Heinäkuu 2008
Havainto
24.07.2008 14:06
Juna jonka ei tarvii pysähtyä asemalla. Onko mahdollista.Katso!
//www.treehugger.com/files/2008/06/taking-efficiency-to-its-limits-with-a-never-stopping-train.php
Kommentit
24.07.2008 14:39 | Che | Lohduttavaa että joku muukin on ajatellut tätä mahdollisuutta. |
24.07.2008 15:01 | Teemu Vesa | Kyllä tuo periaatteessa toimisi. Mitenkähän tuo juna huolletaan? |
24.07.2008 17:02 | Nikolas | Muistaisin lukeneeni vastaavasta ideasta Matkaan-lehden Sivuraide-palstalta jokunen vuosi sitten.. |
24.07.2008 18:47 | Dakkus | Aika hurjat kiihtyvyydet kyllä tulee, jos junalla on vähänkin enemmän vauhtia :) Ehkä kannattaisi tehdä kiihdytysradasta vähän pitempi ja lähteä liikkeelle jo ennen kuin junan keula on hollilla ;) |
25.07.2008 00:47 | John | Voisihan tuo toimia... taiwanilaiset ovat vain aika fiksuja: - Suomalainen versio poistua liikkuvasta junasta nähtiin useasti Riihimäellä, Hyvinkäällä yms., kun paikallisliikenteen puuvaunu tuli asemalle. Portaissa roikkui ihmisiä terttuina, eikä maltettu odottaa junan pysähtumistä. Paras minkä näin oli, kun perheenemäntä meni turvalleen poistumisopeaatiossa ja laiturilla oli munakokkelia, uusiaperunoita ja kehytmaitoa... |
25.07.2008 10:56 | Pauli Kyllönen | Melko kallis ratkaisu jos ihmiset pykätään tuommosiin pikkusiin sukkuloihin ja sitten isompi juna alempana on tyhjillään matkustajista kokonaan vaikka näytti sille että sinnekki mahtuisi porukkaa. Vai onko tuossa systeemissä sitten jotkut portaat tuonne alempaan junayksikköön? |
25.07.2008 14:29 | Che | Halvempaa olisi varmasti rakentaa tavallisenomainen kaksoisraide tavallisenomaisilla kalustolla, mutta sellaisella mitoituksella että matkan aikana yksiköt kytketään rinnakkain kiinni toisiinsa. Sitten yksiköitä noudetaan ja pudotellaan asemille samaan malliin kuin tuossa Taiwanin mallissa. |
26.07.2008 13:00 | Pasi Kokkonen | Pauli hyvä. Nuo pienet moduulit ovat vain kyytiin nousemista ja kyydistä jäämistä varten. Muu aika matkasta taitetaan ihan junan sisällä. |