Viikonloppuna osa Seinäjoelta Vaasan suuntaan ajavista taajamajunista pysähtyy vipukelkkailun MM-kisojen (//www.kelkka.com/) takia myös Ilmajoen/Ylistaron Vähäjärvelle seuraavan aikataulun mukaisesti:
lauantaina 28.2.
H443 Seinäjoki 10.37...
Dr14 1868 kiilteli modernisoituna Perkiön varikolla Tampereella.
Lue lisää (0 kommenttia)Pasilan alaratapihalla on jo pitkään seissyt letka sinisiä vaunuja, jotka eivät (onneksi) ole menossa Myllyojalle. Kaikki vaunut ovat Ems-vaunuja, osa Pot- ja osa Eit-vaunuista muutettuja.
Lue lisää (0 kommenttia)Psl Alaratapihalla näkyy taas olevan letka sinisiä, ilmeisestikin määränpäänään myllyoja. Mutta erityisesti kummastusta herätti Eittien kanssa samassa letkassa olevat, aivan priimakuntoisessa maalissa olevat Pot-vaunuista muutetut Ems- vaunut. EI KAI...
Lue lisää (0 kommenttia)
Ratahallintokeskus aikoo purkaa Messukylän vanhan aseman. Osoitehan on Alasniitynkatu 20.
Lähde: Aamulehti 26.2
Huomasittehan että taas olisi tilaisuus päästä ajamaan junaa työkseen, VR nimittäin hakee uusia kuljettajia.
Lue lisää (0 kommenttia)Ettei olisi kyseessä sama Sm4-yksikkö joka hajosi eilen Pukinmäkeen? En älynnyt katsoa sen numeroa.. Tuo 6301-6401 oli Tikkurilassa vielä klo 07.09.
Lue lisää (0 kommenttia)Klo 6.13 K-juna Keravalta Sm4 6x01+6x02 jäi jarruvian takia Tikkurilaan. Juna tuli hajusta päätellen jarrut päällä jo Saviolle. Korsossa vikaa yritettiin korjata 10 minuutin ajan 6401:n kakkoseteisen laitekaapilla, josta kävi ilmi, että oikean puolen...
Lue lisää (0 kommenttia)Sm1/2 K-junassa Rekolasta Helsinkiin klo 19:06 oli ylävalonheitin pimeänä.
Lue lisää (0 kommenttia)Radiohjauksen käyttöönotto rata-osalla Jyväskylä - Haapamäki on alkanut. Petäjävesi on saanut pääopastimet muutaman vuoden tauon jälkeen. Petäjäveden ohjaus tapahtuu Seinäjoelta. Myös Haapamäelle on alettu asentamaan sähkökääntölaitteita. Ensimmäinen...
Lue lisää (0 kommenttia)Kouvolassa oli tänään vaihtotyössä semmoinen ihme kuin Dv12 2752. En muista koska olisin Deeveriä Kouvolassa vaihtotyössä nähnyt.
Lue lisää (0 kommenttia)Haapamäen rataosaston varakone Tka6 142 on siirretty Tampereelle hylkyletkaan viime viikolla.
Lue lisää (0 kommenttia)Sköldvikin junissa on käytetty poikkeuksellisen paljon Sr1-vetureita. Kuten sivuilla kerrotaan on junassa ollut myös Vemppu(ja?). Yksi syy lienee 1856:n laina Tampereelle, jossa sillä on ilmeisesti korvattu 1868, jonka saaneeraus on tosin...
Lue lisää (0 kommenttia)22.02.2004 IC55 Helsingistä Ouluun lähti poikkeuksellisesti raiteelta 9, koska aikasemman InterCityn vetojuhta Sr2 majaili raiteen päässä raiteella 6.
Lue lisää (0 kommenttia)P82 myöhästyi torstaina 19.2, koska se joutui Pieksämäki-Mikkeli välillä työntämään radalle hyytynyttä ratatyökonetta! P82 työnsi konetta noin viisi kilometriä Kalvitsan seisakkeelle. Ratakonetta ei saatu käynnistymään, joten Kouvolan kauko-ohjaaja...
Lue lisää (0 kommenttia)
Eilen illalla Kouvolassa tapahtunutta: P82 Oulusta Helsinkiin saapui 21.13 1 t. 1 min. myöhässä ja lähti 21.41 1 t. 11 min. myöhässä. Onko kenelläkään tietoa myöhästymisen syystä?
Koska P82 oli raiteella 4 joutui IC12 Joensuusta Helsinkiin...
Dv16 2024 tuli vastaan Pmk:ssä yhdeksän jälkeen aamulla. Pönttöjen määrästä ja konduktöörivaunun puutteesta päätellen juna oli myöhässä kulkenut T 1113 Pslt-Sld, jos ei joku lisäjuna ollut.
Lue lisää (0 kommenttia)Dv12 2501 lähti tänään Iisalmesta T 6075:n mukana hinauksessa Ouluun. Kysyin kyseisen junan kuljettajalta, miksi veturi on hinauksessa, sanoi, että se syö öljyä ja huohottaa. Epäilivät mäntävauriota. Jos joku sattuu tässä lähiaikoina liikuskelemaan...
Lue lisää (0 kommenttia)Dr 14 1853 oli aamupäivällä vaihtoveturina länsisatamassa . Iltapäivällä vaihtotöitä teki jälleen normaalisti vempu
Lue lisää (0 kommenttia)Lauantaina iltapäivällä rekka törmäsi inkeroisten tehtaalta tulevan ylikäytävän varoituslaitoksen puomiin.
Lue lisää (0 kommenttia)Joensuusta lähti sunnuntaina Sr1:et 3006 ja 3042 vetämään Ic6:sta kohti Helsinkiä.
Lue lisää (0 kommenttia)S 95 oli myöhässä n.15min junan piti olla Tampereella 16:57 mutta se olikin multisillassa vasta 17:13. Juna kulki vaan yhdellä rungolla. Saiko kukaan sen pendolinon numeroa? Multisillan kilometrit 179+500m.
Lue lisää (0 kommenttia)Sr1 3111:ssä on vielä 160km/h:laatat.
Lue lisää (0 kommenttia)Kun pari ihmistä ottaa elämäntehtäväkseen antaa kaikille kuville arvosanaksi nollaa ilman tekstimuotoista palautetta, on arvosanajärjestelmä tiensä päässä. Tervetuloa vaan osallistumaan keskusteluun, tiedätte kyllä ketä olette.
Lue lisää (0 kommenttia)Dv12 2618 törmäsi hirveen 6.2.2004, paikasta ei ole tietoa mutta mm. Veturin astinlauta oli vääntynyt ja takometri hajonnut. Veturi seisoi vielä tänään odottamahssa huoltoa, astinlautaa oli vain hiukan hitsattu kiinni.
Lue lisää (0 kommenttia)Prosaneerattu Dv12 2524 veturi on liikkunut paljon joensuun alueella lähiaikoina enimmäkseen kaksois tai kolmoisvedossa.
Lue lisää (0 kommenttia)
Sr1 3103:ssa on vielä 160 km/h laatta kyljessä.
Dv12 2640:een on vaihdettu pitkän nokan päähän uusi keulapanssari. Oisko ollut jossain kolarissa; epäilen Yli-Vojakkalaa(?).
Joensuun deeverit 2604 ja 2609 ovat saaneet ylleen uuden maalipinnan.
Rx 26706:n (IC74) aggregaatti oli rikki, mutta kahvia keiteltiin silti Pieksämäeltä saadun jatkoroikan turvin, jolla 220(-240)V vedettiin konduktöörihytin viereisestä eteisestä kyökin puolelle. Luovaa.
Lue lisää (0 kommenttia)EFit 23564 on peruskorjattu 1/04 Hy. Näin sen eilen Iisalmessa ja sen maali kiilteli aika hienosti.
Lue lisää (0 kommenttia)Ic6 lähti Joensuusta puolituntia myöhässä lumimyräkän takia.Liekkö ollut veturirikko ,koska junassa oli kaksi sr1-veturia joista takimmaisella ei ollut virroitin ylhäällä.
Lue lisää (0 kommenttia)