Helmikuu 2008

Havainto

19.02.2008 22:49

Tästä ei näemmä ole havaintoa joten laitetaanpa se nyt vaikka myöhässä jo onkin: Kouvola - Joensuu välillä oli jokin turvalaite- ja/tai kauko-ohjauksen vika, sillä päivällä kulkeneet junat olivat pahimmillaan yli tunnin myöhässä. IC 3 kuulutettiin 40min myöhässä imatralla, S8 lähti Kouvolasta yli tunnin myöhässä (mitenkäs yhteys turun satamaan?), IC 5 ilmoitettiin saapuvaksi Imatralle 16.57 (oikea aika 15.47). IC 10:n (mahdollisesta) myöhästymisestä ei ole tietoa eikä sitä näytetty ilmoitusjärjestelmässä, S 7 oli n. 20min myöhässä Lappeenrannasta, joten saattoivat kohdata Lappeenrannassa. Missähän IC 5 ja 10 kohtasivat, oma arvaukseni olisi ImatraT, toinen vaihtoehto voisi olla Rautjärven asema tai vielä simpele? IC 5:nen on näemmä käännetty 12:a takaisin koska 12:sen lähtö oli Juku:n mukaan 'peruttu'. Kääntö tehty kaiketi parikkalassa? Kellään lisää tietoa ja tarkennuksia myöhästymisiin?

Lähettäjä: Markku Blomgren

Kommentit

19.02.2008 22:56 Heikki Piirainen Aiheeseen liittyvä uutinen: //www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kaapelivika+sotki+it%C3%A4radan+liikenteen/1135234195439
20.02.2008 14:28 VR-76 Kouvola-Luumäki välillä on todella alkeellinen liikenteenohjausjärjestelmä. On vain "oikean suunnan" puolella suojastusopastimet, ei puolenvaihtopaikkoja, ei kauko-ohjausta ja Kaipiaisissa miehitys arkisin. Kaivinkone tosiaan pätkäisi kaapelin poikki. Lupapaikkoina olivat vian aikaan Kaipiainen, Kaitjärvi ja Taavetti. Lähtöluvat annettiin kaikissa radiolla, ja lupapaikkojen välisellä alueella sai tietty olla vain yksi juna kerrallaan.
20.02.2008 19:19 MarkkuB Jeps, tuolle välille on varmaan tulossa nyt ison remontin (tason nosto?) aikana parannettu liikenteenohjausjärjestelmä?
20.02.2008 20:41 VR-76 Kyllä. Uusia opastimia on pysytytelty pikkuhiljaa, kauko-ohjaus on rakenteilla kovaa vauhtia.