Huhtikuu 2008

Havainto

22.04.2008 13:43

Sanomalehti Koillis-Lappi kertoo Sallan radan peruskorjauksen alkavan ensi kesänä numerossaan 21.04.2008: //www.koillislappi.fi/

Uutinen on näkyvissä seuraavan lehden ilmestymiseen saakka ensi torstaina.

Lähettäjä: Jarkko Voutilainen

Kommentit

22.04.2008 16:13 Mika Hakala Pahuudella on monet kasvot, myös näköjään hyvät! Nyt taisi romuttua rhk:n haavet purkaa rata parin vuoden päästä. Hienoa! Kerrassa järkevää, kuin ajaa kemijärvelle asti. Luin jostain että kemijärvi ja Joutsjärvi ovat täyttyneet äärimilleen puusta, sanoi jokun rekka kuski. Eikös se viime vuonna avattu vapun jälkee liikenteelle? Nyt kuljetus määrät tonneina varmaan kymmenkertaistuvat siihen nähden mitä ne olivat silloin vielä kun se oli auki 365d/v
22.04.2008 17:01 6nen Ja meidänkö pitäisi pureskelematta niellä mitä Koillis-Lappi kirjoittaa? Missä siellä sitä asutusta oikein on nykyisen puunlastausalueen läheisyydessä, jota tämä toiminta tulisi haittaamaan? Miten raakapuunlastaus voi haitata matkustajaliikennettä asemalla, jossa näkee vain kaksi henkilöjunaa vuorokaudessa, ja miten se voisi haitata Kemijärvellä jos se ei haittaa esimerkiksi Karjaallakaan? Vai halutaanko nykyinen raakapuulastausalue kaavoittaa asuinkäyttöön ja rakentaa alueelle tulevaisuudessa asuntoja aivan järvimaiseman viereen?
22.04.2008 18:38 NH Keskitetyn puunlastausalueen välillisiä haittoja on tietysti rekkaliikenteen lisääntyminen ympäristössä. Itse asiassa tuo lienee niitä haittoja jotka ovat ennemminkin omiaan lisäämään positiivisia liikennenäkymiä Sallan radalle. Joutsijärvenkään tasalla ei liene enää määrättömästi ihmisiä, joilla on tapana kärsiä talouden kohentumisen aiheuttamista haitoista, Sallasta ja Kelloselästä puhumattakaan. Idästä tulevat kasvavat puuvirrat vaatisivat ehkä Kemijärven kolmioraiteen restaurointia, mikäli Kemijärven aseman kaikki kiskoliikenne haluttaisiin minimiin. Silloin muodostuisi sinällänsä jännä tilanne, että juuri kapinoitiin junaliikenteen lisäämisen puolesta.