Huhtikuu 2008
Havainto
05.04.2008 13:40
Joensuusta kello 12.10 (S 8) Helsinkiin lähtevä Pendolino korvataan pikajunan kalustolla. Juna jää lähtiessään myöhään noin 30 minuuttia. -vr.fi-liikennetiedotteet
Lähettäjä: Eero HoikkalaKommentit
05.04.2008 13:54 | joht. Nyman | Ei taho oikein Karjalan baana olla Pendoja varten... Finnairin Aasia-strategia on aiheuttanut sen, että kalusto on käyttönsä äärirajoilla ja koneet alkavat prakailla säännöllisesti. Koska varakoneita ei yksinkertaisesti ole, se aiheuttaa liian usein totaalisen myöhästymis- ja peruutuskierteen. Päteekö sama Pendolinoihin? Liian vähän kalustoa liian suureen junamäärään nähden, huoltovälin ollessa liian pitkä? (Edit: vähän lisäilin tekstiä) (Käyttäjä muokannut 05.04.2008 14:01) |
05.04.2008 14:17 | Simo Virtanen | Sinällään erikoista, että Karjalanrata on ainoa pitkä rataosuus, jolla ei enää "miesmuistiin" ole ajettu sinisellä kalustolla. Kukin saa itse päättää, onko se sitten edistystä vai ei. |
05.04.2008 17:12 | joht. Nyman | Asiaan liittyen, laitetaanpas tässä yhteydessä helppo knoppi pydeen: mikä rataosa on kääntäen verrannollinen kaluston puolesta Simon mainitsemaan Karjalan radan suhteen? Neljän pisteen vihje: tuo "miesmuistiin" tarkoittanee jotain tiettyä päivää. Kolmen pinnan vinkki (liittyen edelliseen): tuon päivän jälkeen VR:n täsmällisyystilastot romahtivat. Asiasta tavallaan toiseen: mikä on ainut rataosa, jossa Sr1/2 ei vedä tänä päivänä IC-runkoja matkustajaliikenteessä? Kysymys nro 2: Mikä on ainut rataosa, jolla sähkövetureiden perässä on pelkkiä punavalkoisia vaunuja? |
05.04.2008 17:53 | moptim | Kakkoseen veikkaisin Kytömaan ja Tampereen väliä. edit: Tai no, liikkuneehan silläkin välillä tavaraa :o (Käyttäjä muokannut 05.04.2008 17:55) edit2: Nääh, unohtakaa toi Tampereen ja Kytömaan väli. Olkootten veikkaukseni että Laurila-Rovaniemi. (Käyttäjä muokannut 05.04.2008 18:00) |
05.04.2008 18:12 | A.K. | Laurilan ja Rovaniemen välillä on kyllä sinivalkoisia junia, jotka tulevat Savon suunnasta. Myös yöjunissa on sinivalkoisia vaunuja yleensä. |
05.04.2008 18:36 | joht. Nyman | Jokainen nyt varmasti ymmärsi sen, että en tarkoittanut yö- tai tavarajunia, joten mistä rataosasta siis tuossa knopissani oli kyse? |
05.04.2008 19:07 | Epa | Ykköskysymykseen vastaan: Tampere-Pori sekä Kajaani-Oulu. Sr1/2 kulkevat mutta ilman punavalkoisia vaunuja. |
05.04.2008 19:46 | CoCoNut | Millaisia tarkennuksia tähän epätarkkaan kysymyksen odotellaan tuohon 1. kohtaan? Lielahti-Pori? Päärata vain Toijalaan asti? Vai pitäisikö todeta että Sr1/Sr2 vetoisia epä-IC runkoja ei myöskään kulje mm. Pieksämäki-Joensuu-Kontiomäki, Hyvinkää-Hanko radoilla... |
06.04.2008 03:06 | joht. Nyman | Paitsi että mulle iski sinipunasokeus, Mika oli täsmälleen oikeassa ja hiffasi pointin, jota tarkoitin: Lielahti Pori on todellakin ainoa rataosa, jolla ei liiku IC-junia, mutta jonka junat ovat pelkästään sähkövetoisia. Nää knopit ovat kyllä hienoja, ennen kaikkea siinä vaiheessa kun sitä sotkeutuu omaan näppäryyteensä. Haitek. |
06.04.2008 18:32 | CoCoNut | Hai-kala. Ei musta mustavalkoisesti vain johtajan seko, mulla meni 1 ja 2 kyssärit sekaisin. Mikä on siis kohdan 2. absoluuttinen totuus? |
06.04.2008 19:46 | Jore | S8 tuli Helsinkiin Sr1 3021 johdolla. Nurmeksen taajis pääsi käymään Helsingissä. Keskustelin junan johtavan kipparin kanssa ja hän kertoi Pendon JKV:n vikaantuneen ja siksi Pendo jäi Joensuuhun. "S8" palvelutasoa nostettiin Saaren liikennepaikalla kohdatun IC 3 vesivarastolla. (Käyttäjä muokannut 06.04.2008 19:48) |