 (r.1) raiteelle 203 (r.3) viimeistään klo 14.20, missä se seisoo klo 15.10 saakka.

 

Lähtö Tikkurilan raiteelta 203 (r.3) klo 15.10 vaihtoliikkeenä Läntisintä raidetta pitkin kohti Psla:a. Oulunkylästä pääradalta "sivuun" klo 15.27 ja tulo Psla:lle n. klo 15.40.

Lähettäjä: Jonne Seppänen

Kommentit

24.11.2008 13:58 joht. Nyman Eli tällainen sähellys on lopputuloksena RVI:n ansiokkaasta JKV-sekoilusta museokaluston osalta. Varmasti tätä haluttiin, eikös vaan?
24.11.2008 14:25 Timo Salminen Ehdottomasti!
24.11.2008 16:34 Epa Jyväskylän, Äänekosken ja Suolahden välisestä joulupukin höyryjunasta ei vielä näy tietoa.
24.11.2008 16:54 Pauli Kyllönen Se on hyvä kun Jonne on tarkkaan selostanut tämän, mutta tämä kyllä kuulostaa jo aivan naurettavalta touhulta, kuten silloin kun tästä RVI:n JKV sopasta ensimmäisen kerran kuulin.
24.11.2008 17:15 Arto Luulisin tälläisen "vaarallisen" museojunan ajo olla mahdollista turvata ihan järkevääkin nopeutta? Jos on ratakapasiteettia, niin varaa sille ihan koko matkalle oman raiteen tjsp..
24.11.2008 17:55 Teemu Sirkiä Ymmärsinkö oikein, että ajelun aikana siis siirretään vain joulupukki ja tontut Tikkurilassa raiteelta 3 raiteelle 1 parinkymmenen minuutin aikana? Olisi ehkä helpompaa mennä vain portaita pitkin. ;)
24.11.2008 18:18 jpl Joulupukkijunan virkaintoversio! Puuvaunun rappusissa noudatettava äärimmäistä varovaisuutta!
24.11.2008 19:09 Aarne Alameri Hienoa, että kaikki museoliikenne on tehty niin turvalliseksi, että mitään ei voi sattua. Sitten mokailun hoitaa jatkossa muut. Ja ihan heittona todettakoon, että olisi melko kummallista, jos museolinja-autoilla saisi ajaa moottoriteillä korkeintaan 35km/h ilman matkustajia. Kiskoilla kaikki asiat eivät kuitenkaan ole niin yksinkertaisia kuin voisi luulla...
24.11.2008 21:39 Ari P Mites museojunassa saakin olla nyt matkustajia kyydissä vaihtoliikettä tehtäessä? Siksikö, että matkustajat ovat kyydissä vain liikennepaikan sisällä?
24.11.2008 21:46 Jarkko Korhonen Yliturvallinen museojuna.
24.11.2008 22:07 joht. Nyman Joulupukki ei ole matkustaja, ellei sitten ole kovin päissään. Pukin hyvä liikkumisnopeus kiskoteillä on 35 Km/h - siis sama, joka oli 17.3.1862, kun Suomen 1. rautatieyhteys Helsingistä Hämeenlinnaan avattiin. Porojen kanssa lentäessään pukin nopeus onkin sitten jo jotain aivan muuta, vai miten muuten selitätte sen, että hän ehtii jokaiseen lapsiperheeseen saman illan aikana all over the World?
24.11.2008 22:28 Dakkus Äh, ei se jokkelipukkeli niiden porojen kanssa lennä. Ihan maata pitkin kulkee. Kovaa tosin siltikin. Se lentely on rapakontakaista hapatusta.
24.11.2008 22:49 Pekka752 Turvallisuus sen kuin paranee kun työntämällä painellaan menemään. Ei häikäisty valoistakaan kukaan. Toivottavasti on lumisateinen ilma, jotta etummaisena kulkevan vaunun päätyoven ikkuna on varmasti ummessa ja mikään opaste ei tähystäjälle näy. Muistakaa hiekottaa vaunujen portaat ennenkuin annatte pukin käyttää niitä ettei vaan käy vahinkoja! Hienoa kuitenkin, että tällainen "kapinavuoro" ajetaan.
24.11.2008 23:29 Jarno Piltti "Ylim peevee teekooäl viisikymmentä". Tässä alkaa olla jo SA-intin byrokraattisen lyriikan otetta...
25.11.2008 15:30 Move off Kyytiin sopisi varmaan vielä pakkasukko ja hammaskeijukin, mutta auta armias, jos satuolentojen lisäksi joku oikea ihminen yrittäisi näin vaaralliseen kyytiin! Oi aikoja, oi tapoja...
25.11.2008 20:43 pia eemeli Hammaskeiju ei suostu matkustamaan noin epämääräisessä seurassa...
26.11.2008 18:58 Antti Laajalahti No ehkä hammaspeikko.... :-)
26.11.2008 19:21 CoCoNut tai peräsmies
27.11.2008 15:06 Iso Vaalee Turvallisuuden ylenmääräinen maksimointi on niin välttämätöntä, että Aarnen ajatusta museokaluston yleisestä 35 km/h maksiminopeudesta voisi laajentaa linja-autojen lisäksi myös museolentokoneisiin.
27.11.2008 16:07 CoCoNut Max. lentonopeus on nerokas idea. Samalla säädettäköön suurimmaksi lentokorkeudeksi 35 metriä.