Marraskuu 2008
Havainto
24.11.2008 19:17
IC55 pysähtyi tänään Malmilla ja poimi kyytiin hajonneen R-junan matkustajat. Hämeenlinnaan saavuttiin noin tunti myöhässä sen jälkeen kun oli pysähdytty kaikilla taajamajunan liikennepaikoilla.
Lähettäjä: Esa LeskinenKommentit
24.11.2008 20:06 | mrl586 | Juna jatkoi matkaa kohti Tamperetta noin klo 18:16. Lempäälässä matkustajat poistuivat junasta suoraan kiskoille. |
24.11.2008 20:29 | Pekka752 | Hyi. RVI:n on viipymättä joko lakkautettava Lempäälä, peruttava liikenteenohjauksesta vastaavan RHK:n toimilupa, laskettava nopeuksia pääradalla, jotta sepelille jääminen on varmasti turvallista tai kiellettävä VROY:tä liikennöimästä hajoavalla kalustolla. Kumma muuten, että kalustovikoja esiintyy poikkeuksellisen paljon juuri eilen ja tänään. Tännehän on hankittu vain Suomen erityisoloissa toimivaa kalustoa. |
24.11.2008 23:24 | eliitti-karhu | 18:41 Helsingistä Lahteen ajettu Z-juna ajettiin yhdellä Sm1-rungolla koska ei ollut muuta tarjolla. Rungon piti lähteä alunperin N-junana Keravalle 18:40, mutta pitkällisten harkintojen ja muutosten jälkeen junahenkilökuntakaan ei ollut enää perillä siitä, mikä runko lähtee minnekin. Lopulta tuo N-juna lähti viereiseltä 1. raiteelta kahden rungon voimin. Oli sinänsä huvittavan kuuloista, kun muuan matkustaja tokaisi, että on varsin erikoisen näköinen Z-juna... |
25.11.2008 00:18 | 4Axl | Ja ratkaisuko olisi museokalusto? (Viitaten Pekka P:n kommenttin). Harmillistahan se on kun ei tuo sähkö ja kosteusoikein sovi yhteen,tosin olisi kiva tietää mikä kalusto on sellaista joka ei hajoa ja kulu käytössä? |
25.11.2008 08:04 | Teppo Niemi | Janille: Hankihan käsiisi VR OY:n ja RVI:n LVM:n kirjeenvaihto noin vuoden takaa koskien Misiä, Vikaa ja Kuusivaaraa, niin voit ymmärtää Pekka Pn kommenttia. Ja millähän liikenneministerit ja kansanedustajat ovatkaan perustelleet VR:oyn monopolia? |