Heinäkuu 2008
Havainto
08.07.2008 03:59
Ylä-Savossa tasoristeysonnettomuus. //www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yksi+kuoli+henkil%C3%B6auton+ja+tavarajunan+t%C3%B6rm%C3%A4yksess%C3%A4/1135237727308
Lähettäjä: Ilkka MyllyniemiKommentit
08.07.2008 08:45 | Tapani Kunnas | "Tavaravaunun veturi". Hmmm. |
08.07.2008 08:55 | Eero Heinonen | Vielä kun Tapanin poimintaan lisätään eteen "siirtoajossa ollut...", niin hmmm ansaitsee vielä vaikka yhden m-kirjaimen lisää. Myös tasoristeysonnettomuuden nimittäminen kuolonkolariksi ansaitsee mielestäni yhden hmmm:n. :) |
08.07.2008 09:45 | jpl | Lehdet kirjoittaa... siirtoajossa ollut tavaravaunun veturi, hmmm. :) |
08.07.2008 13:04 | Tapani Kunnas | Tietysti voisimme muutaman hmmmin uhrata myös sen miettimiselle, että miksi taas kävi näin. Etenkin, jos kyse on tasoristeyksestä, jossa on ennenkin kolissut. |
08.07.2008 13:50 | tlajunen | Kysehän on loppuviimein darwinistisesta luonnonvalinnasta. |
08.07.2008 14:57 | Iso Vaalee | Käyn aina mielenkiinnolla lukemassa nämä tasoristeysonnettomuushavainnot, koska niissä on viehättävää arviointia a) toimittajien kyvyttömyydestä hallita kaikkien erikoisalojen termejä ja b) siitä, miten kuolonuhri oli tyhmä. |
08.07.2008 15:12 | Arto | Näitähän tapahtuu niin kauan kuin on kaksi edellytystä olemassa, elikkä tasoristeyksiä ja autoja joiden kuljettajana toimii ihminen! Lehdet kyllä voisivat hieman panostaa toimittajiensa tietämykseen asioista joista kirjoittavat, kun kuitenkin heidän tekstejänsä ihmiset tuntuvat melko sokeasti uskovan! Tietty HS on niin pieni lehti, ettei voida olettaakkaan että sillä olisi varaa kouluttaa tai muuten valistaa toimittajia jotka hallitsisivat hyvin joitain osa-alueita ja joilta voisi sitten saada muut toimittajat konsultaatiota, mikäli ko. alaan perehtynyt toimittaja ei juuri ole jutun teossa mukana... |
08.07.2008 15:57 | Ile M. | Savon Sanomissa oli aiheesta lisää. (Käyttäjä muokannut 08.07.2008 15:59) |
08.07.2008 17:39 | Esa Leskinen | Ehdotan, että Ratahallintokeskus lopettaa ajan ja rahan haaskauksen tasoristeyskampanjoihin ja käyttää näin säästyvät varat johonkin hyödyllisempään (esim. tasoristeysten poistoon). On vain hyväksyttävä se tosiseikka, että kun suomalainen autoílija ei usko niin hän ei usko. |
09.07.2008 00:20 | Arto | Joskus tulee mieleen, että rautatieharrastaja on tyhmempi kuin keskivertokansalainen, joka ymmärtää ihmisen omituisen ominaisuuden, eli inhimillisyyden. Niin ja siihen liittyvän erehtymisen tai keskittymiskyvyn hetkellisen herpaantumisen mahdollisuuden... Edit: Näin itse 30v radan varressa asuneena olen jo kerran meinannut jostain syystä (mitä en vieläkään ymmärrä) jäädä autollani junan yliajamaksi! (Käyttäjä muokannut 09.07.2008 00:25) |
09.07.2008 00:36 | tlajunen | Inhimillisyyteen kuuluu virheiden tekeminen, mutta fiksuuteen kuuluu se, että niitä ei tee väärissä paikoissa ;) |
09.07.2008 08:43 | Esa Leskinen | RHK:n kotisivujen mukaan Suomen tasoristeyksissä ajettiin vuonna 2007 rikki yli kaksisataa puolipuomia. Suomalaisten autoilijoiden asenteissa taitaa siis olla kysymys vähän muustakin kuin erehtymisestä ja keskittymiskyvyn hetkellisestä herpaantumisesta. |
09.07.2008 09:41 | Iso Vaalee | "Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven." |
09.07.2008 14:18 | Jore | Tunnen aika monta VEKiä jotka ajavat tuolla suunnalla ja he ovat kertoneet Kiuruveden liikennekulttuurista monesti. Ko risteyksessä sattuu läheltä piti tilanteita hyvin usein ja muistelen faijanikin saaneensa napattua keulaansa Ladan takapuskurin kyseisessä risteyksessä. Samainen tasoristeyshän oli jo suljettuna liikenteeltä useita vuosia 1990-luvulla erään kuolonkolarin jälkimainingeissa, mutta myöhemmin "oikoreitti" keskustaan avattiin uudelleen. Vuoden sisään Kiuruveden lähialueilla on sattunut muistaakseni 3 kuolonkolaria tasoristeyksissä....kertookohan tämä jostakin.... |
09.07.2008 18:15 | Heikki Heinonen | Tuo tasoristeys on vaatinut uhreja ja muistan yhden erittäin hyvin. Koulukaverini oli kerran 80-luvun lopulla jossakin bändiharkoissa, ja hänen vieraansa odotti häntä. Kun kaveriani ei kotonaan näkynyt, tämä lähti kotiinsa, joka oli ihan tämän tasoristeyksen vieressä ja jäi junan alle saaden vakavat vammat - kuoli myöhemmin sairaalassa. Puomeja tuo risteys on kaivannut kauan - jostain syystä niitä ei tule, vaikka liikennettä on kuitenkin kohtalaisen paljon. Karri P tietää paikan kuten Lari Å ja monet muut, ja tuo aseman ympäristö on täynnä vaaran paikkoja. Ja tällaisia riittää koko Suomessa. Waste of human life. |
10.07.2008 23:56 | Dakkus | Tuossa voisi ehkä harkita käskevänsä veturit viheltämään lähestyttäessä. Olkoonkin sitten melusaastetta kylälle. Parempi veturin melu kuin ambulanssin. Ja veturin kohtuullisen säännölliseen tuuttailuun kyllä tottuu varsin nopeasti. |
11.07.2008 00:32 | jtt | Eipä nuo torven toitotukset paljon kuulu, tai niihin ei reagoida, kun autoradion basso jumputtaa täysillä - ennen säännöissä jopa määrättiin pienentämään autoradion äänen tasoa tasoristeystä lähestyttäessä. |