Heinäkuu 2008

Havainto

24.07.2008 11:40

Nyt Pendolinoa jarruttaa venäläisjuna

VR:n markkinoinnin lippulaiva, Pendolino, kärsii jälleen uudesta pulmasta. Nyt junan aikatauluja sotkee Kouvolan ja Helsingin välillä venäläinen öljyjuna... ...Yksi käytännön ratkaisu Pendolinojen pulmiin on se, että VR ei enää edes yritä liittää Kajaanista ja Joensuusta tulevia Pendolinoja Kouvolassa. Elokuun 10. päivästä alkaen aamu-Pendolinot ajetaan peräkkäin Helsinkiin, jonne ne saapuvat yhdeksän minuutin välein.

Lähde: //www.taloussanomat.fi/liikenne/2008/07/23/nyt-pendolinoa-jarruttaa-venalaisjuna/200819206/139

P.S. Katsokaapas myös tuo jutussa oleva kuva osoitteessa //www.taloussanomat.fi/img.php?f=812810.jpg&w=800 Asiallista markkinointimateriaalia ;-)

Lähettäjä: Mikko Nyman

Kommentit

24.07.2008 11:49 LasseH VR:n tiedote pendoyhdistelyn loppumisesta ja aikataulu&lähtöraideinfoa: //www.vr-konserni.fi/vakiolinkit/VR-konsernitiedottaa/news_460.html
24.07.2008 12:43 Otto Tuomainen Ja tuo öljyjunahan on 2092. Tuossa jutussa mainittu tavarajunien määrä oikoradalla ei kyllä oikein vastaa totuutta. Tällä hetkellä vakinaisia tavarajunia on 7-1 kpl päivästä riippuen. Normaalina arkipäivänä ajetaan kuusi junaa.
24.07.2008 14:59 HannuK Varmaan öljyjunan myöhästymisestä on sanktiota? Onhan siellä ratapihoja, mihin 2092:n saisi sivuun. Siis ilmeisesti minimoidaan tappioita kun niin ei tehdä. Raha puhuu. Tosi ärvö kuva Pendosta tuossa uutisessa.
25.07.2008 09:03 joht. Nyman Asiaan liittyen Kauppalehti uutisoi tänään aiheeseen liittyen kunnon aasinsillalla tätä juttua näin: "Ruotsin rautateillä uusi nopeusennätys. Ruotsin rautateillä on tehty uusi nopeusennätys. Ennätyslukema on nyt 295 km/h. Se syntyi keskiviikkona Länsi-Ruotsissa Skövden ja Törebodan välisellä rataosuudella Regina-junan koeajossa. Aiempi ennätys, 282 km/h, oli peräisin viime kesältä. Ruotsin valtionrautatiet (SJ), ratavirasto, junanvalmistaja Bombardier sekä Tukholman ja Göteborgin teknilliset korkeakoulut tekevät nopeustestejä normaaleilla rataosuuksilla. Suomessa puolestaan Pendolino-junien yhdistämiseen liittyviä teknisiä ongelmia ei ole onnistuttu voittamaan. Kuopiosta ja Joensuusta Helsinkiin menevien Pendolino-junien yhdistäminen Kouvolassa päättyy 10. elokuuta." Och så vidare, och så vidare. Tämä siis päivän KL:n pikku-uutisista sivulta 9.
25.07.2008 12:50 Otto Tuomainen Kouvolan ja Lahden välillä 2092 ei oikein pääse väistämään. Olisikohan siinä suurin syy myöhästelyihin?
25.07.2008 15:30 MaMe Ei pääse väistämään, mutta näinkin voi käydä: keskiviikkona 25.6.2008 liikenteenohjaaja tuli Uuteenkylään niin paljon ennen varsinaista tarvetta eli Lahden JK:n tuloa Uuteenkylään, että alkutöikseen päästi 2092:n sivuun ja S2:n ja H9662:n sen ohi ajassaan molemmat.
25.07.2008 21:47 HannuK Siis Kouvolasta Keravalle oikorataa on aamuisin n. 8-9 tienoissa yksi putki ilman mahdollisuutta ohittaa samaan suuntaan kulkevia junia? Ei onnistu Lahdessakaan? Kyllähän sen sitten ymmärtää että noikin erinopeuksisten junien kanssa alkaa tulla ahdasta.
25.07.2008 23:54 Otto Tuomainen Sivuutus onnistuu Lahdessa, Lähdemäessä ja Mäntsälässä.
26.07.2008 03:32 tlajunen Haarajoella toki myös.
26.07.2008 05:26 Otto Tuomainen Haarajoen sivuraiteet ovat kyllä liian lyhyet kyseiseen tarkoitukseen. (Eri asia on tietysti se jos väistetään vaihtamalla vasemmalle raiteelle)
26.07.2008 20:19 Ari P Eikö Koriaa, Kausalaa ja Uuttakylää ole mahdollista kauko-ohjata?
26.07.2008 22:28 Riku Outinen Ei ole.
26.07.2008 23:52 Ari P Niin, sehän lienee tarkoitus tuoda sinne perusparannuksen myötä.