Toukokuu 2008
Havainto
15.05.2008 11:38
Aiktaulut vaihtuvat ja niin vaihtuu parin junan kalustokin: Muutama Z-juna muuttuu VR:n nettisivujen mukaan veturivetoiseksi. Miksiköhän näin? Lähde: //www.vr-konserni.fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_410.html
Lähettäjä: Mikko NymanKommentit
15.05.2008 15:08 | tasajuh | Klo 15.41 ja klo 16.41 Helsingistä ja klo 6.17 ja 7.17 Lahdesta ovat suosittuja työmatkalaisjunia johon ei taida Sm4-kalusto riittää. Varsinkin klo 6.17 Lahdesta on ollut tosi täynnä vain kahden Sm4-yksikön voimin. |
15.05.2008 20:34 | joht. Nyman | Millähän kalustolla noi junat on tarkoitus ajaa? Eil-vaunujakaan nimittäin ei ole määräänsä enempää, sininen kalusto ei puolestaan ovirakenteensa vuoksi sovi ruuhkaliikenteeseen jne. Toki tuo kaiken järjen mukaan tietysti ruostepaikuilla ajetaan, mutta se on kaikki pois Riksun junista sitten, vai muuttuukohan sillä suunnalla sitten joku Eil-juna Sm:ksi? Mun mielestä on ihan jees, että junatarjontaa kehitetään kysynnän mukaan - mutta, oikein iso mutta - miksi vain pääkaupunkiseudun lähiliikennealueella? |
15.05.2008 22:18 | Dakkus | Voihan sitä aina komentaa jonkun pykäämään lisää Eilejä :) |
15.05.2008 23:24 | Ari P | Sininen kalusto ei sovi Lahden juniin siksikään, että niissä ei ole BusCom'eja eikä leimauslaitteita. Lähiliikenteen aikataulusivu //www.vr.fi/heo/lahi/ftaulukot.htm näyttää virheellisesti, että ei-matalalattiaisia junia oli Helsingin suuntaan kolme kappaletta: klo 6.17, 7.17 ja 17.17. VR:n uutissivu puolestaan kertoo virheellisesti, että veturivetoiset junat Helsingin suuntaan olisivat 6.17 ja 17.17. Oikea aika jälkimmäiselle kuitenkin lienee se 7.17. |
15.05.2008 23:51 | CoCoNut | Kesä = lyhyet junat. |
16.05.2008 01:53 | Epa | Kalevalla onkin päivän junauutisointi jo avattu. //www.kaleva.fi/plus/juttu729265_page0.htm |
17.05.2008 14:08 | joht. Nyman | Heh, mielenkiintoinen juttu löytyi uudesta taskarista: //www.kolumbus.fi/mikko.nyman/korvaukset.png Miksi ihmeessä niin voitollista junaa kuin Kajaanin Pendolino ei korvata busseilla ja miksi toisaalta äärimmäisen tappiolliseen Kemijärven junaan on haalittu korvikekalustoa? Is it a conflict or not? Minä jaksan jauhaa tästä asiasta vaikka maailmantapppiin siihen saakka, kunnes Pääkonttori tajuaa pölpöttäneensä propagandaa ja myöntää sen tapahtuneeksi. |
17.05.2008 17:08 | JR | Miksiköhän Kemijärven radalla on lyhyt liikennekatko? Tietäisikö edellinen kirjoittaja siitä lisää - mitä siellä oikein rakennetaan? |
18.05.2008 07:19 | joht. Nyman | En tiedä mitä siellä tehdään, varmaan jotakin. Tuli tässä pari kertomisen arvoista asiaa mieleen kumminkin: Kemijärvelle tulee sähköt tämän hallituskauden aikana ja sitten toinen homma oli semmonen, että kaverini kysyi multa seuraavaa: "Mikä sulla Nyykvisti on, kun sä puolustelet noita landelaisia melkein ammatiksesi?". En osannut sanoa muuta kuin, että tottahan toki mä puolustelen, jos hommat hoidetaan PEP-menetelmällä. PEP on muuten lyhenne sanoista PersEellä Pieksämäelle, vai miten se nyt oli. |
18.05.2008 13:42 | Jarkko Voutilainen | Kemijärvellä on vaihteenvaihtoa (vaihderisteys/raidetyöt) kohdassa, joka estää kaiken liikenteen Kemijärven asemalle/asemalta. Siinä asemallekin näkyvän maantiesillan alla. |