Huhtikuu 2008
Havainto
09.04.2008 08:55
Tämän päivän demarissa on koko aukeaman juttu jossa veturinkuljettajat luokittelevat pendoliinon parhaimmaksi työkaluksi.
Lähettäjä: Bo JanssonKommentit
09.04.2008 10:07 | djteme73 | Tämähän nyt varmaan auttaa asiaa:) //www.demari.fi/Article.jsp?article=10279 |
09.04.2008 10:27 | Jouni | Hmm... "tärkeä Kaskisten satama ja sen erittäin vilkas tavarajunaliikenne"... Neljä junaa on siis erittäin vilkasta liikennettä. Tällä perusteella Äänekoski-Haapajärvi ja Joensuu-Ilomantsi ovat varmaan vilkkaita kahdella junallaan. |
09.04.2008 12:08 | Jarkko Voutilainen | Kas, ex. kansanedustaja Harry Wallin ( sd ) päässyt haastateltavaksi puolueensa pää-äänenkannattajaan. |
09.04.2008 12:21 | Jarmo Pyytövaara | Ilman politikointia, olisiko hiljan tehty liikennepoliittinen linjaveto ja toteuttamissuunnitelma? Jossa luvattiin kunnostaa vähäliikenteisiä, osittain olemattomilla liikennevirroilla olevia rataosuuksia. Jossa luvattiin jopa sähköistää rataosa, jonka liikenne määrää voidaan pitää vähäisenä. Hieman liioitellen, ainoat rataosat, joille ei luvattu hyvää on Ruosniemi-Haapanäki ja Taivalkosken rata. Pitäisiköhän niillekin saada kunnostus ja sähköistysrahaa? |
09.04.2008 15:25 | Slaveriot | Kyllä Pori-Haapamäki rata pitäisi kunnostaa. Ainakin Pori-Parkano väli. Sehän on selkeä yhdysliikenteen rata vrt.Huutokoski-Savonlinna. (Käyttäjä muokannut 09.04.2008 15:27) |
09.04.2008 18:36 | jpl | Niin, Kaskisiin ajetaan vakinaisten lisäksi ylimääräisiä junia. Ei vakinaisten listojen junamääriin kannata perustaa väittämiä. :) |
09.04.2008 18:37 | Oskari Kvist | Vähäliikenteisten ratojen kunnostuksessa ei ole mitään huonoa, koska muutaman vuoden päästä lähitulevaisuudessa voi olla useita operaattoreita verkolla, ja niitäkin tullaan tarvitsemaan kasvavassa määrin. Rataverkko on osa liikenneverkkoa, vähäliikenteiset radat mukaanlukien, samalla tavalla mitä tietkin. Lakkautetaanko ja suljetaanko teitä rahoituksen puutteessa? Ei. Pendolino oli VR:n kannalta aikanaan hukkaostos, se ei sovellu Suomen ilmastoon yhtä hyvin mitä Italiaan ja Keski-Eurooppaan. Pendoliinoihin ja tähänasti niiden korjaukseen, ja erinäisiin muutostöihin käytetyllä rahalla oltaisiin voitu ostaa lisää InterCity-vaunuja, jotka ovat toimineet moitteettomasti Suomen oloissa. Toki silloin olisi pitänyt ostaa myös vetureita lisää, ja se taas olisi auttanut tällä hetkellä veturipulasta kärsivää VR Osakeyhtiötä. (Käyttäjä muokannut 09.04.2008 18:41) |
09.04.2008 19:23 | jpl | Täsmällisyystilastojen valossa pendot toimii ihan yhtä hyvin Italiassa kuin Suomessakin eikä lumella ja kylmyydellä ole mitään tekemistä toimivuuden kanssa. |
09.04.2008 21:00 | jpl | (RHK A1/2008 Liite 3, UIC:n tilasto vuodelta 2005) |
09.04.2008 21:15 | LasseH | Kyseisestä tilastosta on tosiaan nähtävissä että HS-junien toimivuus Suomessa ja Italiassa on suunnilleen samalla tasolla. Mutta Italiassa myös muiden junatyyppien täsmällisyys on kyseisen tilaston mukaan samalla tasolla (=yhtä huono) kuin HS-junien. Suomessa tässä on merkittävä ero. Lisäksi pelkkä aikataulussa olo ei vielä kerro sitä, kuinka hyvin junan/rataverkon luvatut ominaisuudet hyödynnetään. Aikataulut voidaan laatia alemmalle sn:lle, niihin voidaan lisätä pelivaraa jne. (Käyttäjä muokannut 09.04.2008 21:18) |