Toukokuu 2008

Havainto

25.05.2008 08:42

Hanko-Hyvinkää rataosuus pitäisi ihmisten (luultavasti asukkaiden) mielestä sähköistää jo ensi vuonna.Oikeasti sähköistys alkaisi siellä 2010 vuonna.Pitää toivoa että tällä kertaa asiakkaat eivät olisi oikeassa.

Lähettäjä: Teemu Valjus

Kommentit

25.05.2008 10:29 Che Mistä lähteestä olet kuullut asian? (Käyttäjä muokannut 25.05.2008 10:30)
25.05.2008 10:49 *Sampo* "Pitää toivoa että tällä kertaa asiakkaat eivät olisi oikeassa." Mitä tarkoitat? (Käyttäjä muokannut 25.05.2008 10:53)
25.05.2008 10:53 Rusina ..varmaan ajaa sitä takaa, että dieselillä ajaminen on ympäristöystävällisempää loppupeleissä kuin sähköllä.
25.05.2008 11:02 Teemu Sirkiä Paikallislehdessä oli ainakin tällä viikolla juttua, että teollisuus haluaisi aikaistaa rataosan sähköistystä. Nythän se on suunnitelmissa vasta vuoden 2011 jälkeen.
25.05.2008 13:10 Jyrki Majanmaa Myös matkustajaliikenne paranisi sähköistyksen myötä. Hangon taajamajunat voitaisiin ajaa suoraan Helsinkiin (esim. Y-junina).
25.05.2008 14:11 Teemu Valjus Miikalle ihan ekaksi että lähde on alue uutiset. sitten sitä minä vain siitä että että asiakkaat eivät olisi oikeassa että itse ainakin olen dieselin puolella. (Käyttäjä muokannut 25.05.2008 14:12)
25.05.2008 15:01 Teemu Sirkiä Tuossa //lotta.yle.fi/rsweblja.nsf/sivut/Content1555076F6EF on muuten linkki Ylen läntisen uutiseen aiheesta. (Käyttäjä muokannut 25.05.2008 15:01)
25.05.2008 15:25 joht. Nyman Jyrkille: Mikä(hän muu kuin kalustopula) estäisi Hangon Dm12-liikenteen ulottamisen joidenkin vuorojen osalta Helsinkiin asti? Sn on kuitenkin sama kuin Y-junilla ja vekotin kiihtyy Sm:n tavoin, joten teknistä estettä ei dieselvetoiselle Y-junalle ole. Joka tapauksessa Dm12:t käyvät viikottain Ilmalassa, joten miksei tätä vuoroa voisi kaupallistaa? Teemu Olaville sitten semmonen vinkki, että kun kirjoittelet tänne (ja miksei jonnekin muuallekin) jonkin havainnon, niin lue se ennen lähettämistä kertaalleen läpi ikään kuin olisit ulkopuolinen - ymmärrätkö ensilukemalla, mistä on kyse ja missä joku asia on tapahtunut ja mistä olet asian kuullut? Eli siis viännä teksti auki, vorgin palstamillimetrit eivät maksa mitään, joten rahasta ei ainakaan kommentin tai havainnon pituudessa voi olla kyse.
25.05.2008 17:06 6nen Olisiko ihan yksinkertaisesti matkustajakapasiteetin rajallisuus verrattuna Sm-kalustoon.
25.05.2008 17:19 6nen Hyvinkäältä Hangon suuntaan kulkee arkipäivisin karkeasti laskettuna maksimissaan 8 tavarajunaa sekä 3 Krn:n paperipendelivuoroa. Hankopaanalla nähdään tuolloin vähintään 11 eri Deeveriä. Heh-heh, Kuinkas monta näistä tavarajunista voitaisiin nykykäytännön perusteella vaihtaa suoraan sähkövedolle? :) (Käyttäjä muokannut 25.05.2008 17:21)
25.05.2008 18:43 moptim Hanko-Karjaa-sähköt vois olla perijaatteessa ihan kätsyt, kun Y-junat voitaisiin jotkut jatkaa Hankoon ikäänkuin 6 R-vuoroparia vuorokaudessa ajetaan Tampereelle ja H-junia Hausjärven kautta Kouvolaan ja Kotkaan. Niitä Yrjöjähän voisi jo nykyään jatkaa Turkuun joka asemalla pysähtyvinä taajiksina. Olisi se aika kasvupotkua niille radanvarsitaajamille Karjaasta länteen, joilla ei junanmokoma pysähdy. (Käyttäjä muokannut 25.05.2008 18:45)
25.05.2008 18:53 Teemu Valjus joo nymanille kiitos vinkistä pitää sitäkin harjotella mutta khyllä se tästä.
25.05.2008 23:09 Jyrki Majanmaa Nyman: Eihän toki varsinaista estettä olekkaan ajaa kiskobusseja suoraan Helsinkin. Sähköistyksen tullessa uskoisin että nämä Hangon junat viimeistään muuttuisivat melkeinpä pakosta suoriksi yhteyksiksi. Samalla Hankopaanan kiskobussit (montakohan niitä siellä etelässä on?) vapautuisivat muuhun käyttöön. Mieluiten vaikkapa Turku-Uusikaupunki tai vaikkapa Lahti-Heinola välille, mutta luultavasti/varmasti nämä päätyvät varakalustoksi.